خبرگزاری کار ایران

دستور بایدن به پنتاگون برای کمک به امارات در برابر حملات جنبش انصارالله

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۵۷۳

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی عملیات جنبش انصار الله یمن، دستور حمایت از امارات را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حملات جنبش انصارالله یمن، دستور حمایت از امارات را صادر کرد.

این در حالی است که پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده به امارات در جلوگیری از حمله موشکی اخیر کمک کرده است.

بایدن در جمع خبرنگاران مدعی شد که امارات با موفقیت با موشک بالستیکی که انصارالله صبح روز گذشته- دوشنبه- شلیک کرد، مقابله کرده و وی برای رویارویی با این تهدیدها روزانه در تماس با امارات است.

وی تاکید کرد که به «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دستور داده است تا هر کاری که در توان دارد برای حمایت از امارات متحده عربی، عربستان سعودی و در سراسر منطقه خلیج‌فارس انجام دهد.

بایدن در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که به واشنگتن سفر کرده است، درباره این حمله موشکی نیز گفت‌وگو کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ارتش این کشور به امارات کمک کرد تا از یک تهدید موشکی داخلی در ساعات اولیه روز دوشنبه جلوگیری کند.

وی مدعی شد که آمریکا باتری‌های موشکی پاتریوت را فعال کرده است و موشک انصار الله توسط پدافند هوایی امارات سرنگون شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز