خبرگزاری کار ایران

نکاتی از خرید بلیط پرواز که به شما نمی‌گویند!

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۴۸

در این مطلب، با مسئول پروازهای خارجی یک آژانس مسافرتی صحبت کرده‌ایم. او در رابطه با نکات مهم خرید بلیط هواپیما که معمولا جایی از آن صحبت نمی‌شود، صحبت می‌کند. با ما همراه باشید!

ایلنا؛ در این مطلب، با مسئول پروازهای خارجی یک آژانس مسافرتی صحبت کرده‌ایم. او در رابطه با نکات مهم خرید بلیط هواپیما که معمولا جایی از آن صحبت نمی‌شود، صحبت می‌کند. با ما همراه باشید!

پیک و تایم افت بلیط هواپیما اطلاعاتی

 بی شک، پیک خرید بلیط هواپیما تعطیلات نوروز، فصل تابستان، تعطیلات مذهبی و اسفند قبل از سال تحویل است. چرا که در این بازه‌های زمانی، معمولا سفرها افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، ماه رمضان، مهر ماه و به دلیل شروع مدارس و هفته سوم فروردین زمان افت مسافرت و به تبع آن کاهش فروش بلیط پرواز است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

قطعا بهترین زمان خرید بلیط پرواز مشخص هست اما باید مشخص کنید که پرواز داخلی انجام می‌شود و یا خارجی. اگر پرواز داخلی باشد، همه چیز به شهر مقصد و تایم سفر بستگی دارد. مثلا بلیط هواپیما کیش برای سفر در تابستان، بهتر است که یکی دو هفته قبل از تاریخ سفر خریداری کنید. برای سفر به مشهد و برای مناسب‌های مذهبی، بهتر است حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر برای خرید اقدام کنید.

در مقابل و برای سفرهای خارجی، قضیه کاملا متفاوت است. در پروازهای خارجی هرچه به تاریخ سفر نزدیک‌تر می‌شوید، به نسبت قیمت بلیط نیز افزایش پیدا می‌کند. در سفرهایی که نیز به اخذ ویزا ندارید، حداقل یکی دو ماه قبل از تاریخ سفر برای خرید اقدام کنید. برای سفر به کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارید، با توجه به تاریخ جوابدهی به درخواست ویزا برای رزرو بلیط اقدام کنید.

تایم‌های رزرو بلیط هواپیما

برنامه پروازهای خارجی 1 سال قبل و برنامه پروازهای داخلی، حداقل از 6 ماه قبل تدوین می‌شود.

نکاتی در مورد رزرو بلیط

اولین نکته رزرو پرواز این هست که بعد از دریافت برگه رزرو، اطلاعات پروازی شامل شماره پرواز، ساعت و تاریخ پرواز رو در سایت هواپیمایی ارائه دهنده خدمات پرواز چک کنند. در تمامی سایت‌های ایرلاین ایرانی و خارجی تمامی اطلاعات پروازها وجود دارد.

نکاتی از خرید بلیط پرواز که به شما نمی‌گویند!

دومین نکته این هست که برای رزرو پرواز ، لزومی به پرداخت هزینه نیست. یک‌سری رزروها به صورت رایگان انجام می‌شود اما در ادامه برای کنسل کردن باید یک مبلغی مانند جریمه پرداخت کنید.

چرا یک‌سری از آژانس‌های مسافرتی برای رزرو بلیط هزینه می‌گیرند؟

رزرو پروازهای داخلی کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود. در مقابل و در رزرو پروازهای خارجی، اکثرا رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما ایرلاین‌هایی مانند ترکیش و لوفت‌هانزا، برای رزرو حتما باید یک مبلغی پرداخت کنید. البته که آژانس‌های هواپیمایی هیچوقت از ترکیش، لوفت‌هانزا و ایرلاین‌های مشابه بلیط رزرو نمی‌کنند و هزینه دریافتی از شما بابت حق‌الزحمه انجام این کار است.

چه تفاوتی بین پرواز چارتری و سیستمی هست؟

زمانی که یک شرکت یا موسسه کلیه صندلی‌های هواپیما را بخرد و با قیمت مدنظر خود به فروش برساند، پرواز چارتری اتفاق می‌افتد. اما پرواز سیستمی، همان برنامه پروازی مشخص هر ایرلاین است که در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌شود. متاسفانه اکثر افراد جامعه بر این باورند که پرواز چارتری از پرواز سیستمی بهتر است. اما اینطور نیست! در پرواز چارتری، گاهی (و نه همیشه) شما پرواز را ارزان‌تر می‌خرید. اما توجه داشته باشید که امکان تغییر تاریخ و کنسلی را ندارید.

از بزرگترین تفاوت پروازهای سیستمی و چارتری می‌توان به امکان تغییر تاریخ، امکان کنسلی،  بلیط نیم‌بها برای کودکان 9 تا 12 سال و بلیط رایگان برای کودکان زیر 2 سال در بلیط پروازهای سیستمی اشاره کرد.

انتخاب کلاس پروازی در قیمت تاثیرگذار هست؟

قطعا یکی از پارامترهای تعیین قیمت بلیط هواپیما کلاس پروازی است. اما این نکته را در نظر داشته باشید، برای پروازهای داخلی بهتر است کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید. چرا که هزینه کمتری برای پرواز پرداخت می‌کنید. در پروازهای خارجی نیز مسافت رو در نظر بگیرید. اگر مسافت طولانی است و توانایی پرداخت هزینه فرست‌کلس را دارید، قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

نکته آخر:

رزرو بلیط هواپیما را خودتان هم می‌توانید انجام دهید و کار چندان سختی نیست. ولی بهتر است برای رزرو بلیط از یک آژانس هواپیمایی یا موسسه گردشگری کمک بگیرید. با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز، حتما ماسک و مواد ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید. استفاده از دستکش نیز توصیه می‌شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز