خبرگزاری کار ایران

چرا نرم افزار پخش مویرگی بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۴۷۷

پخش مویرگی فرایندی است که در آن تولید کننده کالا بدون هیچ گونه واسطه ای محصول خودش را به مشتری می فروشد. این امر به مشتری اجازه می دهد تا از عمده فروش محصول مورد نظر خودش را تهیه کند.

به دلیل آن که این فرایند مانند مویرگ که کار خون رسانی به تمام سلول ها را بر عهده دارد، محصولات را از تولید کننده تا آخرین مشتری پخش می کند، پخش مویرگی نام گرفته است. از وظایف اصلی پخش مویرگی انبار کردن محصولات برای توزیع، دریافت سفارش از مشتریان و تحویل محصول به آن ها، وصول مطالبات و دریافت اطلاعات لازم در رابطه با محصول از بازار است.

شرکت های پخش مویرگی از نظر بنیادی به دو دسته مستقل و غیر مستقل تقسیم می شوند. شرکت های پخش مویرگی مستقل همزمان با چندین برند کار می کنند و فعالیت اصلی شان پخش کالاها از شرکت های فعال غذایی و دارویی است. اما شرکت های پخش مویرگی غیر فعال موسساتی هستند که زیر نظر شرکت های تولیدی مربوط به خود، پخش محصولات تولید شده را بر عهده دارند.

شرکت های پخش از نظر وسعت به 3 دسته شرکت های کوچک محلی، شرکت های متوسط و شرکت های پخش سراسری تقسیم می شوند.

نرم افزار پخش مویرگی مزایای فوق العاده ای دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم

این نرم افزار به شما کمک می کنند تا اطلاعات بازار و مشتریان خود را در رابطه با محصولی که تولید می کنید به دست آورده و اقدامات اصلاحی در رابطه با آن انجام دهید. به دلیل سرعت بالا در پخش شدن برای کالاهایی با تاریخ انقضای کوتاه مدت مناسب است.

ارزش برند شرکت تولیدی افزایش یافته و با ردیابی محصولات میزان سفارشات و درخواست ها واقعی می شوند.

در صورتی که شرکت شما شعب فروش مختلفی داشته باشد شما نیاز دارید تا تمامی اطلاعاتتان را به شکل متمرکز در اختیار داشته باشید و از یک نقطه آن ها را کنترل کنید. این نرم افزار به شما امکان جداسازی اطلاعات مراکز فروش، مناطق فروش، فاکتور فروش و ... را می دهد و به طور کامل از عملیاتی که در شعب فروش انجام می شود پشتیبانی می کند.

از مشاغل مرتبط با پخش مویرگی می توان به ویزیتور و بازاریاب، سوپروایزر (سرپرست)، سرپرست فروش، مامور پخش یا توزیع کننده اشاره کرد که در ادامه هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:

ویزیتور و بازاریاب

ویزیتور و بازاریاب شغل های متفاوتی دارند و هر کدام زیر نظر گروه مربوط به خودشان کار می کنند؛ ویزیتور زیر نظر واحد فروش و بازاریاب زیر نظر واحد بازاریاب کار می کند. از وظایف ویزیتور دریافت سفارشات و بالارفتن میزان فروش است در حالی که بازاریاب به بررسی قیمت رقیبان و تبلیغات می پردازد.

سوپروایزر یا سرپرست

وظیفه رهبری ویزیتورها را برعهده داشته و آموزش های اولیه را به ویزیتورهای جدید می دهد و همچنین رابط بین ویزیتور و سرپرست فروش است.

از وظایف دیگر او رفع ایرادات ویزیتو ها، انجام فعالیت فروش و گاهی پر کردن محدوده ایست که به طور موقت خالی از ویزیتور بوده و نیابد خالی بماند.

سرپرست فروش

شخصی است که وظیفه مدیریت گروه های زیر مجموعه خودش ( ویزیتور و سوپروایزر) را برعهده داشته و خودش به شخصه دخالتی در ویزیت محصول ندارد اما به همراه ویزیتور ها به مناطق مختلف رفته و با مشتریان صحبت می کند. مهمترین وظیفه ای که دارد کنترل عملکرد سازمان تحت نظرش و جلوگیری از بروز مشکل در برنامه ها است و همچنین در زمان افت فروش محصول افت راه حل مناسبی را ارائه دهد.

مامور پخش

وظیفه ی دریافت محصول از انبار و تحویل آن به مشتری به عهده ی مامور پخش است. اگر کم و کسری در رابطه با کالا، وجه نقد یا مخدوش بودن چک های مشتریان باشد مسئولیتش با توزیع کننده است. اما اگر تصادف، جریمه راهنمایی رانندگی و هر آنچه که مربوط به وسیله نقلیه است اتفاق بیافتد مسئولیتش مستقیما بر روی دوش مامور پخش می باشد.

اگر بخواهیم پخش ها را دسته بندی کنیم به دو دسته پخش گرم و سرد تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

پخش سرد

در این مرحله به روش سنتی ویزیتور وارد فروشگاه شده ویزیت کرده و سفارش می گیرد سپس درخواست مشتری را به محل پخش فرستاده و مامور پخش محصول را به فروشگاه مورد نظر تحویل می دهد؛ به این نوع پخش، پخش سرد می گویند.

پخش گرم

در این قسمت ویزیتور و مامور پخش یک نفر است. به صورتی که ویزیتور محصول را با خود برده، به مشتری نشان داده و ثبت سفارش میکند و همان جا محصول مورد نظر را به مشتری می دهد. اگر ویزیتور همراه خود یه دستگاه چاپ هم داشته باشد می تواند فاکتور را ثبت و پرینت کرده و به مشتری تحویل دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز