خبرگزاری کار ایران

منبع آگاه کُرد:

ترکیه در تدارک حمله به کرکوک و موصل عراق است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۹۲۷

یک منبع سیاسی کُرد از آماده‌سازی ترکیه برای حمله به شهرهای موصل و کرکوک عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رووداو، «محمد امین بنجونی»، سیاستمدار کُرد اعلام کرد که ترکیه برای حمله به شهرهای موصل و کرکوک عراق آماده می‌شود.

بنجونی گفت: «عملیات اخیر ارتش ترکیه موسوم به قفل پنجه، در حقیقت به عنوان آماده‌سازی برای انجام یک عملیات فراگیر جهت سیطره مجدد بر اراضی عراق انجام شد که انتظار می‌رود این عملیات در سال ۲۰۲۳ آغاز شود».

وی افزود: «فکر می‌کنم این عملیات، نوعی آماده‌سازی برای عملیات فراگیر احتمالی است که از سوی ‌رجب طیب اردوغان‌ رئیس‌جمهور و ‌خلوصی آکار‌، وزیر دفاع ترکیه اعلام شد. به همین دلیل آن‌ها قصد دارند یک حمله گسترده به کردستان از موصل تا کرکوک انجام دهند».

این شخصیت سیاسی کُرد ادامه داد: «ترکیه برای کنترل کرکوک یک نیروی نظامی از ترکمن‌ها در این شهر تاسیس کرده است و از جنگ علیه حزب کارگران کردستان به عنوان ابزاری برای کنترل چاه‌های نفت و ذخایر گاز طبیعی در جنوب کردستان استفاده می‌کند».

وی هدف از این عملیات نظامی را تحت فشار قرار دادن اتحادیه میهنی کردستان برشمرد که مخالف تلاش برای صادرات نفت اقلیم کردستان به اروپا از طریق ترکیه است و کنترل نزدیک به نیمی از گاز را در اختیار دارد تا در تصمیمات خود تجدید نظر کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز