خبرگزاری کار ایران

دولت هلند:

از پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج‌فارس خرسندیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۱۷۳

دولت هلند از پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج‌فارس ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،  «مارک روته»، نخست‌وزیر هلند با ابراز خرسندی از پیوستن کشورش به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج‌فارس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «تضمین عبور آزادانه و ایمن در تنگه استراتژیک هرمز که گذرگاه عرضه جهانی نفت است، امری بسیار مهم به شمار می‌رود».

وی با اعلام خرسندی هلند از این مشارکت گفت: «مشارکت ما رسمی نیست بلکه ما مشارکت می‌کنیم زیرا خواهان آن هستیم».

دولت هلند روز گذشته -جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به هیأت اروپایی نظارت بر آب‌های خلیج‌فارس می‌پیوندد.

این هیأت توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا تشکیل شد و مقر آن در امارات است. دولت فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای اعزام یک ناوچه به منظور مشارکت در مأموریت اروپائی در خلیج فارس خبر داد که پیش بینی می‌شود تا اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۰ به منطقه برسد و تا ژوئن همین سال خدمت کند.

دربیانیه دولت هلند نیز آمده است که هدف از ارسال ناوچه به خلیج‌فارس تقویت امنیت دریایی منطقه است.

هلند به همین منظور تعدادی افسر را اعزام خواهد کرد تا در مقر فرماندهی اروپا که در پایگاه دریایی فرانسه در أبوظبی تشکیل خواهد شد، حاضر باشند.  

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در تاریخ ۲۳ نوامبر از طرح اروپا برای مشارکت فرانسه، بریتانیا و آلمان به منظور تضمین امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس خبر داد. 

لودریان گفت که فرانسه به همراه بریتانیا و آلمان برای آغاز طرحی مبتنی بر تشکیل هیأت نظارت بر امنیت و سلامت دریایی در خلیج‌فارس تلاش می‌کنند. 

«فلورنس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه نیز بلافاصله اعلام کرد که امارات میزبانی هیأت نظارت دریایی اروپا در خلیج فارس را پذیرفته است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز