خبرگزاری کار ایران

درگیری پلیس و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۴۹

با اعلام نتایج احتمالی انتخابات بلاروس، معترضان به انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری فعلی به خیابان‌های شهرها ریختند و با پلیس ضدشورش درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، با اعلام نتایج احتمالی انتخابات بلاروس، معترضان به انتخاب مجدد «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری فعلی به خیابان‌های شهرها ریختند و با پلیس ضدشورش درگیر شدند. هنوز نتایج قطعی اعلام نشده اما تلویزیون دولتی این کشور خبر از پیروزی احتمالی لوکاشنکو داده است.

در مینسک، پایتخت این کشور، پلیس با نارنجک صوتی، گلوله لاستیکی و آب‌پاشی سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگانی داشت که در مرکز شهر جمع شده بودند. گزارش‌هایی مبنی بر مجروح شدن گروهی از تظاهرکنندگان منتشر شده است.

تظاهرکنندگان خطاب به رئیس جمهوری کشور شعار می‌دادند که «جمع کن و برو».

یکی از گروه‌هایی که سرعت اینترنت را می‌سنجند، می‌گویند سرعت اینترنت در بلاروس به طور محسوسی در روز یکشنبه کم شده است. آنها دولت را متهم می‌کنند که سعی در ایجاد «خلا اطلاعاتی» دارد.

تلویزیون دولتی از روی نتایج اولیه اعلام کرده که لوکاشنکو با حدود ۸۰ درصد از آرا پیروز انتخابات است. ۲۶ سال است که لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری کشورش پیروز می‌شود.

مهم‌ترین رقیب  لوکاشنکو، «اسوتلانا تیخانوفسکایا» که اعلام شده تنها هفت درصد از آرا را به خود اختصاص داده، گفته که به نتایج اعلام شده اعتماد ندارد.

او در یک نشست خبری که عصر روز یکشنبه برگذار کرد، گفت: «من به چشم‌هایم اعتماد دارم و می‌بینم که اکثریت با ما هستند.»

منتقدان می‌گویند که انتظار تقلب داشتند و می‌خواهند که خود آرا را بشمارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز