خبرگزاری کار ایران

آماری جالب از یک نظر سنجی توسط علی بابا؛

81 درصد مردم در پاییز مسافرت نمی‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۵۷

این مطالعه بر اساس آنالیز اطلاعات استخراجی از پرسش‌نامه‌ای شامل پرسش‌های جمعیت‌شناختی، رفتار سفر ایرانیان، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگر مشخصه‌های شناسایی رفتار سفر آنان در تابستان و برنامه سفرشان در پاییز ٩٩ انجام شده است.

شرکت سفرهای علی‌بابا در راستای شناسایی رفتار سفر ایرانیان اقدام به مطالعه رفتار آنها در تابستان ٩٩ کرده است. همچنین برنامه سفر ایرانیان را بر اساس آنالیز رفتار آنها در پاییز ٩٩ پیش‌بینی کرده است. این مطالعه بر اساس آنالیز اطلاعات استخراجی از پرسش‌نامه‌ای شامل پرسش‌های جمعیت‌شناختی، رفتار سفر ایرانیان، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیگر مشخصه‌های شناسایی رفتار سفر آنان در تابستان و برنامه سفرشان در پاییز ٩٩ انجام شده است.

در این پژوهش درباره شناخت برنامه سفر ایرانیان در پاییز ۹۹ نیز آمده است که ۸۱ درصد پاسخ‌دهندگان به پرسش‌نامه‌ها در پاسخ به برنامه سفرهای پاییزی خود اظهار کردند که قرار نیست به سفر بروند. ٢٠درصد از افرادی که قرار است در پاییز ٩٩ سفر بروند شهر رشت، ١٧درصد آنها شهر تهران و ١٦ درصد نیز شهر مشهد را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند. شهرهای اصفهان، کیش، ساری، تبریز، شیراز، یزد، اهواز، ارومیه، زاهدان و عسلویه نیز به ترتیب دیگر مقاصد سفر پاییزی اعلام شده‌اند.آمار جالب توجه دیگری که برای سفر ایرانیان در پاییز وجود دارد، مقاصد سفر آنان به کشورهای خارجی است. بر این اساس  ٩ درصد ایرانیان شهر استانبول، ٦ درصد دبی و ٢ درصد لندن را به‌عنوان مقصد خود در پاییز ٩٩ معرفی کرده‌اند. پس از آن فرانکفورت، تورنتو، آنکارا، آمستردام، پاریس، میلان و مادرید دیگر مقاصد پر تقاضا به‌شمار می‌روند.در پاییز ٩٩ همچنان خودرو شخصی به‌عنوان اولین انتخاب مسافران برای وسیله نقلیه قرار می‌گیرد؛ همچنین استفاده از هواپیما و اتوبوس با رشد چند درصدی نسبت به تابستان همچنان انتخاب دوم و سوم ایرانیان هستند.

هدف بیش از نیمی از کسانی که می‌خواهند در پاییز به مسافرت بروند را تفریحی و گردشگری است. پس از آن دیدار اقوام و بستگان و دلایل کاری و تجاری در اولویت‌های دوم و سوم افراد برای سفرهای پاییزی بیان شده‌اند. در پاییز ٩٩ منزل شخصی با ۳۹درصد همچنان برترین انتخاب برای اقامت در سفر محسوب می‌شود پس از آن منزل دوستان و آشنایان با آماری ٣٥ درصدی انتخاب بعدی است. درعین حال پیش‌بینی شده است که در سفرهای پاییزی اقامت در هتل نسبت به تابستان ۹۹ با افزایش سه برابری روبه‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز