خبرگزاری کار ایران

چرا ارز دیجیتال ؟! | انتخاب درست یا غلط ؟!

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۶۸

سلام دوست عزیز. میدونستی ارز دیجیتال یکی از بازارهای پر طرفدار برای سرمایه گذارهای جهانیه؟ اگه چیزی در این بازار نمیدونی ولی دلت میخواددرآمد دلاری داشته باشی، این آموزش رو دنبال کن. تو این آموزش سیر تا پیاز ارز دیجیتال رو بهت میگم.

ارز دیجیتال چیست؟

  • ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟
  • ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ارز‌های دیجیتال معروف
  • چطوری در این حوزه سرمایه گذاری کنیم؟

حدودا ده سال پیش که من برای اولین بار با یه چیزی به نام ارز دیجیتال آشنا شدم. برای اولین بار که اسمشو شنیدم، فکر کردم مثل همه‌ی سرمایه گذاری‌هایی که اون موقع تو ایران بود، یه کلاهبرداریه و زیاد جدیش نگرفتم!

اما در این چند سال که گذشت، متوجه شدم که ارز دیجیتال چه بستر بزرگی برای سرمایه گذاری هست و خیلی ها از این طریق تونستن به ثروت‌های میلیاردی برسن. اونجا بود که رفتم آموزش ارز دیجیتال رو از صفر تا صد دیدم سعی کردم که شیوه‌های سرمایه گذاری روی اون، ریسک‌ها و مزیت هاش رو در بیاریم و امروز میخوام تمام تجربیاتم رودر اختیارتون بذارم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، به زبان ساده، همون پولیه که ما هر روز به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنیم، اما با این تفاوت که این پول، ماهیت خارجی نداره و به شکل کاملا الکترونیک و دیجیتال تولید میشه. در واقع، تنها چیزی که این وسط به این پول ارزش میده، اعتباریه که مردم و سرمایه گذارها بهش میدن.

ما وقتی بحث سند میشه هم ما این قضیه رو داریم. بگذارید چند تا مثال براتون بزنم:

وقتی که ما یه ماشین میخریم، یه سندی داریم که به پشتوانه‌ی ماشینی که پشتش خریدیم، قبول کردیم تا این سند، یعنی همون کاغذ معمولی‌ای که فقط یه سری متن حقوقی روش نوشته شده، دارای اعتباره. و جالب اینجاست که ما بدون این سند نمی‎تونیم معامله کنیم و ماشینمون رو بفروشیم یا از جایی ماشین بخریم.

آیا ارز دیجیتال دارای اعتبار هست؟

وقتی ما از یه نفری پول می‌خوایم و برامون کارت به کارت میکنه، هیچ پول نقدی و اسکناسی تو این کارت به کارت اتفاق نیفتاده، اما ما به اون عدد اعتبار میدیم و به اون تراکنش دیجیتال و عددی که توی حساب مون هست، باور داریم.

بحث ارز دیجیتال هم همینطوره، وقتی که ما باور کنیم که یه چیزی در دنیای دیجیتال وجود داره به نام ارز دیجیتال، اونوقته که میتونیم روش ارزش گذاری کنیم و به همین طریق روی ازر دیجیتال، مثل بیت کوین، ارزش گذاشتن  و حالا هم میبینیم که قیمتش رفته روی 9 هزار دلار.

ارز‌های دیجیتال معروف چه چیز هایی هستن؟

ما توی دنیا ارزهای دیجیتال زیادی داریم. اما خب خیلی هاشون هنوز اونقدرا بازاری ندارن و خیلیاشونم اَرز های دیجیتال محلی هستند. در دوره ی هوش ارز های دیجیتال کامل بهتون آموزش دادیم که چطور میشه در این بازار بزرگ  ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد.

از بین این ها که الان دارن تو بازار معامله میشن و وضعیت خوبی دارن و عرضه و تقاضای بیشتری رو به خودشون میبینن، چند نمونه رو بهتون معرفی می‌کنم:

بیت کوین

پرطرفدار ترین ارزی که در این بازار  هست، بیت کوین هستش. در واقع هر وقت اسمی از این حوزه میاد، همه بیت کوین رو میشناسن و بیت کوین میشه گفت که اولین و بهترین ارز دیجیتال در تمام دنیاست. بیت کوین توسط ساتوشی ناکاماتو ساخته شد و الان حدودا یازده ساله که از عرضه‌ی در این حوزه میگذره.

اتریوم

اتریوم، یکی دیگه از ارزهای دیجیتاله که بعد از بیت کوین طرفدارای خیلی زیادی داره. اتریوم رو ویتالیک بوترین در سال 2014 رونمایی کرد و توی سال 2015 کارشو به صورت جدی توی بازار شروع کرد.

ریپل

ریپل یک پلتفرم تجاری بر اساس ارز دیجیتال هستش. ریپل از حدود سال 2012 وارد بازار بیت کوین شد و از همون موقع تلاش داشت که با کمترین کارمزدها و با آسان ترین روش‌ها، معاملات تجاری رو توی دنیا به سمت خودش بکشونه. خوبی ریپل اینه که با خیلی از بانک‌های دنیا همکاری میکنه.

ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

خب حالا این وسط یه سوال دیگه پیش میاد و اونم اینه که این ارزهای دیجیتال اصلا چطوری کار میکنن؟ چطوری ساخته شدن و چطوری مدیریت میشن؟ به زبان ساده بخوام براتون بگم، توسط تکنولوژی رمز نگاری ساخته میشن.

از سمت دیگه هم تکنولوژی بلاک چین امنیت رمز ارزها رو تامین میکنه و این باعث میشه که ارز دیجیتال اعتبار بگیره. اما اینکه دقیقا چطوری کار می‌کنند و چطوری تولید میشن، فرآیند‌های متنوعی داره که خیلی مبحث پیچیده‌ای  و مربوط به علم امنیت شبکه و برنامه نویسی و رمز ارزهاست و نیازی هم به دونستنش نیست.

درست مثل اینکه وقتی ما میریم یه سهم توی بورس میخریم، اجباری به دونستن اینکه این سهم چجوری بوجود میاد و چه نقشی در اقتصاد کلان کشور داره، نداریم. توی بحث ارز دیجیتال هم نیازی به این نیست که ما بدونیم این فناوری چطوری ایجاد میشه. اما چیزی که مهمه اینه که چطوری توی دنیای اقتصاد ما میتونیم از این رمز ارزها استفاده کنیم.

کیف پول!

هر کدوم از این ارز دیجیتال‌ها، درست مثل کارت‌های بانکی، یه حساب بانکی پشتشونه که در این دنیای سرمایه گذاری، بهش میگن کیف پول یا والت. که حالا بهتون میگم چطوری باید این پروسه رو طی کنید تا بتونید یک کیف پول الکترونیکی برای ارز دیجیتال داشته باشید. در آموزش ارز دیجیتال ما کاملا در مورد ایجاد کیف پول صحبت کردیم.

اما این کیف پول، یک شماره حساب داره که شما هر چقدر ارز دیجیتال که خریداری می‌کنید، مستقیم به این حساب میره و شما میتونید با استفاده از این شماره حساب، از خیلی از فروشگاه‌های دنیا، خریداری کنید.

خرید شما هم کاملا بصورت اعتباریه. مثلا اگر شما بخواید در بازارهای مالی جهانی کار کنید، یک گزینه‌ای وجود داره به نام شارژ حساب به وسیله‌ی ارزهای دیجیتال که عمدتا هم بیت کوین رو به عنوان ارز دیجیتال مرجع قبول دارن. و شما میتونید درست مثل خرید با کارت‌های بانکی، معادل ارزش دلاری و حتی ریالی ارز دیجیتال در همون لحظه، خرید انجام بدید.

پس ساز و کار این ارز های رمز نگاری شده، اونقدرها هم که فکر می‌کنید پیچیده نیست و درست مثل همین کارت‌های بانکیه، اما دیگه طبیعتا بانک فیزیکی‌ای وجود نداره و همه چیز توی بستر آنلاین اتفاق میفته و مردم می‌تونند فقط با وصل شدن به اینترنت، همه‌ی معاملاتشون رو با این ارز های رمز نگاری شده، انجام بدن.

چرا ارز دیجیتال ؟! | انتخاب درست یا غلط ؟!

ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از سوالای مهمی که میپرسن اینه که اگه ما بخوایم در این حوزه خرید و فروشی انجام بدیم و سرمایه گذاری کنیم، چه چیزی تضمین سودآوری این ارز رو میکنه و اصولا چه ویژگی‌هایی داره که میتونه سرمایه گذاری در ازر دیجیتال رو برای ما جذاب کنه؟

برای پاسخ به این سوال، نیازه که یه سری از نکات رو براتون بگم که به شدت میتونه دیدگاهتون رو نسبت به این سرمایه گذاری عوض کنه و ارز دیجیتال رو بسیار موجه به شما نشون بده.

  • دسترسی در همه جا و در همه زمان

یکی از ویژگی‌هایی که یک ارز باید داشته باشه اینه که شما در همه جای دنیا بتونید باهاش معامله کنید. وقتی شما به ارز‌های مطرح دنیا نگاه می‌کنید، می‌بینید که دلیل اینکه دلار آمریکا قدرتمند ترین ارز دنیاست، به این دلیله که شما میتونی هر جای دنیا با دلار معامله کنی و یا هر جای دنیا بری داخل یه صرافی، میتونی معادل ارزش دلاری پولت، به ارز همون کشوری که هستی پول دریافت کنی.

مثلا اگر به انگلستان سفر کردی، میتونی ارز دیجیتال بدی و به اندازه ارزش دلاریش، پوند دریافت کنی.  یا اگر تو ایران زندگی می‌کنی، میتونی هر وقت که خواستی ارز دیجیتال مثلا بیت کوین رو بدی و ریال دریافت کنی.

  • هیچ پشتوانه‌ی دولتی‌ای ندارد.

یکی دیگه از مزیت‌هایی که توی ارز دیجیتال هست اینه که هیچ پشتوانه‌ی دولتی‌ای نداره. یعنی  هیچ کشوری نمیتونه توی ارز دیجیتال دست ببره و قیمتشو بالا پایین کنه.

چون اگر باقی سرمایه گذاری‌های دنیا، مثل بورس، طلا، دلار و یا هر چیز دیگه رو بررسی کنید، می‌بینید که دولت‌ها با تصمیمات خودشون می‌تونند روی قیمت این نوع سرمایه گذاری‌ها تاثیر بگذارن. اما شما بیت کوین رو میتونید بدون پشتوانه‌ی دولتی بخرین و فقط بر اساس عرضه و تقاضا معامله کنید.

چگونه در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در این حوزه، یک کار امن و به شدت سود زاست. اما خب هنوز تو ایران جا نیفتاده. ما در دوره ی آموزش ارز دیجیتال تونستیم به صورت تخصصی این بازار سودده رو آموزش بدیم.اگر شما دوس دارید به این بازار ورود کنید، بهتره که دستور العمل های مهم رو انجام بدید در بخش بعدی یه تعدادی از این دستورالعمل ها رو بهتون میگم:

1_ یک کیف پول بسازید

اولین کاری که برای سرمایه گذاری در این حوزه باید انجام بدید اینه که یک کیف پول برای خودتون درست کنید. برای ساخت کیف پول میتونید به مقاله‌ی چگونه در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم، برید و سایت‌های معتبری که بهتون معرفی کردیم رو دنبال کنید و آموزش جامع ساخت کیف پول رو اونجا ببینید.

برای خواندن ادامه ی این آموزش رایگان ارز دیجیتال ، لطفا اینجا کلیک کنید!

تهیه شده در تیم آموزشی ماهان تیموری

چرا ارز دیجیتال ؟! | انتخاب درست یا غلط ؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز