خبرگزاری کار ایران

اقدام روسیه در تخلیه صدها شهروند روس و خارجی از افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۴۴۰

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صدها شهروند روس و خارجی را از افغانستان تخلیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه به سفارش «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، دستور سازماندهی تخلیه اتباع روسی و خارجی از افغانستان را صادر کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که سه هواپیمای ترابری نظامی روسیه بیش از ۳۸۰ شهروند روسیه، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان)، اوکراین و افغانستان را از خاک افغانستان تخلیه خواهند کرد.

این وزارت در بیانیه خود تأکید کرد که این هواپیماها از فرودگاه چکالوفسکی نزدیک مسکو به کابل برخاستند و هر کدام ۳۶ تن کمک‌های بشردوستانه روسیه برای مردم افغانستان را حمل کرده‌اند.

به منظور ارائه کمک‌های پزشکی لازم به افراد تخلیه شده، در هر هواپیما یک گروه پزشک نظامی با تجهیزات پزشکی و داروهای لازم حضور دارند. هواپیماها با خود غذای کافی، آب آشامیدنی و پتوهای پشمی برای تخلیه‌شدگان همراه دارند.

این وزارتخانه اشاره کرد که سه هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ در حال حاضر در حال تخلیه کمک‌های بشردوستانه و تحویل به طرف افغان در فرودگاه کابل هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز