خبرگزاری کار ایران

پنج معیار برای خرید کتونی ورزشی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۷۹۶

حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که پا قلب دوم انسان است! همه ما شناخت نسبی از قلبی که در قفسه سینه ما می‌تپد داریم، اما اگر بدانیم چگونه با پاهای خود که مانند قلب دوم بدن ما هستند رفتار کنیم، سالم‌تر و تندرست‌تر زندگی خواهیم کرد.

قسمتی از پا که به قلب دوم انسان معروف است، ساق پا به پائین است، یعنی درست همان جایی که داخل کفش می‌رود. یکی از مهم‌ترین موارد که سالم ماندن قلب دوم انسان را تضمین می‌کند، انتخاب کتانی ورزشی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی است. برای تهیه و خرید یک کتونی ورزشی مناسب به نکات مختلفی باید توجه کنیم که در اینجا به پنج مورد از مهم‌ترین این نکات اشاره می‌شود.

پنج ویژگی یک کتونی ورزشی:

یک- راحتی پا داخل کتانی ورزشی یا راحت بودن کتانی ورزشی:

راحتی پا در یک کفش ورزشی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عامل نخست آن اندازه بودن کتونی ورزشی برای پا است. اندازه بودن کتونی ورزشی به این معناست که طول و عرض و بلندی کفش ورزشی باید فضای راحتی برای پا فراهم کند که برای اطمینان از این مسئله توجه به چند نکته ضروری است. نکته نخست اینکه پا داخل کفش به گونه‌ای قرار گیرد که با وجود بندهای نه چندان محکم بسته کتونی ورزشی ، بتوان پا را از داخل آن بیرون آورد. نکته دوم فشار نیاوردن رویه داخلی کتونی ورزشی به پاست. نکته بعدی توجه به قد و پهنای کفش است که نباید برای پا تنگ باشد، و برای اطمینان از تنگ نبودن کتانی ورزشی باید پنجه‌های پای خود را بتوانیم داخل کفش و در قسمت جلویی آن حرکت دهیم. نکته چهارم بلندی یا ارتفاع کتانی ورزشی است که باید به اندازه‌ای باشد که میان انگشت شست پا و دیواره کفش دست‌کم یک سانتی‌متر فضای آزاد باشد و بتوان شست خود را آزادانه داخل کفش حرکت داد. برای اطمینان از دارا بودن همه این شرایط بهتر است زمان خرید کفش را عصر یا غروب قرار دهیم که اندازه پا بزرگ‌تر از صبح است، و همچنین کفش را با جوراب مناسب پرو کنیم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم.

دو- وزن کتانی ورزشی یا سبک بودن کتانی ورزشی:

یکی دیگر از نکته‌های مهم در انتخاب کتونی ورزشی مناسب، سبک بودن آن است. بهترین کفش ورزشی آن است که وزن زیادی نداشته باشد و احساس سنگینی در پا به وجود نیاورد، و راحت و بدون خستگی بتوان با آن راه رفت و ورزش کرد. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که بهترین برندهای انواع کتونی ورزشی در طراحی و ساخت کفش‌های ورزشی خود از سبک‌ترین و در عین حال بادام‌ترین مواد استفاده می‌کنند و این مسئله تبدیل به عاملی برای رقابت در بین تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی در دنیا شده است. یکی از برند های مناسب برای این نوع کتونی ورزشی اسکیچرز می باشد.

سه- نرم و قابل انعطاف بودن کتانی ورزشی:

کتونی ورزشی باید نرم و انعطاف پذیر باشد. برای اطمینان از نرم بودن کفش می‌توان پنجه و پاشنه آن را در دست گرفت و به سمت یکدیگر فشار داد و به اصلاح کفش را تا کرد؛ اگر پس از برداشتن فشار و رها کردن آن، کفش به حالت اول برگشت، می‌توان گفت کتونی ورزشی از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است. همین کار را به روشی دیگر نیز می‌توان آزمایش کرد. کافی است کفش را بپوشیم و با قرار دادن پنجه پا بر روی زمین، پاشنه را بلند کنیم؛ حرکتی شبیه به حالت شروع مسابقه دو، و چنانچه این حرکت به راحتی انجام شد، می‌توان گفت انعطاف‌پذیری کتانی ورزشی خوب است. معمولا تولیدکنندگان انواع کتانی ورزشی در ساخت لایه میانی زیره کفش ورزشی از ماده‌ای به نام EVA استفاده می‌کنند که انعطاف‌پذیری خوبی دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است که نرم نبودن کتانی ورزشی باعث ایجاد درد در تاندون و عضله‌های ساق پا می‌شود و در نهایت به کمر آسیب می‌زند. در این مورد کتونی های برند ریبوک یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

چهار- جنس کتونی ورزشی:

ویژگی مهم دیگر در انتخاب کتونی ورزشی مناسب، جنس آن است. رویه کفش ورزشی بیرونی‌ترین لایه آن است که در تماس با هوا و آب قرار می‌گیرد و از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. یک نکته مهم در انتخاب کتونی ورزشی ، غیر قابل نفوذ بودن رویه آن است. رویه نباید از جنسی ساخته شده باشد که آب بتواند به راحتی به داخل کتونی ورزشی نفوذ کند. قسمت دیگر کفش زیره میانی کفش است که بین کف کفش و پاشنه قرار می‌گیرد و سازندگان حرفه‌ای انواع کتونی ورزشی در دنیا از بهترین جنس‌های انعطاف‌پذیر و سبک در ساخت این قسمت از کفش ورزشی استفاده می‌کنند. کف بیرونی کفش‌ها هم معمولا از انواع ترکیب‌های لاستیکی ساخته می‌شوند که هم قابلیت خم شدن داشته،هم محکم و بادوام، و هم سبک و راحت باشند. قوس‌هایی هم که در قسمت میانی زیره کفش طراحی شده‌اند، فشار وارد آمده به پا را در هنگام راه رفتن و دویدن تا اندازه زیادی کنترل می‌کنند و مانع انتقال آنها به پا می‌شوند. کفی کفش به مرور زمان دچار فرسایش می‌شود و نقش محافظتی خود را از دست می‌دهد و هر زمان که دیگر نتواند از پا محافظت کند، باید کتانی ورزشی را عوض کرد. کفش های پرفکت استپس انتخاب مناسبی برای این نوع کتونی های ورزشی هستند.

پنج- قابلیت گردش هوا در کتانی ورزشی:

نکته مهم دیگر در انتخاب کتانی ورزشی ، قابلیت آن در نفوذ و گردش هواست. بدیهی است پا در مدت زمان ورزش و راه رفتن و دویدن درون کفش عرق می‌کند و گردش نیافتن هوا در داخل آن علاوه بر اینکه باعث ایجاد بوی بد می‌شود، عاملی برای شیوع بیماری‌های قارچی و عفونی می‌گردد؛ انواع کتونی ورزشی که رویه پارچه‌ای دارند از این نظر مناسب‌تر هستند. برخی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع کتانی ورزشی از تکنولوژی خاصی در تولید کفشبهره می‌برند که گردش هوا را در کفش ورزشی بیشتر کند.

پنج معیار برای خرید کتونی ورزشی

تاریخ مصرف کتونی ورزشی:

هیچ تاریخ مشخصی برای پایان مدت زمان استفاده از یک کتونی ورزشی نمی‌توان مشخص کرد، اما می‌توان گفت تاریخ مصرف انواع کتانی ورزشی به برند، مدت زمان استفاده، و فرسایش کفش ورزشی بستگی دارد. به صورت کلی می‌توان گفت پیمودن مسافت 500 تا 800 کیلومتر، تاریخ مصرف کتونی ورزشی را به پایان نزدیک می‌کند؛ از دید زمانی می‌توان شش ماه را برای پایان عمر یک کتانی ورزشی برای شخص ورزشکار تعیین کرد.

زیبایی کتونی ورزشی:

زیبایی کتونی ورزشی آخرین نکته در استفاده ایمن از انواع کتانی ورزشی است، اگرچه ظاهر و جلوه و رنگ و نقش و بافت رویه کفش ورزشی عامل بسیار مهمی در جذب خریدار به شمار می‌رود.

پنج معیار برای خرید کتونی ورزشی

برای خرید اینترنتی کتونی با بهترین قیمت به سایت ما مرجعه نمایید:

hypergymco.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز