خبرگزاری کار ایران

اصول طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۱۸

حتماً می‌دانید که در طراحی دکوراسیون سبک‌های مختلفی وجود دارد که هر یک به لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند اما دو سبکی که معمولاً در طراحی دکوراسیون بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، سبک‌های مدرن و کلاسیک هستند.

حتماً می دانید که در طراحی دکوراسیون سبک های مختلفی وجود دارد که هر یک به لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند اما دو سبکی که معمولاً در طراحی دکوراسیون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، سبک های مدرن و کلاسیک هستند.

تفاوت سبک مدرن و کلاسیک

سبک مدرن معمولاً به استفاده از فرآورده های چوبی مصنوعی مثل ورق های ام دی اف و پی وی سی و همچنین بکارگیری رنگ های گرم و براق شهرت دارد. درحالی که سبک کلاسیک معمولاً با استفاده از چوب طبیعی، رنگ های روشن مثل سفید اجرا می شود ضمن اینکه در ساخت کابینت کلاسیک عمدتاً از هنر منبت کاری و سایر هنر های مربوط به صنایع چوب و نجاری  استفاده زیادی می شود. اما در این مقاله با توجه به اینکه در مورد سبک مدرن و ویژگی های آن بیشتر صحبت شده و خیلی از افراد اطلاعات زیادی در این زمینه دارند، قصد داریم بیشتر به سبک کلاسیک و ویژگی های آن بپردازیم و چند راهکار عملی برای داشتن دکوراسیونی به سبک کلاسیک ارائه نماییم.

کابینت آشپزخانه سبک کلاسیک

اولین و مهمترین المانی که در طراحی دکوراسیون فضای داخلی خانه اهمیت دارد آشپزخانه و دکوراسیون مربوط به آن است. به همین خاطر با توجه کافی به سبک و جزئیات کابینت آشپزخانه ای که برای منزل خود سفارش می دهیم، تقریباً نیمی از راه را طی خواهیم کرد.

برای داشتن دکوراسیونی به سبک کلاسیک احتیاج است بخش های مختلف خانه از نظر سبک و سیاق و همچنین رنگ بندی با یکدیگر هم خوانی داشته باشند به همین دلیل بهتر است وقتی شما از مبلمان سلطنتی و سبک کلاسیک استفاده می کنید حتماً چیدمان و طراحی سایر اجزای خانه خود را نیز بر اساس سبک کلاسیک طراحی کنید. یا وقتی از کابینت آشپزخانه کلاسیک برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده می کنید سعی کنید سایر اعضای محیط را نیز با کابینت آشپزخانه خود تطبیق دهید.

اصول طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک

استفاده از تضاد در طراحی دکوراسیون

برای ایجاد تضاد می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید برای مثال اگر قصد دارید برای منزل خود کابینت کلاسیک سفید سفارش دهید، استفاده از صفحه کابینت کورین یا کوارتز تیره رنگ (خاکستری، زغالی یا طوسی) بسیار مناسب خواهد بود و باعث ایجاد جلوه ای بهتر و زیباتر در آشپزخانه شما می شود.

البته نا گفته نماند که هماهنگی زیاد و افراط در ست کردن اجزای مختلف محیط باعث یکنواختی دکوراسیون شما خواهد شد پس بهتر است در بعضی از موارد با استفاده از تضاد رنگی و حتی استفاده از سبک مدرن و کلاسیک در کنار یکدیگر سنت‌ شکنی کنید از نظر ظاهری به دکوراسیون منزل خود تنوع ببخشید. نمونه بارز و مصداق عملی این موضوع کابینت نئوکلاسیک است که با بهره گیری از خصوصیات سبک مدرن و کلاسیک در کنار هم، به سبکی جدید و پر طرفدار در میان مدل های مختلف کابینت آشپزخانه تبدیل شده است.

قیمت کابینت کلاسیک چوبی

با توجه به گران قیمت بودن متریال چوبی و بالا رفتن هزینه خرید کابینت بیشتر طراحان و تولید کنندگان کابینت در استفاده از چوب طبیعی دست به عصا راه می روند! و سعی می کنند جهت کاهش هزینه از میزان چوب کمتری استفاده کنند حتی اگر سفارش مشتری کابینت تمام چوب باشد! مهم ترین مزیت کابینت های روکش چوب و سبک نئوکلاسیک نسبت به کابینت های تمام چوب در این است که قیمت کابینت روکش چوب و نئوکلاسیک به مراتب پایین تر از قیمت کابینت کلاسیک تمام چوب است.

اصول طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک

انتخاب بهترین رنگ برای کابینت

بزرگ ترین آفت برای طراحی دکوراسیون عدم تنوع و یکنواخت بودن آن است. یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از این مورد انتخاب رنگ مناسب اول برای کابینت آشپزخانه و در صورت نیاز تغییر رنگ دیوار ها می باشد. برای انتخاب رنگ کابینت باید توجه ویژه ای به تم کلی فضای خانه و رنگ سایر اجزا داشته باشید تا بتوانید هماهنگی خوبی میان اجزا مختلف دکوراسیون به وجود آورید. راهکار دیگر استفاده از اشیاء دکوری و زینتی مثل گلدان، اکسسوری(سبد سوپرمارکت)، انواع شلف های دیواری و قرنیز و دیوارکوب سبک کلاسیک است.

دکوراسیون اُرسی با بکار گیری دانش روز و علم طراحی دکوراسیون آماده ارائه بهترین پیشنهادات در زمینه طراحی دکوراسیون کمد و کابینت آشپزخانه چوبی به شما عزیزان علاقه مند به دیزاین و اجرای دکوراسیون سبک کلاسیک و مدرن می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید به وبسایت شرکت دکوراسیون اُرسی مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز