خبرگزاری کار ایران

سئول اعلام کرد:

قادر به گسترش موشک‌های فضایی متکی به سوخت جامد هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۵۲۶

کره جنوبی از توان این کشور برای توسعه موشک فضایی با سوخت جامد بر اساس دستورالعمل‌های جدید موشکی با آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کره جنوبی امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که بر اساس دستور العمل‌های جدید موشکی با آمریکا قار به گسترش موشک‌های فضایی متکی به سوخت جامد است. 

کره جنوبی و آمریکا بر اساس توافق‌‌های صورت‌گرفته برای رفع محدودیت‌های تحمیل شده از چندیدن دهه بر استفاده سئول از سوخت جامد برای پرتاب موشک فضایی از امروز به نتیجه رسیدند. 

سئول اعلام کرده است که بر این اساس، شرکت‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی کره جنوبی و حتی افراد آن‌ها از لحاظ فنی قادر به تولد و توسعه موشک‌های فضایی نه تنها با استفاده از سوخت مایع، بلکه با سوخت‌های جامد و هیبریدی بدون محدودیت هستند.

در ادامه نیز تاکید شده است که این توانایی به پیشرفت قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی ارتش کره جنوبی کمک می‌‌کند.

به گفته مقامات سئول، کره جنوبی طبق توافق‌نامه مذکور می‌تواند ماهواره‌های جاسوسی نظامی را در مدار پایین پرتاب کند که در ارتفاع ۵۰۰ تا دو هزار کیلومتری در هر زمان و هر مکان پرواز می‌کنند.

همچنین تاکید شده است که در این حالت، کل شبه‌جزیره کره توسط ارتش کره جنوبی در مدار ساعت تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

سئول برای اولین بار دستورالعمل‌های موشکی را در سال ۱۹۷۹ با واشنگتن امضا کرد. این دستورالعمل‌ها آخرین‌بار در سال ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار گرفت تا محدودیت‌های اعمال‌شده بر وزن کلاهک‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک برداشته شود و برد آن‌ها نیز تا ۸۰۰ کیلومتر تعیین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز