خبرگزاری کار ایران

در زمان سفر احتیاط کنید، کرونا هنوز درمان ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۷۷

برای ضد عفونی دست‌ها، حتما" محلول ضد عفونی همراه داشته باشید. سعی کنید بیشتر لوازم و کالاهای مورد نیاز خود در زمان سفر را همراه داشته باشید تا کمتر به مراکز خرید بروید و در اماکن شلوغ تردد نداشته‌باشید. خودروی خود را کامل ضد عفونی کنید، ماسک به تعداد همراه داشته باشید و حتما" از ماسک استفاده کنید.

در زمستان 1398 اتفاقی رخ داد که شاید هیچوقت فراموش نشود.زمانی که کوه دماوند سپیدپوش بود در انتظار میهمانانی که برای گذراندن تعطیلات عید خود برنامه ریزی می‌کردند، یک ویروس منحوس تمام دنیا را تحت الشعاع قرار داد. کروناویروس نه فقط که سلامت و زندگی تمام افراد دنیا را در معرض خطر قرار داد، بلکه باعث شد اقتصاد جهانی نیز با مشکل روبه‌رو شود و همچنین روابط بین افراد را نیز تغییر داد.

شاید همه‌ی ما دلتنگ لحظاتی باشیم که با خانواده دور هم جمع می‌شدیم و با خیالی آسوده به سفر می‎رفتیم. مطمئنا" همه‌ی ما و شما تا به امروز بارها اخبار کرونا را پیگیری کرده‌ایم و با نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را از رسانه‌ها شنیده‌ایم و تمامی نکات را رعایت کرده‌ایم. کروناویروس همانطور که می‌دانیم ویروسی جدید است و هر  روز اطلاعات جدیدی از آن به دست می‌آید و سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌های خود به آن‌ها اشاره می‌کند. اما قصد داریم، بعضی از موارد و مراقبت‌هایی که باید انجام دهیم تا از ابتلا به این بیماری به خصوص در زمان سفر؛ در امان باشیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

یک تصویرسازی ذهنی از سفر در زمان کرونا

ما در این سفرنامه مجازی قصد داریم دو شهر ایران را سفر کنیم و در این سفر تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنیم. یکی از مقاصد سفر ما شهر متل قو و دیگری بازدید از روستای زیبای فیلبند است.

همیشه اولین گام قبل از سفر بررسی خودرو و رفع ایرادات احتمالی آن است. شاید در گذشته اگر خودروی ما در مسیر دچار نقص فنی می‌شد به راحتی می‌توانستیم با امداد خودرو تماس بگیریم و مشکل را رفع کنیم. اما در این سفر قصد داریم تمام جوانب احتیاط را رعایت کنیم و با دقت، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در نظر بگیریم و حداکثر فاصله اجتماعی را در نظر بگیریم. پس اگر در این زمان قصد سفر دارید، بررسی خودرو یکی از مهم‌ترین موارد است. سعی کنید باک بنزین خودرو را کامل پر کنید و تا کمتر نیاز باشد به پمپ بنزین مراجعه کنید.

همچنین برای ضد عفونی دست‌ها، حتما" محلول ضد عفونی همراه داشته باشید. سعی کنید بیشتر لوازم و کالاهای مورد نیاز خود در زمان سفر را همراه داشته باشید تا کمتر به مراکز خرید بروید و در اماکن شلوغ تردد نداشته‌باشید. خودروی خود را کامل ضد عفونی کنید، ماسک به تعداد همراه داشته باشید و حتما" از ماسک استفاده کنید.

در زمان سفر احتیاط کنید، کرونا هنوز درمان ندارد

اقامت در روستای فیلبند

برای اجاره ویلا در فیلبند می‌توانید به صورت اینترنتی و از سایت‌های معتبری که اقدام به اجاره و رزرو ویلا می‌کنند؛ استفاده کنید و حتما" از مالکین محترم بخواهید که قبل از ورود شما، ویلایی که قرار است در آن اقامت داشته باشید را ضد عفونی کنند. ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان ورود و قبل از اینکه وسایل خود را داخل ویلای مورد نظر ببرید، خودتون نیز با شوینده‌هایی که پزشکان توصیه کرده‌اند اقدام به ضد عفونی ویلا کنید تا دچار مشکل نشوید.

در زمان اقامت حتما" از ملحفه‌های شخصی استفاده کنید و وسایل آشپزخانه را بشویید. خب حالا که در این سفرنامه مجازی همراه ما هستید و به روستای زیبای فیلبند رفته‌ایم؛ بهتر است کمی هم از طبیعت روستای زیبای فیلبند صحبت کنیم.

فیلبند کجاست؟ طبیعت زیبای فیلبند و لذت نوشیدن چای بر فراز ابرها

روستای فیلبند یکی از ییلاق های بسیار زیبای استان مازندران است که آب و هوای کوهستانی این منطقه، حتی در روزهای گرم تابستان هم شما را مجاب خواهد کرد تا لباس‌های گرم خود را بپوشید و به طبیعتی خیره کننده نگاه کنید.

فیلبند، روستایی که در بالای کوه ها واقع شده و به ابرها و گله اسب های وحشی خود معروف است. برای رسیدن به روستای زیبای فیلبند کافیست جاده هراز را دنبال کنید و به دو راهی چلاو برسید. جاده چلاو را ادامه دهید تا دوراهی دیگری پیش روی شما شکل بگیرد. به روستای سنگچال خوش آمدید. از سنگچال تا فیلبند دیگر راهی نیست. کافیست در حدود نیم ساعت رانندگی در جاده‌ای زیبا و کوهستانی را تجربه کنید تا منظره‌ای از زیبایی‌ها پیش روی چشمان شما نمایان شود.

در این سفر مجازی ما یک روز را در فیلبند گذراندیم، زیبایی‌های این ییلاق را از نزدیک لمس کردیم و در آخر وسایل خود را جمع کردیم تا بار دیگر دل به جاده بزنیم. این بار مقصد ما متل قو خواهد بود. دیگر شهر استان مازندران که در غرب این استان واقع شده‌است.

 

در زمان سفر احتیاط کنید، کرونا هنوز درمان ندارد

 

اقامتی با خیال آسوده در متل قو

بهترین مسیر دسترسی به متل قو از جاده‌ی زیبای چالوس است. اما در این سفرنامه ما از فیلبند قرار است تا به متل قو برسیم. از فیلبند به هراز بازگشتیم و مسیر را ادامه دادیم. از آمل و بابل و نور گذشتیم، به محمودآباد و فریدونکنار رسیدیم؛ چالوس و نمک آبرود را از نزدیک دیدیم و به شهر زیبای متل قو (سلمانشهر) رسیدیم. از قبل برای اجاره ویلا در متل قو اقدام کرده بودیم و از وبسایت مربوطه درخواست داشتیم تا ویلای مورد نظر ما را ضد عفونی کند. در بدو ورود به ویلا خود ما نیز برای ضد عفونی اتاق‌ها، وسایل و سرویش بهداشتی و حمام دست به کار شدیم تا این سفر را با رعایت تمام نکات بهداشتی ادامه دهیم.

دیدنی‌های متل قو در این سفر

متل قو را می توان مرکز تفریحات آبی شمال ایران دانست . در پلاژ ساحلی کنار برج های دو قلوی متل قو می توانید جوانان و خانواده هایی را ببینید که سوار بر موتورهای چهارچرخ در ساحل موتورسواری می کنند و یا افرادی را ببینید که جلیقه نجات بر تن کرده اند و خود را برای استفاده از تفریحات آبی آماده می کنند . جت اسکی هیجان انگیز و لذت لغزیدن بر روی امواج دریا ، پاراسل دوست داشتنی که از ارتفاعی زیاد ترکیبی از کوهستان جنگلی و دریای زیبای خزر را ببینید و قایق سواری و حس دلنشین باد و قطره های آب بر روی پوست صورتتان . متل قو یعنی ادغام آرامش و هیجان در طبیعتی زیبا .

برج های دوقلو متل قو

به سلمانشهر که نزدیک می‌شوید در نگاه اول برج‌های دوقلوی متل قو را می‌توانید ببینید. برج‌هایی زیبا که به عنوان نماد این منطقه شناخته می شوند و جلوه زیبایی به شهر داده اند . ورود شما را به یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران خوشامد میگوییم . لحظاتی بسیار خاطره انگیزی پیش روی شماست .

بازگشت به خانه

این سفر نیز به پایان رسید. هنوز تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در خانه بمانیم، سفر نرویم و زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم. اما اگر مجبور به سفر هستید،لطفا" تمامی مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنید و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید. گروه تخصصی اجاره ویلای لوکس ویلا امیدوار است هرچه زودتر شرایط شیوع کرونا در ایران و تمامی جهان به پایان برسد و دوباره بتوانیم با خیال راحت دور هم جمع شویم، بخندیم و با خیالی آسوده و بدون نگرانی به مسافرت برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز