خبرگزاری کار ایران

چگونه اپلیکیشن بسازیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۱۴

اپلیکیشن‌های موبایل همه جا هستند شما اگر درست فکر کنید متوجه خواهید شد همه از جمله خود شما در زندگی روزانه خود از صدها برنامه موبایل استفاده می‌کنید این به اندازه کافی اثبات می‌کند که هر شغلی برای رونق فروش، بازاریابی و افزایش شهرت برند به طراحی اپلیکیشن در جایی از چرخه زندگی خود نیاز دارد.

اپلیکیشن‌های موبایل همه جا هستند شما اگر درست فکر کنید متوجه خواهید شد  همه از جمله خود شما در زندگی روزانه خود از صدها برنامه موبایل استفاده می‌کنید این به اندازه کافی اثبات می‌کند  که هر شغلی برای رونق فروش، بازاریابی و افزایش شهرت برند به طراحی اپلیکیشن در جایی از چرخه زندگی خود نیاز دارد.

طراحی اپلیکیشن  یک راه حل تجاری برای کسب و کارهای نوپا یا حتی برندهای تجاری خیلی بزرگ میباشد. این برنامه ها روش های موثر و قابل اعتمادی برای افزایش فروش شما ایجاد می کند زیرا تعامل با مشتری از طریق یک برنامه یا اپلیکیشن بسیار آسان تر است. سایت هایی هستند که برای کسب و کارها به صورت احتصاصی به وجود آمده اند اما برنامه های کاربردی موبایل جایگاه بهتر و قابل دسترس تری نسبت به سایت ها دارند. پیشنهاد ما برای این کسب و کارها تبدیل سایت به اپلیکیشن است.

 با توجه به تسلط روزافزون تلفن های هوشمند این احتمال وجود دارد که به زودی  اپلیکیشن ها  برای فروش محصولات برند شما بسیار مهم می شوند به همین دلیل ما بر آن شدیم تابا جواب سوال چگونه میتوان یک اپلیکیشن ایجاد کرد؟  جوابی برای این سوال  پیدا کنیم البته  ایجاد کردن یک برنامه کار آسانی نیست و بسیار  زمان بر و هزینه بر خواهد بود. البته قیمت اپ های موبایل به دلیل کارایی بسیار بالای آن ارزش سرمایه گذاری های کلان را دارد.

 قبل از ایجاد اپلیکیشن یا برنامه کاربردی موبایل خود باید هدف و چشم انداز خود را از ایجاد اپلیکیشن روشن نمایید پیشنهاد ما برای این قسمت ایجاد نقشه راه و پیاده کردن آن روی کاغذ است.  اگر برای پروژه خود برنامه محکم داشته باشید شانس رسیدن به اهداف و موفقیت در آن بسیار بالا میرود.

 نقشه به این معنی است که قبل از سفارش و یا ایجاد اپلیکیشن های موبایل، اولین قدم باید مسیر و هدف خود را  کامل شرح دهید. در گام دوم تحقیقات کاملی درمورد بازار انجام دهید و نحوه عملکرد برنامه های مشابه را بررسی کنید. گام سوم مشخص کردن شکاف بازار است شما باید خلأها و شکاف هایی که در برنامه های مشابه کار شماست شناسایی کرده و در برنامه خود آنها را رفع و پیاده سازی نمایید.

 مراحل ایجاد یک اپلیکیشن خوب و کارآمد:

 ۱ -انتخاب نام مناسب

 اگر از قبل شغل کسب و کاری دارید پیشنهاد می شود با همان نام یا مشابه آن اپلیکیشن خود را ادامه داده تا مشتریان موجود بتوانند به راحتی شما را پیدا کرده و اعتماد خود را برای برنامه شما جلب کنند. اما اگر تازه شروع  کرده‌اید به راحتی می توانید نام دلخواه خود را برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید نام اپلیکیشن باید نشانگر تصویری از برند شما باشد این نام باید کمیاب اما به راحتی قابل تلفظ باشد همچنین باید جذابیت جهانی نیز داشته باشد.

 ۲  -انتخاب طرح و قالب رنگی اپلیکیشن:

  بعد از انتخاب  نام اپلیکیشن  وقت انتخاب  رنگ و طرح برنامه می باشد. از آنجا که کاربران جذابیت بصری برنامه برایشان مهم است به همین دلیل انتخاب طرح و رنگ مناسب برند شما بسیار در جلب توجه مخاطبان تاثیر دارد.  انتخاب رنگ بندی به چیزهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن تصویر نام تجاری است که میخواهید برنامه آن را بسازید. بازار هدف و شخصیت مشتری شما در درجه دوم اهمیت برای انتخاب طرح و رنگ قرار می گیرد.

 ۳ -سفارشی سازی طرح برنامه:

 طرح و لیوت برنامه به معنای چیدمان تمام عناصر برنامه شماست این چیزی قراتر از زیبایی شناسی است. نحوه سازماندهی آیتم ها در کنار یکدیگر تاثیر زیادی در نحوه استفاده برنامه شما توسط مشتریان و کاربران شما دارد.

 شما باید برای هر بخش از اپلیکیشن خود   مانند هدر ، طرح و صفحه تصمیم بگیرید و رنگ ها و فونت های تجاری خود را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشبد در حین انتخاب رنگ و قلم باید به این اطمینان برسید همه چیز به راحتی قابل خواندن  برای کاربر برنامه باشد.

4-ویژگی های مورد نظر خود را در اپلیکیشن اضافه کنید:

 برای داشتن یک برنامه ایده آل، مهم است که فقط ویژگی ها و خدمات مناسب با همان برنامه را در اپلیکیشن اضافه کنید. ویژگی هایی که نه تنها با برنامه شما پیش می رود بلکه به بهترین شکل ممکن به مشتریان خدمت میکند.  پیدا کردن ویژگی های مناسب برای برنامه  بسیار مهم است حتی اگر شما ایده درخشانی داشته باشید و اپلیکیشن شما بسیار زیبا به نظر برسد باز هم اگر ویژگی های مناسبی برای اپلیکیشن موبایل خود در نظر نگیرید مورد توجه مخاطبان و کاربران هدف شما قرار نمی گیرد. در مقاله بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن که در ویرگول منتشر شده است تمامی شرکت های برند در این حوزه که با توجه به برند ویژگی های اپلیکیشن را طراحی میکنند نام برده شده است.

 

 در این مقاله "ایراکد" که نام برند تجاری محصولات نرم افزاری مجمع برنامه نویسی ایرانیان است به عنوان اولین شرکت نام برده شده که با بهترین امکانات و ویژگی ها به طراحی اپلیکیشن های خاص و به روز میپردازد . این برند با شناخت بازار هدف و آنالیز رقبا با استراتژی خاص به چیدن امکانات و ویژگی ها در کنار یکدیگر کرده و با هدف خاص شروع به طراحی اپلیکیشن میکند. بعد از انتخاب ایراکد، به عنوان اولین شرکت ویستا اپ به عنوان دومین شرکت برای طراحی اپلیکیشن انتخاب شده است. 

چگونه اپلیکیشن بسازیم؟

۵ -برنامه  مورد  نظر خود را   بر روی دستگاه تست کنید :

 آزمایش آلفا بیشتر یک آزمایش عملیاتی شبیه‌سازی شده است که توسط کاربران برنامه ها یا آزمایش کنندگان مستقل  در سایت برنامه نویسان انجام می شود

 آزمایش بتا شامل نسخه های بتای برنامه برای مخاطبان محدود( نه بخشی از تیم برنامه نویسی)  می باشد که نشان می دهد یک برنامه خوب عمل کرده و یا در آینده خواهد کرد.

انجام هر دو آزمایش برای نتیجه بهتر باید صورت گیرد. زیرا درآمدی که از سوی بازخورد این اپلیکیشن ها به سوی شما روانه میشود ارزش انجام کلیه آزمایش ها را داشته و کمک بسیاری در بهبود روند انجام کار میکند.

۶  - انتشار برنامه در رسانه های انتشار اپلیکیشن:

روند انتشار برنامه اپلیکیشن های مختلف با یکدیگر متفاوت است بعد از انتشار برنامه اندروید و ios ، کاربران برنامه شما به راحتی می‌توانند  به اپل استور یا گوگل پلی مراجعه کرده و برنامه خود را بارگیری نمایند البته انتشار برنامه ‌ios در اپل استور بسیار کار دشواری است زیرا این فروشگاه نسبت به برنامه هایی که تایید میکند کاملا سختگیر است. به همین دلیل کیفیت برنامه و همچنین میزان رضایت کاربران از برنامه برای انتشار در اپل استور حائز اهمیت میباشد.

 

 ۷ -تبلیغ اپلیکیشن موبایل :

 ایجاد برنامه و اپلیکیشن عالی به این معنی نیست که مشتریان از برنامه شما یا اپلیکیشن کاربردی خود استفاده میکنند. در این دنیای دیجیتال هنگامی که در حال تهیه یک برنامه با هدف ارائه راه حل برای هر مشکل به وجود آمده هستید باید فکر کنید که چگونه می‌توانید کاربران را متقاعد کنید که با بارگیری این برنامه می‌توانند در کار خود تغییر ایجاد کنند. اینجاست که بازاریابی وارد میشود  میلیون ها اپلیکیشن وجود دارد تا کاربران آنها را دانلود و مورد استفاده قرار دهند بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن برای پیشبرد هدف شما راهی مناسب است.

 ۸ -بازخورد اپلیکیشن خود را  از کاربران بخواهید:

  از کاربران بخواهید که در مورد نحوه استفاده از برنامه شما نظر داده و بگویند چگونه از برنامه استفاده می کنند بهترین راه برای گرفتن بازخورد، دیدن آنها در هنگام استفاده از برنامه است.  شما باید  اقدامات و نتایج را اندازه‌گیری کرده و بفهمید چه چیزی برای برنامه شما بهترین کار را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز