خبرگزاری کار ایران

در حاشیه رفع تعلیق نشر آگاه و اختران؛

آگاه تعلیق نشده بود / به اختران اجازه ادامه فعالیت داده شد

کد خبر : ۱۱۸۴۵۸

نشر آگاه دارای پروانه‌ی دائم نشر است و هیچ حکمی مبنی بر تعلیق شدن این نشر صادر نشده که امروز بخواهد لغو شود / یک ماه قبل به دفتر نشر اختران خبر داده‌اند که بناست پروانه‌ی نشر را برگردانند تا به فعالیت خود ادامه دهد.

ایلنا: دبیر اتحادیه ناشران از رفع تعلیق دو دفتر نشر " آگاه و اختران " رفع خبر داد.

حسین حسین‌خانی(صاحب امتیاز نشر آگاه) پیرو خبری که اخیرا به نقل از دبیر اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران مبنی بر رفع تعلیق این نشر منتشر شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: من دارای پروانه‌ی دائم نشر هستم و هیچ حکمی مبنی بر تعلیق شدن نشرم برایم صادر نشده که امروز بخواهد لغو شود.

وی ادامه داد: مساله این است که از سه سال و نیم پیش به یکباره ارشاد از ما کتاب تازه قبول نکرد و اجازه‌ی تجدید چاپ به ما نداد. درغیر این صورت من اتهامی انجام نداده بودم که بخواهم پروانه‌ای داشته باشم و تعلیق شده باشم. بنابراین خبر لغو پرونده‌ی تعلیقی درست نیست.

مدیر انتشارات آگاه ضمن بیان این مطلب که چندی پیش از ارشاد با او تماس گرفته و گفته‌اند که می‌تواند کتاب‌های خود را برای مجوز به ارشاد بیاورد، گفت: رویکرد مسوولان ارشاد باعثضرر و زیان‌های فراوانی به نشر آگاه شد که باید تکلیف آن‌ها روشن شود. به هر تقدیر من هنوز تصمیمی برای ارائه و انتشار کتاب‌های آگاه ندارم.

منصور اعرابی اردهالی(صاحب امتیاز نشر اختران) اما ضمن تایید خبر رفع تعلیق این نشر؛ به خبرنگار ایلنا توضیح داد: یک ماه قبل به ما خبر داده‌اند که بناست پروانه‌ی نشر را به ما برگردانند و ما به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی ضمن بیان این مطلب که " از سال ۸۸ پروانه‌ی نشر اختران باطل شده بود " افزود: هنوز فعالیت نشر را آغاز نکرده‌ایم زیرا کارهای اداری لازم برای بازپس‌گیری حق نشر به پایان نرسیده است. اما طبیعتا بعد از دریافت حق نشر، کارمان را آغاز می‌کنیم و در این راستا، پیگیری تجدید چاپ کتاب‌های متوقف مانده‌مان در اولویت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز