خبرگزاری کار ایران

فعال باسابقه بازار زعفران:

هیجان ایجاد شده در معاملات زعفران از بین مى‌رود/ مسئولیت هیجان بازار با معاون وزیر است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۵۷۲

یک فعال باسابقه بازار زعفران با اشاره به اینکه اعلام افزایش قیمت زعفران از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی باعث ایجاد هیجان در معاملات زعفران شده است، گفت: با توجه به اینکه باید در داد و ستدهای زعفران آرامش حکمفرما باشد، به نظر می‌رسد این صف‌های خرید شکل گرفته برای زعفران نیز به زودی جمع شود، زیرا که افزایش دوبرابری قیمت زعفران در چنین شرایطی بعید است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی افزود: شرایط  باید طوری رقم بخورد که معاملات زعفران در بورس و بازار آرام شود و در این بین هم تولیدکننده و هم مصرف کننده بتواند دارای منافعی شود، از سوی دیگر اینکه معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده قیمت زعفران دو برابر خواهد شد، مسئولیت اعلام خبر بر عهده وی است و در این زمینه باید دید در نهایت چه شرایطی پیش خواهد آمد.

 کریمی با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که تولیدکنندگان نیز از این وضعیت آسیب نبینند چرا که قیمت زعفران  7 میلیونی نیز برای تولیدکنندگان صرف نمی‌کند، گفت: این اواخر قیمت زعفران به کیلویی 6 میلیون تومان نیز رسیده بود که عملا این امر کار را برای تولیدکننده بسیار مشکل می‌کند، در این راستا باید به این سمت حرکت کنیم که از طریق سازوکار شفاف بورس کالا هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده تامین شود و براساس مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت‌ها نیز تعیین شود.

این فعال بازار زعفران گفت: زمانی که در سال 90 و 91 قیمت ارز افزایش یافت، این موضوع در قیمت زعفران تاثیری نداشت، اما از وقتی که طلای سرخ به بورس کالا راه یافت، با افزایش قیمت ارز، قیمت زعفران نیز افزایش پیدا کرد و اوضاع برای تولید بهتر شد که امیدواریم به زودی تولید و صادرات زعفران کشور  از طریق این بستر شفاف احیا شود.

براساس این گزارش، معاون وزیر جهاد کشاورزی به تازگی اعلام کرده است که قیمت زعفران ظرف دو هفته دو برابر می شود و همین اظهار نظر کافی بود تا بازار این محصول با تقاضای سنگین و البته کاهش فروش روبه رو شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز