خبرگزاری کار ایران

3 زبان برنامه نویسی محبوب و پر استفاده کدام هستند؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۴۶۴

بازار کار در دنیای امروز از حالت سنتی خارج شده است و بیشتر مشاغلی که در حال حاضر وجود دارد همه به نوعی با تکنولوژی و فناوری ارتباط دارند.

بازار کار در دنیای امروز از حالت سنتی خارج شده است و بیشتر مشاغلی که در حال حاضر وجود دارد همه به نوعی با تکنولوژی و فناوری ارتباط دارند. برای تمام جوان‌هایی که قصد دارند برای آینده کار خود برنامه ریزی کنند، پیدا کردن شغلی که بتوانند از طریق آن در بهترین شرکت‌ها کار کنند و همچنین درآمد خوبی داشته باشند کار سختی نیست. با کمی تحقیق به این نتیجه خواهید رسید که امروزه یکی از مشاغل پرطرفدار و همچنین پول‌ساز، شغل برنامه نویسی است.

 

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی روشی است که توسط آن برنامه‌ها و کارهایی به کامپیوتر با کد داده می‌شود و از طریق آن کدها برنامه اجرا می‌شوند. کدها هسته اصلی کار برنامه نویسی هستند و هر برنامه نویس باید مهارت بالایی در نوشتن کد داشته باشد تا بتواند از آن برای ساخت نرم افزار و برنامه استفاده کند.

هدف نهایی از برنامه نویسی،ساخت صفحه‌ای دروبیایک نرم افزار یا حتی فقط خلق یک تصویر زیبا باشد. به همین دلیل است که برنامه نویسی را تلفیقی از هنر و دانش کامپیوتر می‌دانند. با اینکه حرفه‌ای فنی و تحلیلی است، اما در عین حال خلاقیت نیز در آن دخیل است.

کسانی که برای اولین بار پا به دنیای برنامه نویسی می‌گذارند، ممکن است حس کنند که چیزی از کد و کدنویسی نمی‌دانند. صفحات بسیاری جلوی خود مشاهده می‌کنند که شاید از هیچ یک از خطوط کدنویسی شده آن چیزی درک نکنند. شاید بسیاری از افراد عادی با مراجعه به یک وب‌سایت ندانند که تک تک جزئیات آن را یک کدنویس با ظرافت هر چه بیشتر طراحی کرده است و او به عنوان یک کاربر در حال استفاده از آن است.

چگونه برنامه نویس شویم؟

برنامه نویسان به دو گروه برنامه نویسان و برنامه نویسان اپلیکیشن تقسیم می‌شوند.کار برنامه نویسان وب کدنویسی دستورهای خاصی است که تنها روی برنامه‌ها اجرا می‌شود، برنامه نویسانوببا کدنویسی خود برنامهکامپیوتر، پایگاه داده‌ها یا سیستم عامل را نگهداری و کنترل می‌کنند. آموزش هر دو رشته تقریبا آموزش مشابهی است و مسیر برنامه نویس در هر دو شاخه یکسان است. با گذراندن مراحل زیر می‌توانید مطمئن باشید که برنامه نویس می‌شود.

مرحله 1: برای برنامه نویس شدن در این رشته تحصیل کنید.

مرحله 2: علاوه بر تحصیل بر آموزش بیشتر تاکید کنید و زمان زیادی را برای یادگیری فوت و فن برنامه نویسی بگذارید.

مرحله 3: یک تخصص را انتخاب کنید و مسیر حرفه‌ای خود در برنامه نویسی را مشخص کنید.

مرحله 4: به صورت کارآموز کار خود را شروع کنید و یا حتی می‌توانید در خانه کدنویسی را تمرین کنید و خود را در این حرفه قوی کنید.

مرحله 5: می‌توانید در ادامه در کلاس‌ها و سمینارها شرکت کنید و رد این رابطه مدرک بگیرید.

مرحله 6: با کسب تجربه وارد بازار کار شوید و یا حتی می‌توانید به صورت دورکار و پروژه‌ای برنامه نویسی را انجام دهید.

زبان‌های برنامه نویسی محبوب و پر استفاده

طبق مقاله‌ای که در وبلاگ ایران تلنت با عنوان زبان های برنامه نویسی آینده دار منتشر شده؛ زبان‌های برنامه نویسی زیادی در بازار وجود دارد که از آنها در طراحی و ساخت وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها استفاده می‌شود.

همه این زبان‌ها در جای خود و در نوع مصرفی که دارند، محبوب هستند و برنامه نویسان بسیاری آنها را یاد گرفتن و استفاده می‌کنند. اما سوال اینجاست که کدام زبان برنامه نویسی برای کسی که می‌خواهد تازه وارد حیطه برنامه نویسی شود و مبتدی حساب می‌شود، بهتر و آینده دار است؟

هریک از این زبان‌های برنامه نویسی هم جوانب مثبت و هم جوانب منفی دارند، اما به هر حال از هر کدام برای مصارف خاص استفاده می‌شود. یکی از جاهایی که برنامه نویسی بیشترین استفاده را دارد، توسعه نرم افزار است. هر زبان برنامه نویسی خاستگاه خود را دارد و هر کدام در هر کاری بیشترین تاثیر و اهمیت را دارند. قبل از شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار، باید تصمیم بگیرید که در کدام زمینه بیشترین علاقه را دارید.

جاوا اسکریپت

 

جاوا اسکریپتهمچنان نیز به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی در میان برنامه نویسان شناخته می‌شود. دلیلآن این است که یکی از اصلی‌ترین زبان‌ها برای طراحی وب‌سایتبه شمار می‌آید. اینزبان به برنامه نویسان کمک می‌کند تا وب‌سایتی طراحی کنند که کار با آن راحت است و حالت تعاملی دارد و همچنیندر ساخت بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه نویسان این زبان را دوست دارند زیرابرای طراحی وب‌سایت سبک، انعطاف پذیر و قدرتمند است. نکته جالب در مورد زبان جاوا و جاوا اسکریپت این است که با اینکه در اسم با هم شباهت دارند اما در کارایی مشترکات کمی دارند.

پایتون

پایتون هم یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است و هم یکی از زبان‌های برنامه نویسی است که به سرعت رشد کرد. این زبان برنامه نویسیبه طور مرتب برای طراحیاپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و علم داده استفاده می‌شود، اما با این حال یادگیری و شروع کار با آن بسیار ساده است. توجه بسیاری به زبان برنامه نویسی پایتونمی‌شود و حتی کنفرانس‌ها و نشست‌هایی که به این زبان برنامه نویسی اختصاص داده شده است.

جاوا

جاوا اولین بار توسط Sun Microsystems در سال 1995 ساخته شد که بعدا توسط Oracle خریداری شد. این زبان برنامه نویسی توسط شرکت‌هایی مانند توییتر و نتفیلیکس استفاده می‌شود و در شرکت‌های بزرگ به عنوان زبانی استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه نویسان ازجاوا برایطراحی برنامه‌های گوشی همراه و وب، بازی‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر پایگاه داده استفاده می‌کنند. این زبان از نظر کارایی بهC ++ و C # شبیه است که این شباهت به برنامه نویسان این امکان رامی‌دهد تا به راحتی در کار خود بین این زبان‌ها جابجایی داشته باشند.

با معرفی سه زبان برنامه نویسی پر استفاده در میان برنامه نویسان، این سرنخ را به شما دادیم که بتوانید برای شروع بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال شغلی آینده‌دار هستید، برنامه نویسی را در لیست خود در رده اولین‌ها قرار دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز