خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

مذاکرات احیای برجام تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است/ در صورت عدم توافق، تحریم‌ها تشدید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۶۴

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با بیان این‌که عدم دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران دور از ذهن نیست، گفت که در صورت عدم حصول توافق، واشنگتن در همکاری با جامعه بین‌الملل تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با بیان این‌که عدم دست‌یابی به توافق هسته‌ای با ایران دور از ذهن نیست، گفت که در صورت عدم حصول توافق، واشنگتن در همکاری با جامعه بین‌الملل تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید خواهد کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد که طی کنفرانسی خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، ضمن اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای احیای برجام تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، گفت تعداد زیادی از مسائل مهم در این پرونده حل شده است.

وی درباره وضعیت توافق هسته‌ای با ایران در حالی که چندین هفته است مذاکرات مربوط به احیای آن متوقف شده است، اظهار کرد: «هنوز فکر می‌کنیم ضروری است که بر مبنای تعهدات خود به توافق برجام برگردیم».

با این حال او ضمن تأکید بر این که کارهای زیادی کماکان باقی مانده و باید انجام شود، گفت: «هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و این احتمال وجود دارد که به توافق نرسیم».

توماس گرینفیلد همچنین خاطرنشان کرد: «در صورتی که دیپلماسی به نتیجه نرسد ما به همکاری‌های نزدیک خود با جامعه جهانی برای تشدید فشارها علیه ایران ادامه خواهیم داد».

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد با اشاره به سخنان «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، مدعی شد که تعهد رئیس‌ جمهوری آمریکا قاطعانه است و «وی به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد».

وی همچنین گفت که بایدن متعهد شده که آماده است به توافق برجام بازگردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز