خبرگزاری کار ایران

معرفی جامع دستگاه حضور غیاب اثرانگشتی، به همراه مزایا و معایب؛

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را با خواندن این مقاله بهتر بشناسید!

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۴۴۳

شاید با خواندن این مقاله نظرتان را راجع به خرید یک دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی عوض کنیم!

این روزها دیگر کمتر شرکتی را می‌بینید که برای فرآیند حضور و غیاب کارکنانش از سیستم‌های سنتی حضور و غیاب استفاده کند و ترددهای کارمندان را به صورت دستی ثبت نماید!

با توجه به تجربه‌ی ناگواری که شرکت‌ها برای ثبت تردد کارمندان به صورت دستی داشته‌اند؛ و با اشتباهات و تقلبات فراوانی که در این زمینه برایشان رخ داده است؛ همگی تصمیم گرفتند که از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده کنند.

شما هم با استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب می‌تانید از بروز خطا و اشتباه برای محاسبه‌ی حقوق کارمندان خود استفاده کنید و هزینه‌های سازمانتان را به حد قابل قبولی کاهش دهید!

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی چیست؟

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی همان طور که از اسم آن هم احتمالا پیداست و شما هم خودتان قطعا می‌دانید؛ یکی از سیستم‌های حضور و غیاب پرطرفدار در بازار است ک به محض تولید عمده و در اختیار عموم قرار گرفتن، توانست طرفداران بسیاری را برای خودش دست و پا کند.

فرآیند کاری این دستگاه بدین صورت است که شما اثرانگشت خود را در محل تعبیه شده در دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب قرار می‌دهید و این دستگاه خارق‌العاده با شناسایی خطوط اثرانگشت شما، در هنگام ورود و خروج از شرکت شما را شناسایی می‌کند و زمان تردد و ساعت کاریتان را ثبت می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب به خودی خود، یک سرمایه‌گذاری بزرگ با کلی موارد مفید است که به نفع شرکت شما تمام می‌شود زیرا مزایای بسیاری را برایتان به همراه دارد.

اگر به طور خلاصه بخواهم تعدادی از این مزایا را خدمتتان عرض کنم:

ساعات دقیق ورود و خروج پرسنل را کنترل می‌کند.

  • آمار دقیق اضافه‌کاری و کسرکار را کنترل می‌کند.
  • دخالت افراد غیرمسئول را به حداقل می‌رساند!
  • محاسبه‌ی حقوق و دستمزد پرسنل را ساده می‌کند!
  • آرشیو کاملی از ساعات ورود و خروج کارمندان خواهند داشت.

اما این‌ها مزایایی هستند که با استفاده از یک دستگاه حضور و غیاب معمولی هم می‌توانید آن را به دست بیاورید.

استفاده از دستگاه حضور غیاب اثر انگشت که یکی از بهترین انواع دستگاه‌های حضور و غیاب است؛ قطعا می‌تواند موارد بهتر و مفیدتری را به شرکت شما اضافه کند!

مزایایی از جمله:

  • اثر انگشت برای هر کارمند منحصر به فرد است
  • امکان تقلب را از کارمندان می‌گیرد
  • صرفه‌جویی در هزینه
  • کنترل از راه دور دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی
  • رضایت شغلی کارمندان از دستگاه حضور غیاب اثر انگشت
  • صرفه جویی در زمان برای محاسبه‌ی حقوق کارمند

معایب استفاده از دستگاه تشخیص اثر انگشت

البته استفاده از این دستگاه عجیب و جذاب، به همراه خود معایبی نیز دارد و بهتر است که شما با دانستن مزایا و معایب بتوانید با چشمانی باز برای خرید دستگاه حضور و غیابتان تصمیم بگیرید.

مواردی از جمله موارد زیر، جز معایب دستگاه انگشت زنی به حساب می‌آیند:

  • انتقال آلودگی
  • ناخوانایی اثرانگشت
  • رطوبت یا خشکی هوا مشکلی در سر راه ثبت اثرانگشت
  • انتقال بیماری‌های پوستی

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را با خواندن این مقاله بهتر بشناسید!

با انواع دستگاه اثر انگشت حضور و غیاب آشنا شوید!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که  دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی  نه تنها در نوع خود دستگاه و مدل‌های آن ممکن است با یکدیگر متمایز باشند؛ بلکه به دلیل تنوع بسیار زیادی که در نوع اسکنر اثر انگشت به کار برده شده در دستگاه نیز متفاوت هستند.

ما کلا سه نوع اسکنر اثرانگشتی داریم که در دستگاه‌های ثبت اثر انگشتمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

این سه نوع اسکنر عبارت‌اند از:

  • اسکنر اپتیکال
  • اسکنر خازنی
  • اسکنر اولترا سونیک

هر کدام از این اسکنرها می‌توانند یک گروه ویژگی خاص را به  دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی     شما هدیه دهند.

شما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://www.jahangostarpars.com/fingerprint-scanner/ مراجعه کنید و ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام از این اسکنرها را نیز بخوانید!

علاوه بر تفاوت در نوع اسکنر دستگاه تشخیص اثر انگشت، این دستگاه‌های جذاب ممکن است د موارد بسیار دیگری نیز تفاوت داشته باشند!

مثلا دستگاه‌های حضور غیاب اثرانگشتی ساخت شرکت جهان گستر پارس این قابلیت را دارند که در عین استفاده از ویژگی اثرانگشت؛ بتوانند یک دستگاه کارتی خوب هم برای شرکت شما باشند!

یا مثلا امکان رزرو وعده‌های مختلف غذایی توسط دستگاه انگشت زنی وجود دارد.

قیمت دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب

قیمت دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد.

این موضوعات که شما می‌خواهید دستگاه خود را ایرانی انتخاب کنید یا خارجی، از کدام شرکت دستگاه مورد نظرتان را تهیه کنید و این که آیا دستگاه شما فقط قابلیت تشخیص اثرانگشت را داشته باشد یا توانایی تشخیص چهره‌ یا کارت را هم داشته باشد عواملی است که ممکن است بر روی قیمت دستگاه حضور و غیاب شما تاثیر بگذارد!

از طرفی اگر کمی در بازار دستگاه‌های حضور و غیاب بگردید؛ می‌بینید که دستگاه‌های حضور و غیاب چینی، با اندک تفاوت قیمتی که دارند متاسفانه نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده‌اند و با تحویل دستگاه‌های کم کیفیتی که کیفیت یک دهم دستگاه‌های تولید داخل را نیز ندارند؛ مشاریان را فریب می‌دهند و آن‌ها را از خریدشان پشیمان می‌کنند!

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی چینی را دارید؛ از چند نفر پرس و جو کنید و سپس تصمیمتان را عملی کنید و فقط به خاطر قضیه‌ی قیمت دستگاه بی‌گدار به آب نزنید!

در همین حین تحقیقات ارزشمندتان، نگاهی هم به دستگاه‌های حضور و غیاب داخلی بیندازید و  با تحقیق درباره‌ی سال‌های فعالیت در آن زمینه و نمونه مشتریان خود، خیال خودتان را از بابت خرید یک دستگاه حضور و غیاب خوب راحت کنید!

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را با خواندن این مقاله بهتر بشناسید!

ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه حضور غیاب اثر انگشت

دستگاه حضور غیاب اثر انگشت می‌تواند با داشتن ویژگی‌های متمایزی که دارد، شرکت شما را از استفاده از هرگونه دستگاه حضور و غیاب دیگری بی‌نیاز کند و فواید بسیاری را همراه با قدم خوب خود به شرکت شما بیاورد.

بیایید با هم یکسری از این ویژگی‌ها را بررسی کنیم:

  • در دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی امکان تقلب تقریبا به صفر می‌رسد؛ زیرا شما نمی‌توانید الگوی اثر انگشت فرد دیگری را حدس بزنید و به جای کس دیگری، حضور شخص را وارد کنید.

    در صورتی که در دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب ممکن است بتوانید گذرواژه و الگو را حدس بزنید. پس امکان تقلب در این دستگاه بسیار کم است.

  • یکی از مشکلات سیستم‌های حضور و غیاب کارتی یا رمزی این است که شما ممکن است کارت حضور و غیاب خود را جا بگذارید یا رمز و گذرواژه‌ی خود را فراموش کنید! و در آن صورت است که به دردسر می‌افتید و باید کلی دوندگی کنید تا بتوانید این مشکل را رفع کنید.

    اما در دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی این مشکل وجود ندارد و شما حتی اگر هم بخواهید (!) نمی‌توانید اثرانگشتتان را در جایی جا بگذارید!

  • در دستگاه‌های ثبت اثرانگشت، شما به غیر از ثبت حضور خودتان، حضور فرد دیگری را نمی‌توانید ثبت کنید زیرا اثر انگشت او را مانند کارت که همراهتان ندارید!

پس قضیه‌ی تقلب به کل منتفی می‌شود.

در صورتی که اگر از دستگاه‌های حضور و غیاب کارت استفاده می‌کردید؛ امکان ثبت حضور افراد دیگر با وجود کارت آنان میسر می‌شد!

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش کردیم که با بررسی و معرفی کامل دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی یک دید کلی و کامل به شما بدهیم که بتوانید در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب به درستی تصمیم بگیرید و بهترین دستگاه حضور و غیاب را برای شرکتتان انتخاب کنید!

منبع: دستگاه اثر انگشتی جهان گستر پارس (https://www.jahangostarpars.com/finger-print-time-attendance/)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز