خبرگزاری کار ایران

ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۰۹

برای شروع یک کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم بهتر است ایده خوب و کارآمدی داشته باشید تا بتواند در مدت مشخصی شما را به سودآوری برساند و کم خطر باشد.

همیشه از اینکه با تحصیلات و دانشی که داشتم باید برای دیگران کار می‌کردم و برای خودم کسب و کاری نداشتم، ناراحت بودم. فکر می‌کردم من که سرمایه زیادی ندارم، پس از کجا شروع کنم؟ تا اینکه یک روز ایده شروع کسب و کار اینترنتی فوق العاده‌ای به ذهنم رسید. چرا که نه؟ من می‌توانستم کار خودم را داشته باشم و شرایطی را به وجود آورم تا چند نفر دیگر هم در کنار من مشغول به کار شوند. اگر شما هم به دنبال یک ایده کسب و کار اینترنتی برای تحقق این هدف هستید، اما اطلاعات زیادی ندارید پس تا پایان این مطلب همراه من باشید.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

بی‌شک امروزه همه‌ی ما جمله‌ی کسب و کار اینترنتی و یا فعالیت‌های استارتاپی را شنیده‌ایم و بسیاری از ما با آن‌ها سروکار مستقیم داریم. یا با آن‌ها کار می‌کنیم و یا اجناس و خدماتی را از آن‌ها دریافت می‌کنیم. از سال‌ها پیش که اینترنت به خانه‎ها، شرکت‌ها و در واقع به تمامی کسب و کارها راه پیدا کرد، بسیاری از افراد سعی کردند علاوه بر داشتن کسب ‌و کار خود به صورت سنتی، بخشی از آن را به فضای مجازی برده و در آن قسمت هم به مشتریان خود کمک نمایند، تا از اجناس و یا خدماتی که ارائه می‌کنند مطلع شده و از آن‌ها استفاده نمایند. صبر کنید! لازم است همین ابتدای کار یک نکته را بگویم.

بعضی‌ها فکر می‌کنند راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی به معنای طراحی یک سایت و یا راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام است. همین که من این فضا را در اختیار داشته باشم یعنی یک کسب و کار اینترنتی راه انداخته‌ام.

نمی‌گویم طرز فکر آن بعضی ها غلط است اما همه‌اش هم این نیست! شما نه تنها به این فضا بلکه به دانش و مهارت و ایده‌ای ناب و تازه برای اجرای آن دانش نیاز دارید. به طوری که قبلا کمتر کسی آن را انجام داده باشد و یا شما مطمئن باشید ایده کسب و کار اینترنتی شما چیزی مضاف بر ایده دیگران دارد و در واقع می‌تواند تحول ایجاد کند.

از کجا شروع کنم؟

همانطور که پیشتر اشاره کردم، برای شروع یک کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم بهتر است ایده خوب و کارآمدی داشته باشید تا بتواند در مدت مشخصی شما را به سودآوری برساند و کم خطر باشد. به طوری که همین سرمایه اولیه شما سوخت نشده و بتواند در سال‌های آینده رشد چشمگیری پیدا کند. برای پیدا کردن ایده کسب و کار اینترنتی موفق لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • درباره خودتان و توانایی‌های‌تان خوب فکر کنید. ببینید از پس انجام چه کاری به راحتی بر می‌آیید. توانایی‌های‌تان می تواند یک ایده خوب باشد.
  • می‌توانید کسب و کار اینترنتی خودتان را با فروش محصولی خاص آغاز نمایید. محصول مورد نظرتان را به اندازه‌ای که سرمایه‌تان اجازه می‌دهد خریداری کرده و آن را به فروش برسانید و به همین صورت آرام آرام دایره فروش محصولات‌تان را گسترش دهید.
  • واسطه فروش محصول باشید. اگر جایی برای خرید و انبار کالا ندارید، به صورت واسطه‌ای عمل کنید.
  • اگر توانمندی خاصی دارید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد که ایده کسب و کار اینترنتی موفقی داشته اند، روی مهارت‌های علمی خود حساب باز کردند و به عنوان مثال با راه‌اندازی یک پیج و یا راه‌اندازی یک سایت، کارهایی را به صورت پروژه‌ای و دورکاری مانند انجام کا‌رهای گرافیکی، برنامه نویسی، طراحی اپلیکیشن، بازی و یا نوشتن محتوا و... دریافت کرده و به این شکل با مشتریان خود حتی از دورترین شهرها کار کرده و در ارتباط و تعامل قرار گرفتند.
  • خدمات ارائه کنید. این ایده کسب و کار اینترنتی کمی با مورد بالا تفاوت دارد. فروش تورهای مسافرتی، سایر خدماتی که مردم برای سفر به آن نیازمندند، ارائه خدماتی از قبیل پزشکی، پرستاری و یا خدماتی که مردم به طور شبانه‌روزی به آن نیاز دارند، می‌تواند به شما در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی کمک نماید.

اما همانگونه که گفتم لازم است کاری که شما شروع می‌کنید، نقطه قوت جذاب، و خاصی نسبت به بقیه داشته باشد. به این شکل ایده کسب و کار اینترنتی شما می‌تواند با ارزیابی دقیق، بازاریابی اینترنتی و پیدا کردن درست مشتریان ، به یک استارتاپ بزرگ بدل شده و شما را از آن چه دیگران ارائه می‌کنند متمایز نماید.

ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به چه چیزهایی نیاز دارم؟

در این مرحله نکاتی را به شما میگم که برای شروع به آن نیاز دارید. اگر به این شکل پیش بروید به زودی می‌توانید همان کسب‌ و کار کوچکی را که راه انداخته‌اید به یک کسب‌ و کار بزرگ تبدیل کنید. تمامی کسب‌ و کارهای بزرگ دنیا هم از اول بزرگ نبوده‌اند. اگر داستان تاسیس شرکت آمازون را خوانده باشید، متوجه شده‌اید که آن هم از یک ایده خوب و کارآمد شروع شد و اکنون به جایی رسیده است که ارزش شرکت و سهام آن در بالاترین رتبه جهانی قرار دارد.

  • مهارت و توانایی خودتان را پیدا کنید.

قبلا به این نکته پرداختم و گفتم که ببینید از عهده انجام چه کاری برمی آیید و چه کاری را می‌توانید خیلی خوب انجام دهید.

  • هدف گذاری

برای هر کاری که می‌خواهید آغاز کنید دورنما و هدفی در نظر بگیرید. حقیقتش را بخواهید بدون در نظر گرفتن هدف، حتی کوچک‌ترین هدف، انجام یک کار ارزش و لذتی نخواهد داشت. به عنوان مثال با توجه به توانایی و سرمایه‌تان برای 6 ماه و یا یک سال کسب و کار اینترنتی خود هدف تعیین کنید و سعی کنید پس از این مدت در آن شرایط قرار گرفته باشید. لازم نیست هدف چند ساله تعریف کنید. پله پله جلو بروید اما همواره خودتان را در طی مسیر ارزیابی کنید و کم و کاستی‌ها را حل و فصل نمایید تا با کمترین میزان مشکل به هدف کوتاه مدتی که برای کسب و کار اینترنتی‌تان در نظر دارید، برسید.

  • استراتژی

خب حالا با خودتان می گویید من یک ایده کسب و کار اینترنتی خوب دارم و برای کسب و کارم هدفی یک‌ساله نیز تعیین کرده‌ام حالا چگونه باید این مسیر را طی کنم تا به هدفم برسم؟

استراتژی همان چیزی است که شما برای حرکت به آن نیاز دارید. در واقع استراتژی در هر کاری بخصوص کسب و کار اینترنتی که موضوع صحبت ماست، به مجموعه ای از برنامه‌ها و اقدامات عملی گفته می شود که می‌تواند شما را در رسیدن به ایده‌تان موفق گرداند. موقعیت خود را به درستی بررسی کنید، رویکردها و سیاست‌های کاری را بچینید و به طور منسجم و آگاهانه عمل کنید. این‌ها همان نکات کلیدی و طلایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا در ایجاد یک کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم موفق شوید.

ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

  • وضعیت بازار را به خوبی ارزیابی کنید.

یکی از کارهایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ایده کسب و کار اینترنتی خود جامه عمل پوشانده و در آن موفق شوید، آن است که شناخت خوبی از بازار و رقبای خود داشته باشید و ببینید که میزان تلاشی که آن‌ها در این حوزه می کنند تا چه اندازه است. همچنین میزان تقاضا و مشتریان هدف‌تان را که می‌توانید محصولات و یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه نمایید، به خوبی بشناسید.

  • هر روز بر دانش و توانایی‌های خود بیفزایید.

ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم می تواند به یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد تبدیل شود. اما غیر از همه نکاتی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردم یک شرط مهم و اساسی دیگر هم دارد و آن هم این است که هر روز بر دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های خود بیفزایید. هرجا به مشکلی بر می‌خورید سرسری از کنار آن عبور نکنید، کوچک‌ترین مشکلات می‌تواند به بزرگ‌ترین دست‌اندازها برای زمین خوردن کسب و کار اینترنتی‌تان تبدیل شود. برای رفع این مشکل لازم است بیشتر بخوانید و دانش خود را افزایش دهید، در کلاس‌ها و دوره‌هایی که می‌تواند به شما در پیشبرد اهداف‌تان کمک نماید شرکت کنید.

تسلط و اشراف هر چه بیشتر روی ایده و نوع کسب و کار اینترنتی که انجام می‌دهید می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت‌تان کمک نماید.

چگونه بر دانش و مهارت‌های کسب درآمد خود بیفزایم؟

در انتهای این مطلب یک پیشنهاد خوب برای ‌تان دارم. اگر ایده‌ا‌ی دارید اما نمی‌دانید چطور آن را برای شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق پرورش دهید و یا یک کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم را آغاز کرده اید ولی نمی‌دانید چطور آن را قوی‌تر کنید من به شما سایت رسمی ماهان تیموری را معرفی می‌کنم. بی شک با دیدن این سایت آن چه که به دنبالش هستید را خواهید یافت.

ماهان تیموری بنیان‌گذار هوش مالی و فردی تاثیرگذار در این حوزه است. شرکت در سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی وی به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای ثروتمند شدن روی ذهنیت، شخصیت و مهارت‌های خودتان کار کنید. مقالات آموزشی این سایت و همچنین دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه‌های هوش مالی و هوش بورسی توانسته به بسیاری از افراد در رسیدن به یک ایده خلاقانه و افزایش مهارت‌ها و توانایی‌ها و در نهایت رسیدن به درآمد بالا کمک نماید. ایده کسب و کار اینترنتی خود را با دانش و یادگیری به جایی برسانید که دیگران شما را سرلوحه خود قرار دهند. در پایان به گفتن سه کلمه بسنده می کنم: قطعا شما می‌توانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز