خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با امید فدوی در مورد ریسک های بازار ارز دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۰۸

چند سالی است که در بین بازار های سرمایه گذاری عنوانی جدید وارد شده و توانسته در مدت زمان نسبتا کوتاهی اعتماد بسیاری را به سمت خود جلب کرده و طرفداران زیادی پیدا کند. ارز های دیجیتال یک بازار سرمایه گذاری است که تا حدود یک دهه پیش افراد زیادی نبودند که با آن آشنا باشند و حتی کسانی که آن را میشناختند نیز خیلی به آن باور نداشتند و فکرش را هم نمی کردند که روزی یک ارز دیجیتال بتواند قیمت ۲۰ هزار دلاری داشته باشد! این بازار از همان روز های اول، رشدش را آغاز کرد و با تمام قدرت مقابل اتفاقات بد و ناگواری که سر راهش قرار گرفت ایستاد و اکنون به نقطه ای رسیده است که می توان به عنوان یک بازار سرمایه گذاری معتبر به آن نگاه کرد.

در چند سال گذشته افراد زیادی به سمت این بازار رفته و به دنبال منابع آموزشی جامعی برای آن بوده اند. خوشبختانه در کشور ما نیز دوره های آموزشی قابل اعتماد و جامعی برای آموزش ارز های دیجیتال و بیت کوین تهیه شده اند. برای مثال می توان به دوره آموزشی نوابغ ارز دیجیتال که توسط آکادمی امید فدوی تدارک دیده شده است اشاره کرد. 

در این مطلب می خواهیم با امید فدوی صحبتی داشته باشیم و درباره سیگنال ها و همچنین برخی صرافی های ارز دیجیتال سوالاتی را مطرح کنیم.

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، سیگنال های ارز دیجیتال نمودارهایی هستند که افزایش و یا کاهش قیمت را پیش بینی و به شما کمک می‌کنند تا سرمایه گذاری خود را با ریسک پایین تری انجام دهید. بسیاری از افراد مقدار قابل توجهی از دارایی خودشان را به دلیل خرید و فروش در قیمت های نامناسب از دست می دهند و به همین دلیل سیگنال های ارزی طرفداران بسیاری را در چند مدت اخیر پیدا کرده اند.

اما در این مطلب می خواهیم بیشتر در مورد این سیگنال ها بدانیم و ببینیم که استفاده از این سیگنال ها برای چه افرادی مناسب است و اصلا چرا این سیگنال ها قابل اعتماد تر از تحلیل های شخصی است. امید فدوی در این باره بیشتر به ما توضیح می دهد:

«بله سیگنال خرید ارز دیجیتال واقعا وجود دارد و در صورت استفاده درست از این سیگنال ها می توان با ریسک پایین تری به خرید و فروش ارز بپردازید.

اما در استفاده از این سیگنال ها باید به برخی نکته ها توجه کنید. اول از همه این که این سیگنال ها برای افراد مبتدی اصلا توصیه نمی شود زیرا می تواند نتیجه عکس داشته باشد. درست است که در توضیحات هر سیگنال اطلاعاتی نوشته شده است و شما می توانید بدون نگاه کردن به نمودار از آن ها استفاده کنید، اما در خود نمودار هم اطلاعات ارزشمندی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا سرمایه گذاری بهتری داشته باشید. نکته بعدی این است که هیچ دلیلی وجود ندارد که یک سیگنال را بتوان بر روی تمام صرافی ها اجرا کرد.

همان طور که می دانید قیمت ها در بین صرافی ها با یکدیگر اختلاف دارند، این اختلاف شاید چندان زیاد نباشد اما به هر حال تاثیرگذار است. شما می توانید سیگنال های صرافی بایننس و بیتمکس را از تیم ما دریافت نمایید که این خودش ما را به نکته سوم می رساند. صرافی های بایننس و بیتمکس صرافی های بین المللی هستند که علاوه بر قابلیت های بیشماری که دارند، کشور ایران را نیز در لیست تحریم های خود قرار داده اند. به همین دلیل نیاز است تا کاربران پیش از اینکه به سراغ اشتراک سیگنال این دو صرافی بروند، کار کردن با این دو صرافی مخصوصا در ایران را به طور کامل آموزش ببینند.

در انتها اما می خواهم مهم ترین نکته را در استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال به شما بگویم. اگر شما در یک کانال ارز دیجیتال عضو میشوید باید از تمامی سیگنال های آنجا استفاده کنید.

برای مثال اگر در یک روز ۱۰ سیگنال منتشر می شود شما باید بر روی تمامی آن ها سرمایه گذاری کنید تا در صورتی که برای‌ مثال روی ۳ سیگنال ضرر کردید، سودی که از ۷ سیگنال بعدی به دست می آورید ضرر را جبران کرده و شما را به سوددهی برساند. نحوه تقسیم دارایی بر روی سیگنال ها نیز اهمیت بالایی دارد. به همین دلایل است که به شدت به کاربران مبتدی توصیه می کنیم از کانال های سیگنال دوری کنند زیرا استفاده از این سیگنال ها به آن سادگی که فکر می کنید نیست و برای بهره بردن از آن ها نیاز به تجربه دارند.»

 گفت‌وگو با امید فدوی در مورد ریسک های بازار ارز دیجیتال

 

اینطور که از توضیحات شما میشه برداشت کرد می توان گفت که انتخاب صرافی هم نقش مهمی در سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال دارد. لطفا کمی هم درباره صرافی ها به ما توضیح دهید و بگویید فعالیت کردن در آن ها به خصوص صرافی های بین المللی برای ایرانیان به چه صورت است. 

«بله قطعا انتخاب صرافی در ترید تاثیر گذار است. هر صرافی میزان کارمزد، رابط کاربری و قوانین و مقررات خاص خودش را دارد که کاربران باید با توجه به نیاز خودشان صرافی مورد نظرشان را انتخاب کنند. صرافی های بایننس، بیتمکس و Coinex صرافی های بین المللی هستند که کاربران ایرانی زیادی نیز از آن ها استفاده می کنند. البته همانطور که اشاره کردم فعالیت ایرانیان در این صرافی ها با برخی محدودیت ها روبرو است و کاربران ایرانی باید دقت زیادی به قوانین و مقررات این صرافی ها داشته باشند.

برای مثال صرافی بیتمکس به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا احراز هویت را برای تمام کاربران الزامی کند که این مورد می تواند زمینه ساز کوچ کاربران ایرانی به سایر صرافی ها نظیر بایننس و Coinex باشد. در مقاله و ویدیو جامعی که در ارتباط با آموزش Coinex برای کاربران تهیه کرده ایم به طور کامل به تمام این محدودیت ها اشاره کردهایم.

دقت داشته باشید در صورتی که به قوانین صرافی های بین المللی توجهی نکنید احتمال بلوکه شدن حساب و دارایی شما در این صرافی ها وجود دارد. همچنین می توانید تمامی مزایا و معایب این صرافی را در مقایسه با سایر صرافی ها در سایت ما مشاهده کنید تا بتوانید انتخاب درستی در صرافی داشته باشید.»

تا به اینجای مطلب درباره کانال سیگنال و صرافی های ارز دیجیتال اطلاعات قابل توجهی را به دست آورده ایم. اکنون می خواهیم به یکی دیگر از مهم ترین مفاهیم دنیای ارز های دیجیتال یعنی کیف پول های دیجیتال بپردازیم. کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند و کاربران انتخاب های زیادی در این زمینه دارند اما یکی از اصلی ترین تصمیم ها برای کاربران این است که دارایی خودشان را در کیف پول شخصی نگه دارند و یا در کیف پول صرافی. این ها سوال بعدی ما از امید فدوی است و می خواهیم بدانیم هر کیف پول برای چه کاربری مناسب است و اینکه بین کیف پول صرافی و شخصی کدام را باید انتخاب کنیم؟

اول از همه به سراغ انواع کیف پول می رویم، لطفا کمی به ما درباره انواع کیف پول و کاربران آن ها توضیح دهید. 

«در کل پنج نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی تنها نوع های فیزیکی هستند و می توان آن ها را به عنوان امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال معرفی کرد. کیف پول سخت افزاری در کشور ما چندان ارزان نیست و فقط به کاربرانی که سرمایه های بالا (حداقل یک بیت کوین) دارند توصیه می کنیم از این نوع کیف پول استفاده کنند.

کاربرانی که سرمایه آن ها زیاد نیست و از طرفی می خواهند دارایی خودشان را در امن ترین حالت ممکن نگه داری کنند می توانند از کیف پول کاغذی بیت کوین و یا سایر ارزها استفاده کنند. دسته بعدی کیف پول های نرم افزاری هستند که خودشان به سه دسته ی تحت وب، موبایل و کامپیوتر تقسیم می شوند. این کیف پول ها هم بسیار امن هستند و می توان گفت پرکاربرترین کیف پول ارزهای دیجیتال همین دسته ی کیف پول های نرم افزاری است. ما به اکثر کاربران استفاده از کیف پول های نرم افزاری را توصیه می کنیم زیرا تنوع زیادی دارند و کار کردن با آن ها آسان است. »

 گفت‌وگو با امید فدوی در مورد ریسک های بازار ارز دیجیتال

سوالی که برای بیشتر کاربران پیش می آید این است که سرمایه خودشان را در کیف پول شخصی نگه داری کنند و یا در کیف پول صرافی. لطفا کمی در این مورد خوانندگان را راهنمایی کنید. 

«بله این سوالی هست که بسیاری از افراد از ما می پرسند و شاید برای بسیاری تصمیم گیری در این زمینه کار سختی باشد اما می خواهم در این جا به طور کامل و واضح پاسخ این سوال را به شما و خوانندگان بدهم تا شاید این دوراهی و انتخاب سخت برای بسیاری برطرف بشود. در حالت کلی کیف پول شخصی برای افرادی مناسب است که می خواهند ارز خود را به صورت بلند مدت نگهداری کنند و کیف پول صرافی برای افرادی که می خواهند به صورت روزانه خرید و فروش کنند و به ترید بپردازند مناسب است.

از آن جا که برای انتقال بسیاری از ارز ها نیاز به پرداخت کارمزد است اصلا منطقی نیست که افرادی که روزانه و یا در بازه های کمی بیشتر خرید و فروش می کنند دارایی خود را به کیف پول شخصی انتقال دهند، زیرا در این انتقال ها باید کارمزد پرداخت شود و همچنین سرعت انتقال در بعضی ارز ها هم می تواند باعث شود شما از قله قیمت و سود خود جا بمانید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم افرادی که می خواهند ارز خود را برای بلند مدت نگهداری کنند و یا به اصطلاح هولد کنند حتما از کیف پول های شخصی استفاده کنند و افرادی که به صورت روزانه و در بازه های کوتاه خرید و فروش می کنند از کیف پول صرافی استفاده کنند. »

برخی از کیف پول ها صرافی های داخلی دارند، نظر شما در این باره چیست، آیا بهتر نیست افرادی که روزانه ترید می کنند از این کیف پول های شخصی با صرافی داخلی استفاده کنند؟

«نه اصلا این کار را پیشنهاد نمی کنم زیرا درست است که اکنون بسیاری از کیف پول ها خودشان صرافی داخلی دارند اما کارمزد تبدیل ارز در آن ها بسیار بالاتر از صرافی ها است و استفاده از صرافی  در کیف پول اصلا به صرفه نیست. پیشنهاد می کنیم فقط در مواقعی که به صرافی دسترسی ندارید و یا به هر دلیل مجبور هستید، از صرافی داخلی کیف پول ها استفاده کنید.

نکته دیگری که باید در این بخش در نظر داشته باشید این است که صرافی داخل کیف پول ها تنوع کمتری نسبت به صرافی ها دارد و ارز های کمتری را پشتیبانی می کنند. همچنین پشتیبانی یک کیف پول از یک ارز به این معنا نیست که در صرافی داخل کیف  پول هم می توانید تمام ارز های پشتیبانی شده را به یکدیگر تبدیل کنید. »

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز