خبرگزاری کار ایران

انتقاد لوپن از اظهارات ماکرون درباره جنگ اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۸۴۱

رهبر حزب راست افراطی موسوم به «تجمع ملی» فرانسه رئیس‌جمهوری این کشور را به استفاده از بحران اوکراین برای ارعاب فرانسوی‌ها متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از لوفیگارو، «مارین لوپن»، رهبر حزب راست افراطی موسوم به «تجمع ملی» و نامزد ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری این کشور از بحران اوکراین برای ارعاب فرانسوی‌ها استفاده می‌کند.

لوپن گفت: «رئیس‌جمهور از جنگ در اوکراین برای ارعاب فرانسوی‌ها استفاده می کند، زیرا فکر می‌کند ترس می‌تواند به او کمک کند».

این سخنان پس از آن مطرح شده است که ماکرون روز پنج‌شنبه تاکید کرد که نسبت به نتیجه مذاکرات بین روسیه و اوکراین بدبین است اما چند لحظه بعد درمصاحبه‌ای به زبان انگلیسی گفت که خوش‌بین است.

مارین لوپن این تناقض‌گوئی ماکرون را یک نوع تقلب از سوی نامزد ریاست جمهوری توصیف و تاکید کرد که ما نباید افکار عمومی را در مورد موضوعات مهم و خطرناکی مانند جنگ فریب دهیم‌.

وی همچنین تاکید کرد که برای او انتخاب اصلی یا جنگ است یا دیپلماسی و هیچ کشوری نمی‌خواهد امروز وارد جنگ با روسیه شود.

لوپن درباره سخنان ماکرون اظهار داشت: «ما در مورد جنگ خیلی ساده صحبت می‌کنیم، در حالی که این موضوع، برعکس، نیاز به جدیت بسیاری دارد، جنگ یک بازی ویدئویی نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز