خبرگزاری کار ایران

چاپ افست و دیجیتال چه تفاوت هایی باهم دارند؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۲۸۰

چاپ افست مبتنی بر چاپ چهار رنگه اما می توانیم کارهایی با یک رنگ، را تا 10 رنگ مختلف چاپ کنیم. (یک رنگ به صورت نزولی از کم تا زیاد) که البته چاپ بیشتر از 4 رنگ تخصص و اطلاعات خاص خودش رو میطلبه. ماشینهای چاپ افست یا تک رنگ هستند یا دو رنگ و یا چهار رنگ و البته دستگاهایی وجوددارند که چاپ بیشتر از چهاررنگ رو انجام می‌دهند. (همان چهار رنگ ولی پشت و روی کاغذ و ورنی که از بعضی لحاظ برای زیبایی کاره تا کیفیت یا …. )

در ماشین‌های چاپ افست برای هر رنگ یک ستون چاپ وجود داره که متشکل از سیلندر بستن زینک و غلطک های رنگه. (این فقط در بعضی از دستگاها دلالت میکند (رولند که ساخت امریکاه دو رنگ بر روی یک برج روی هم سوار هستتند)) برای سفارش افست میتوانید از بخش چاپ افست چاپ کوثر نیز استفاده کنید.

در دستگاهای تک رنگ هر رنگ بطور مجزا چاپ می بشه. مثلا یک کار چهاررنگ باید چهار بار از ماشین عبور کند و هر بار رنگها تنظیم بشن و به همین دلیل در کارهای چهار رنگ بهتر ازه از این نوع ماشینها استفاده نشه چون تجربه اینگونه ثابت کرده که در صورت چاپ چهاررنگ با دستگاه تک رنگ نتیجه به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود. (البته با یک اتا کار ماهر این کا رو هم میشه انجام داد.)

چاپ افست و دیجیتال چه تفاوت هایی باهم دارند؟

تعریف چاپ دیجیتال و تفاوت آن با افست

چاپ دیجیتال یک فرآیند چاپه که انسان هیچ تماسی با این فرآیند نداره. این بدان معناست که به هیچ واسطه‌ی چاپ جداگانه‌ای نیاز نیست چرا که چاپ تصویر مستقیما از طریق کامپیوتر به دستگاه چاپ منتقل می‌بشه.

در مقایسه با دیگر فرآیندهای چاپ، مانند چاپ افست یا فلکسو، در چاپ دیجیتال تنظیمات دستگاهی دشواری دیگر وجود نداره.

از نظر رزولوشن و وضوح، چاپ دیجیتال قابل مقایسه با چاپ افست می‌باشه. بنابراین چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی و نمایش محصول ایده‌آله. برای مطالب چاپی مانند کارت ویزیت، سربرگ‌ها، استیکر و برچسب‌ها، بروشورها و آگهی‌ها، پوسترها و بیلبوردها و غیره، چاپ دیجیتال خود رو به اثبات رسونده.

جوانب مثبت چاپ افست

مزایای چاپ افست قدیمی روشنه. چاپ افست قدیمی هنوز به عنوان بهترین نوع کیفیت چاپ برای طراحان گرافیک در دسترسه خصوصا وقتی که کیفیت تصویر مورد نظر باشه. تکنولوژی تا جایی پیشرفت کرده که اتصال سیستم کامپیوتر به صفحه، دقت و کیفیت عالی ارائه میده.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد چاپ افست قدیمی گزینه های بسیار بیشتری رو برای انتخاب اصول چاپی ارائه میده. بسیاری از پروژه های طراحی گرافیک نیازمند انواع کاغذها و اندازه های غیرمعمول اونا، جوهرهای خاص و تکمیلی هستند. اگر این موارد برای پروژه شما نیز مهمه باید از چاپگر افست قدیمی استفاده کنید. وقتی که چاپ افست قدیمی مورد استفاده قرار میگیره، اثرات خاصی مانند جلاهای موضعی از نظر کیفیت خیلی بهتر هستند.

وقتی که کنترل کامل و دقت رنگ بالاتری مورد نیازه، ترکیبی از سیستم تطبیقی پنتون و جوهر پنتون چاپگرهای افست قدیمی رو تبدیل به بهترین انتخاب میکنه. فرآیند چهار رنگی که برای چاپگرهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیره نمیتونه با چاپگرهای افست قدیمی رقابت کند بنابراین در صورت زیاد بودن تعداد رنگ ها بهتره از چاپگرهای افست قدیمی استفاده بشه.

اگر پروژه طراحی گرافیکی شما حجم بالایی داره، چاپ افست قدیمی نه فقط مقرون به صرفه تره بلکه میتونه سریعتر هم باشه. بیشتر هزینه ها و زمان لازم برای چاپ افست قدیمی مربوط به آماده سازی و تنظیم دستگاه چاپه. با اینحال اگر شما کار چاپی با حجم بالا داشته باشید هزینه های واحد بطور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه چون هنگامیکه تنظیم کامل میشه واحدهای اضافی برای چاپ نسبتا ارزان خواهد بود.

چاپ افست و دیجیتال چه تفاوت هایی باهم دارند؟

جوانب منفی چاپ افست

معایب چاپ افست قدیمی چیست؟ در این دستگاه ها شخصی و سفارشی سازی کارهای چاپی در طول چاپ بسیار دشواره چون چاپگر از قبل تنظیم میشه. این امر میتونه کمی وقت گیر باشه بویژه وقتی که با چاپگر دیجیتال مقایسه میشه که بهترین گزینه برای کارهای چاپیه که نیازمند مقدار زیادی سفارشی سازی در چارچوب زمانی کوتاه مدته.

چاپگرهای قدیمی همچنین برای کارهای چاپی با حجم پایین هزینه بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارند. به دلیل اینکه تنظیم چاپگر قدیمی حداکثر برای یک کار صورت میگیره که قیمت کار واحد برای چاپ های کوتاهتر رو افزایش میده. چاپگرهای دیجیتال هنوز به عنوان بهترین گزینه برای کارهای چاپی کوتاه سریع و کم هزینه هستند. برای سفارش آنلاین بنر تسلیت نیز میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

خلاصه

انتخاب شما در رابطه با فرآیند چاپ تجاری بستگی به کیفیت و حجم مورد نیاز و بودجه و برنامه ریزی زمانی داره. بطور دقیق هر اونی که رو نیاز دارید قبل از پیروی از دستورالعمل های بالا لیست کنید و تصمیم نهایی خودتان رو بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز