خبرگزاری کار ایران

آیا با این 7 عیب سانتافه آشنا بودید؟!

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۲۰

میزان علاقه‌مندی مردم ایران به این خودرو را با حضور ثابتش در خیابان‌های کشور به وضوح مشخص است. اما این اتومبیل نیز دارای معایبی است که اغلب از چشم خریداران دور می‌مانند. با ما باشید تا در مقاله حاضر معایب سانتافه را بشناسیم.

آیا با این 7 عیب سانتافه آشنا بودید؟!

سانتافه به محض ورود به ایران در زمانی کوتاه رکورد فروش را شکست. این موفقیت را باید نتیجه طراحی زیبا و جذاب آن در کنار تجهیزات و ویژگی‌های رفاهی خوب خودرو و همینطور قیمت مناسبش در سال ورود به ایران دانست. میزان علاقه‌مندی مردم ایران به این خودرو را با حضور ثابتش در خیابان‌های کشور به وضوح مشخص است. اما این اتومبیل نیز دارای معایبی است که اغلب از چشم خریداران دور می‌مانند. با ما باشید تا در مقاله حاضر معایب سانتافه را بشناسیم.

تاریخچه تولد هیوندایی سانتافه

در سال 2000 میلادی کمپانی هیوندایی کره جنوبی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا به ‌دست آورد، هیوندایی سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 بر روی خط تولید کمپانی هیوندایی قرار داشت تا اینکه در این سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد.نسل دوم هیوندایی سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود،در بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه ‌بر بازار ایران در بسیاریاز کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت.در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندایی نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که بانام هیوندایی Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندایی کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. برخلاف نسل دوم و سوم هیوندایی سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم این خودرو به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

سانتافه و معایب آن

  • در طراحی ظاهری خودرو کم کاری شده است

طراحی نسل جدید سانتافه بسیار حرفه‌ای و زیبا بوده و در مقایسه با دو نسل قبلی حرف زیادی برای گفتن دارد. اما با وجود جذابیت‌های زیادش، بسیاری از متخصصان ضعف‌هایی را در طراحی ظاهر آن پیدا کرده‌اند. نسل جدید سانتافه نسبت به مدل قبلی خود عرض و ارتفاع کمتری داشته ولی در اندازه طول آن تغییر چندانی حاصل نشده است. اما آنچه که این حجم از جذابیت را زیر سوال برده، کاربرد ضربه‌گیرهای پلاستیکی دور تا دور خودرو، با وجود محکم و کاربردی بودن آن است.

  • در طراحی کابین خودرو کم کاری شده است

اغلب وقتی از ضعف در کابین خودرو صحبت می‌شود، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت بدنه داخلی آن مورد توجه قرار می‌گیرد. در ساخت کابین سانتافه از مواد نسبتا با کیفیتی استفاده شده است. آنچه که کابین خودرو را زیر سوال برده، کیفیت پایین دکمه‌های بالابر شیشه یا غربیلک فرمان است. بسیاری از دارندگان سانتافه نیز از عمر پایین موتور شیشه بالابرهای برقی این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند. در برخی موارد نیز گزارش‌هایی مبنی بر اصل نبودن برخی از امکانات این خودرو به ویژه آپشن‌هایی که توسط خریدار سفارش داده می‌شوند، ارائه شده است. 

از طرفی با وارد شدن به کابین سانتافه بدون شک بعد از مدتی کوتاه متوجه فضای کم آن برای پاهای خود خواهید شد، درحالیکه فضای طولی این خودرو مناسب همه حتی افراد قد بلند است. حجم فضای بار سانتافه نیز کم بوده و در مدل‌های 7 نفره به 1615 لیتر بوده که نسبت به ظاهر درشت این خودرو کم است.

  • از سانتافه انتظار دید عقب خوبی نداشته باشید

دید عقب مناسب برای هر خودرویی یک امتیاز عالی به حساب می‌آید. این درحالیست که سانتافه از دید عقب خوبی برخوردار نیست. این مشکل نتیجه نحوه طراحی خارجی خودرو است. ستون‌های سقف این خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ضخامت زیاد خود مانع دید عقب کامل راننده هستند. با وجود اینکه در اغلب خودروهای امروزی تجهیزات پیشرفته‌ای مانند دوربین 360 درجه و حس‌گرهای عقب به کار رفته‌اند و سانتافه نیز از این مزیت برخوردار است، اما داشتن دید عقب در کنار استفاده از این تجهیزات موجب اطمینان خاطر راننده خواهند شد. این فاکتور همچنان مورد علاقه رانندگانی است که ترجیح می‌دهند تا به همان روش قدیمی از دید عقب خودرو بهره ببرند، که متاسفانه این فاکتور برای سانتافه به درستی تعبیه نشده است.

  • به سهیه بنزین خود دل خوش نکنید

سانتافه را یک خودرو پر مصرف می‌دانند و معمولا بیش از حد ممکن بنزین مصرف می‌کند. کافیست در سانتافه نشسته و در مسافتی را رانندگی کنید، خواهید دید که مصرف سوخت آن به طرز قابل توجهی بالا می‌رود. مصرف سانتافه در شهر 12 لیتر و 9 لیتر در بزرگراه بوده که در مقایسه با اغلب رقیبان هم ترازش خیلی زیاد به حساب می‌آید.

  • سانتافه استهلاک بالایی دارد

در هنگام خرید سانتافه حتما هزینه‌ای را برای استهلاک زودهنگام آن در نظر بگیرید. این ویژگی خودروهای کره‌ای است که قادر به ادامه راه با شما آنهم در طولانی مدت نیستند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. خودروهای ساخت کره زیبا و جذابند اما خیلی زود از کیفیت افتاده و باید هزینه زیادی صرف تعمیرات آنها در نظر گرفت.

سانتافه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و استهلاک نسبتا زیادی در مقایسه با خودروهای هم تراز آلمانی یا ژاپنی خود دارد. البته اگر در حال حاضر مالک یک سانتافه هستید، جای نگرانی نیست؛ چراکه هزینه قطعات این خودرو نسبت به بسیاری از خودروها پایین بوده و به راحتی در بازار داخلی پیدا می‌شود.

  • فراخوان‌های مکرر شرکت هیوندای

شرکت هیوندای در طول حضور سانتافه در بازار خودروسازی جهان، فراخوان‌های زیادی مبنی بر کم کاری‌های خود در برخی قسمت‌های خودرو ارائه داده است. با این وجود بازهم شکایت‌های زیادی از ضربه خوردن رینگ‌ها از طرف مردم ابراز می‌شود. همین مساله موجب شده تا شرکت هیوندای در صورت خراب شدن برخی از قطعات آن را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد؛ اما در هر حال این موضوع یک ضعف بزرگ برای خودرو محسوب شده که اغلب منجر به از دست دادن مشتریان خودرو می‌شود.

  • رانندگی با سانتافه چندان رضایت بخش نیست

سانتافه با جثه بزرگ و امروزی‌اش خودرویی مناسب برای مسافرت‌های خارج از شهر شناخته می‌شود؛ درحالیکه اصلا گزینه مناسبی برای رفت و آمدهای درون شهری نیست. اگر با سانتافه به دل جاده‌های کوهستانی و پر پیچ و خم بزنید، متوجه حرکت‌های عرضی بدنه آن به ویژه در محور عقب خودرو خواهید شد. در اینگونه جاده‌ها کنترل خودرو کمی سخت شده و به نرمی خودروهای ژاپنی یا حتی آلمانی هم ترازش نیست.

سانتافه خودرویی زیبا و جذاب بوده و دل بسیاری از مردم به ویژه ایرانی‌ها را ربوده است. اما این کره‌ای جذاب نیز مانند بسیاری از خودروها معایبی داشته که در این مقاله با برخی از آن‌ها آشنا شدیم. سانتافه برای کسانی که نود درصد روز و ساعت خود را در رفت و آمدهای درون شهری می‌گذرانند گزینه مناسبی نخواهد بود؛ درحالیکه مسافرت‌ خارج از شهر خوبی را برایتان رقم خواهد زد. پس اگر تصور می‌کنید که قادر به کنار آمدن با این معایب خودرو نبوده اما خودرویی از برند هیوندایی را ترجیح می‌دهید، ما به شما محصولات دیگر هیوندای مانند توسان یا سوناتا را پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز