خبرگزاری کار ایران

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۲۰۸

آیا کسب و کاری را به تازگی شروع کرده‌اید و می‌خواهید بدانید برای پیشرفت سریع‌تر باید چه کار‌هایی انجام دهید؟ یک راهکار تضمینی برای پیشرفت کسب و کار نوپای شما وجود دارد و آن هم یک وب سایت است.

امروزه نیاز به وب سایت برای هر کسب و کاری وجود دارد، مخصوصاً اگر هنوز در آغاز راه هستید با راه اندازی و طراحی سایت شرکتی می‌توانید قدم‌های بزرگتری بردارید و مسیر را برای پیشرفت در آینده هموار کنید. طراحی فروشگاه اینترنتی به شکل شگفت‌انگیزی میزان بازدهی شرکت شما را افزایش می‌دهد، یعنی اگر در کسب و کار خود مشغول فروش محصول یا ارائه خدمات هستید، فروشگاه اینترنتی علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازدهی بیشتر، باعث اعتبار بیشتر برند شما خواهد بود.

با توجه به اهمیت داشتن وب سایت بهتر است کمی در این باره بیشتر درنگ کنیم و با داشتن چشم‌انداز دقیق‌تر بهتر تصمیم بگیریم، بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا درباره لزوم طراحی وب سایت، مزایای آن و … بحث کنیم.

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

چرا کسب و کار‌ها به وب سایت نیاز دارند؟

برای معرفی شرکت خود از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ کاتالوگ و بروشور چاپ می‌کنید؟ تبلیغاتی در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید؟ از تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و پوستر کمک می‌گیرید؟ اگر حتی از تمام این موارد استفاده کنید باز هم یک جای خالی وجود دارد چرا که ما در دنیای امروز به میزان زیادی به اینترنت وابسته هستیم. بنابراین لازم است کسب و کار ما در فضای مجازی نیز به طور مستمر و موثر حضور داشته باشد. علاوه بر این طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی (بسته به نوع کسب و کار) مزایای دیگری هم دارد که برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

جذب مشتریان بیشتر

واضح است که هدف هر کسب و کار سود بیشتر می‌باشد که تنها با افزایش مشتریان ممکن می‌شود. برای اینکه به مهم‌ترین هدف کسب و کار نزدیک شوید، می‌توانید یک وب سایت طراحی کنید و شاهد افزایش مشتریان باشید. وقتی شرکت شما دارای یک وب سایت حرفه‌ای است، کاربر با مشاهده آن متوجه می‌شود که با کسب و کاری حرفه‌ای و معتبر سروکار دارد و بر این اساس نسبت به محصولات یا خدمات کنجکاو می‌گردد. اگر در ادامه روند بتوانید بسیاری از مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل کنید و عملکرد سایت همچنان خوب و حرفه‌ای باشد، تعدادی زیادی از کاربران تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد.

معرفی بهتر برند

در بخش‌های قبلی گفتیم که راه‌های مختلفی برای تبلیغات و معرفی برند وجود دارند که شامل مواردی مانند تبلیغاتی تلویزیونی، بیلبورد، تبلیغات چاپی و … می‌باشد. تمام این موارد می‌توانند لازم و موثر باشد، ولی تصور کنید اگر تغییرات یا پیشرفتی در محصولات شرکت شما اتفاق بیفتد ناچار هستید هزینه‌های دیگری پرداخت کنید تا این تغییرات در تمام تبلیغات چاپی، تلویزیونی و … اعمال شوند. در حالی که با وجود یک وب سایت، بروز رسانی اطلاعات برای شما بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود. همچنین به این نکته دقت داشته باشید که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه به اینترنت دسترسی دارند و به تبلیغات در فضای اینترنت را ساده‌تر از تبلیغات محیطی دنبال می‌کنند.

بروز رسانی آسان‌تر

اگر یک کسب و کار کوچک و نوپا را اداره می‌کنید، بعید نیست که هر چند وقت یکبار تغییراتی در محصولات یا خدمات اعمال کنید. همچنین ممکن است بخواهید بسیاری از استراتژی‌های قدیمی را با استراتژی‌های جدید جایگزین نمایید. قطعاً لازم است به مشتریان و مخاطبان خود اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهید تا آن‌ها هم متوجه تغییرات شوند و بدانند کسب و کار شما در حال حاضر چه محصولاتی ارائه می‌دهد. اگر یک وب سایت داشته باشید می‌توانید با صرف هزینه اندک (هزینه‌ای که نسبت به تبلیغات در رسانه‌ها کمتر است) وب سایت را بروز کرده و دقیقاً نشان دهید که چه تغییراتی در کسب و کار خود بوجود آورده‌اید.

افزایش تصاعدی مشتریان

درست است که در مورد شماره یک به موضوع جذب مشتریان بیشتر اشاره کردیم ولی حالا می‌خواهیم بگوییم وقتی بتوانید مشتریان وفادار و واقعی جذب کنید با استفاده از وب سایت با آن‌ها ارتباط بهتری برقرار می‌نمایید. سپس این کاربران می‌توانند بر اساس تجربه خوشایند خود، کاربران دیگر را هم به خرید از شما دعوت کنند. سرعت این اتفاق در بستر اینترنت بسیار بیشتر از دنیای واقعی است.

صرفه جویی در زمان‌

به عبارتی کسب و کار شما هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود، مخصوصاً اگر به کمک طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای بتوانید به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به کاربران باشید. تا حد زیادی در زمان و منابع دیگر صرفه جویی کرده‌اید زیرا لازم نیست در یک دفتر واقعی هر روز ۸ تا۱۲ ساعت مشغول به کار باشید بلکه می‌توانید با یک وب سایت حرفه‌ای و کارآمد در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به مشتریان خدمات ارائه کرده و هیچ روزی را به عنوان تعطیلات از دست ندهید.

ارتباط بیشتر با مشتریان

نیاز به وب سایت برای کسب و کار در یک مورد دیگر نیز اهمیت دارد و آن هم ارتباط بیشتر با مشتریان است. می‌توانید در وب سایت خود یک قسمت برای ارائه نظرات مشتریان قرار دهید،  آن‌ها می‌توانند نظرات خود را درباره محصولات یا عملکرد وب سایت به طور دقیق‌ درج کنند. سپس شما با مطالعه این نظرات متوجه می‌شوید خواسته مشتری چیست، همچنین به نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود آگاهی پیدا می‌کنید.

معرفی بهتر محصولات و خدمات

وقتی یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید خدمات یا محصولات شرکت را به طور دقیق مثلاً همراه با توضیحات و تصاویر درج نمایید. اگر کوچکترین تغییری در عرضه محصولات بوجود بیاید، به راحتی در وب سایت بروزرسانی می‌شود. همچنین مشتری می‌تواند تا حد زیادی پیش از خرید محصول مورد نظر خود را مشاهده کرده و بهتر تصمیم بگیرد. در فروشگاه‌های سنتی (غیر آنلاین) امکان معرفی محصولات با کاتالوگ وجود دارد، ولی همواره باید یک فروشنده یا راهنما در فروشگاه حضور داشته باشد و درباره آن محصول توضیحاتی ارائه دهد. در حالی که یک وب سایت حرفه‌ای به طور خلاصه و دقیق‌تر می‌تواند به مشتری کمک کند.

بازاریابی بهتر

در فضای مجازی امکاناتی زیادی برای بازاریابی وجود دارند و گستردگی آن به هیچ وجه قابل مقایسه با دنیای واقعی نیست. نیاز به وب سایت برای کسب و کار‌های نوپا و کوچک به واسطه امکان بازاریابی بهتر، واضح و مبرهن است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره دیجیتال مارکتینگ با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

آیا شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار من کافی نیستند؟

وقتی درباره مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی یا طراحی سایت شرکتی صحبت می‌کنیم، بسیاری عقیده دارند که یک اکانت در شبکه‌ای مانند اینستاگرام می‌تواند دقیقاً به خوبی یک وب سایت بازدهی داشته باشد. ولی واقعیت این است که اکانت شبکه اجتماعی نمی‌تواند و نباید جایگزین وب سایت شود. برای درک بهتر این موضوع نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • هر کسب و کاری باید یک اکانت فعال و کارآمد در شبکه‌های اجتماعی محبوب داشته باشد، اما امکانات این اکانت محدود به امکاناتی است که اپلیکیشن آن در اختیار شما قرار می‌دهد. در حالی که در وب سایت می‌توانید بر اساس نیاز کاربران، گزینه‌های مختلفی تعبیه کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی هر چند وقت یکبار تغییراتی در ظاهر و عملکرد خود اعمال می‌کنند، پس شما ناچار هستید با تغییرات به سرعت هماهنگ شوید و معمولاً این تغییرات بر کسب و کار تأثیر خواهند داشت. در حالی که وب سایت دقیقاً بر اساس خواسته شما طراحی شده و بدون درخواست مدیر سایت تغییر نخواهد کرد.
  • می‌توانید در هر شبکه اجتماعی که مدنظرتان است برای کسب و کار فعالیت کنید اما اگر یک وب سایت داشته باشید و آدرس آن را به مخاطبان در شبکه اجتماعی بدهید، زمینه فعالیت شما بسیار فراتر از یک شبکه اجتماعی خواهد بود.
  • اگر قرار است هدف کسب و کار شما فروش محصولات باشد، قطعاً طراحی فروشگاه اینترنتی یک قدم بزرگ محسوب می‌شود که بیش از هر چیز نشان دهنده حرفه‌ای بودن کسب و کار است. در عین حال امنیت بیشتری برای مشتریان به همراه دارد. خودتان بگویید ترجیح می‌دهید از یک وب سایت حرفه‌ای به صورت آنلاین خرید کنید یا از یک اکانت اینستاگرام؟

وب سایت‌های شخصی چه مزایایی دارند؟

از ابتدای مطلب تا این بخش درباره مزایای وب سایت و نیاز به وب سایت برای کسب و کار‌ها صحبت کردیم. اگر شما در حال تولید محتوایی هستید که ارزشمند است، می‌توانید آن‌ها را در یک وب سایت شخصی گردآوری کرده و علاوه بر دسته بندی و نظم‌دهی، با افراد بسیاری به اشتراک بگذارید.

همان‌گونه که اکانت‌های شبکه اجتماعی برای کسب و کار‌ها لازم هستند ولی کافی نیستند، شما هم به عنوان یک شخص حقیقی نمی‌توانید فقط به اکانت شبکه‌های اجتماعی بسنده کنید چرا که این شبکه‌ها محدودیت‌های مختلفی دارند و مجبور هستید تابع قوانین آن‌ها باشید. در حالی که با یک وب سایت شخصی می‌توانید تمام عقاید خود را به شکل‌های مختلف بازتاب دهید.

یک هنرمند مشهور، یک نویسنده حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای، یک مدیر با سابقه، یک معلم، یک عکاس و … هرکدام می‌توانند محتوای مفید و ارزشمندی داشته باشد که قطعاً در قالب وب سایت به صورت موثر‌تری در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

برای طراحی وب سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تا این قسمت از مطلب برای طراحی سایت و نیاز به وب سایت مجاب شدید، حال باید اطلاعاتی درباره طراحی وب سایت بدست بیاورید. برای اینکه بتوانید وب سایت کارآمد و حرفه‌ای داشته باشید به نکات زیر توجه کنید:

  1. چنانچه در زمینه طراحی سایت اطلاعات شما بسیار اندک است کمی در گوگل تحقیق کنید و ببینید به چه مواردی در وب سایت خود نیاز دارید.
  2. برای طراحی سایت به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید تا با هزینه‌ای معقول، بهترین سایت را با توجه به نیاز شما طراحی کنند. یک تیم حرفه‌ای علاوه بر طراحی سایت، امکانات مناسبی برای نگهداری آن ارائه خواهد داد همچنین این تیم به شما آموزش می‌دهند چگونه سایت را اداره کنید.
  3. بر روی سئو و تولید محتوای وب سایت سرمایه‌گذاری کنید زیرا حتی اگر وب سایت شما از نظر فنی عالی باشد به سئو و محتوای مفید نیاز دارد تا در موتور های جستجو در رده بالا قرار بگیرد و به کاربران معرفی شود.
  4. اگر در زمینه کسب و کار خود رقبای موفقی دارید، به وب سایت آن‌ها مراجعه کنید و ببینید چه امکاناتی برای مشتریان در سایت قرار داده‌اند. می‌توانید از این نکات ایده بگیرید یا حداقل وب سایت خود را تا حد رقبا ارتقا دهید.

در دنیای امروز هر کسب و کار نیاز به وب سایت دارد، البته صرف داشتن یک وب سایت را توصیه نمی‌کنیم. بلکه باید با طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی بتوانید کسب و کار خود را بهترین شکل معرفی کنید و نیاز کاربران را در نظر بگیرید. اگر وب سایت شرکت شما بروز نشود یا امکانات مناسبی برای ارائه نداشته باشد، قطعاً تاثیر منفی بر جذب مشتریان خواهد داشت. بنابراین با یک تیم حرفه‌ای طراحی سایت تماس بگیرید و پیشرفت کسب و کار خود را تضمین کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز