خبرگزاری کار ایران

معرفی لوله کاروگیت

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۹۱

امروزه با توجه به گسترشی که در حوزه انتقال سیالات در صنایع مختلف به وجود آمده است استفاده از انواع لوله ها افزایش یافته است. در این بین لوله کاروگیت با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارد در بین لوله های دیگر با استقبال بیشتری مواجه شده است. در این مطلب سعی می کنیم این لوله ها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی لوله کاروگیت

لوله کاروگیت که به لوله های دو جداره پلی اتیلن معروف هستند همان طور که از نامش هم پیداست از جنس پلی اتیلن می باشند و برای انتقال آب یا فاضلاب، سیالات بازی یا اسیدی، سیستم آبیاری، انتقال باران و پساب های صنعتی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفتیم این لوله ها دو جداره هستند و لایه داخلی آن به رنگ آبی یا زرد و لایه بیرونی به رنگ مشکی یا خاکستری می باشد.

 لوله کاروگیت را از آن جهت دو جداره تولید می کنند که سیالات بتوانند با فشاری کنترل شده از داخل آن عبور کنند. سطح داخلی این نوع لوله ها صاف و صیقلی بوده و سطح خارجی آن به صورت مارپیچی و دایره ای می باشد. معمولا در مناطقی که شیب زمین کم باشد از لوله کاروگیت استفاده می کنند و علت این موضوع را می توان استحکام بالای این لوله ها در برابر اعمال بار های وارد شده به آن دانست.

در واقع بهتر است بگوییم این گونه کارکرد لوله کاروگیت به دلیل مقاومت بالای لوله ها با زبری نسبی پایین می باشد. زبری نسبی پایین این لوله ها باعث می شود که رسوب حاصل از مواد جامد در فاضلاب ها کاهش یابد و همین موضوع می تواند میزان هزینه های تعمیر و نگهداری شبکه های فاضلاب را تا حد چشمگیری کاهش دهد. از این رو امروزه شاهد افزایش استفاده از لوله کاروگیت در شبکه های فاضلاب می باشیم.

اگر بخواهیم یک مقایسه کلی از لوله کاروگیت با سایر لوله های مشابه داشته باشیم بهتر است بگوییم این لوله ها در مقایسه با لوله های دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و همین مقاومت بالا عمر مفید لوله های کاروگیت را تا بیش از 50 سال افزایش داده است.

 به دلیل این که سطح داخلی لوله کاروگیت صاف می باشد اصحکاک به کمترین میزان خود می رسد و همین موضوع باعث می شود تا رسوبی در آن جمع نشود. با توجه به نحوه ساختی که برای این لول ها در نظر می گیرند انعطاف و حالت گیری بالایی را در آن می توان دید که این موضوع کار با این لوله ها را راحت تر کرده است.

 لوله کاروگیت نسبت به سایر لوله های مشابه وزن کمتری دارد و همین وزن کمتر حمل و نقل آن را راحت تر کرده است. هزینه ای که برای ساخت این لوله ها صرف می شود در برابر هزینه تولید لوله های چدنی و فولادی بسیار پایین است و به دلیل این که قابلیت بازیافت دارد در خط تولید ضایعاتی دیده نمی شود.

 در نهایت باید گفت این لوله ها کمتر دچار خوردگی، ترک و شکستگی می شوند به همین دلیل شاهد استفاده روز افزون از آن هستیم.

معرفی لوله کاروگیت

لوله کاروگیت و کاربرد آن

انواع لوله کاروگیت

معمولا برای این که استفاده از یک محصول راحت تر باشد و خریدار به راحتی بتواند محصول مورد نیاز خود را تهیه کند آن را در گروه های مختلفی دسته بندی می کنند. در رابطه با لوله کاروگیت هم این گونه است و با توجه به این که این لوله ها در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند آن ها را در گروه های مختلفی دسته بندی می کنند تا مصرف کننده بتواند با ویژگی هر گروه آشنایی پیدا کند و لوله مورد نظر خود را خریداری کند.

این دسته بندی ها باعث صرفه جویی در دو عامل مهم وقت و هزینه خواهد شد. معمولا برای دسته بندی لوله کاروگیت از سایز لوله ها کمک می گیرند. برای مثال می توان به لوله کاروگیت با قطر 100 میلی متر اشاره کرد که در مصارف فاضلاب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. گروه دیگری که در این دسته بندی قرار می گیرد لوله ای با قطر 125 میلی متر می باشد که که این مورد هم در فاضلاب های خانگی و غلاف دور کابل های برق مورد استفاده می باشد. لوله های با قطر 160 میلی متر که مناسب برای فاضلاب های شهری و مجتمع های بزرگ می باشد گروه دیگری از این دسته بندی ها می باشند.

لوله کاروگیت 200 میلی متری که یکی از پر مصرف ترین انواع لوله کاروگیت می باشد برای زهکشی و غلاف دور کابل و لوله مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های 250 میلی متری دسته ی دیگری از انواع لوله کاروگیت می باشد که در شبکه فضلاب می توان شاهد استفاده از آن باشیم.

لوله کاروگیت 315 میلی متری را در فاضلاب مجتمع های بزرگ و بیمارستان ها می توان دید. مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد لوله هایی با قطر 400 میلی متر می باشد که در شبکه فاضلاب شهری و لوله زهکشی می توان از آن استفاده کرد.

در ادامه این دسته بندی ها می توان به لوله های 500، 600، 700، 800، 1000، 1200، 1400، 1600، 1800، 2000، 2500 و 3000 میلی متری اشاره کرد که هر یک با توجه به سایز و ویژگی هایی که دارند در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی لوله کاروگیت

ویژگی های لوله کاروگیت

بررسی قیمت لوله کاروگیت

قطعا یکی از موضوعاتی که در هنگام خرید ذهن هر خریداری را به خود مشغول می کند قیمت محصول می باشد. قیمت هر محصول را کیفیت، ویژگی ها، سایز و ... می تواند تعیین کند. در رابطه با لوله کاروگیت می توان گفت قیمت لوله کاروگیت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 یکی از عوامل را که مهم ترین عامل هم شناخته می شود می توان سایز لوله ها دانست. قبل از اقدام به هر گونه خرید بهتر است سایز لوله مورد نیاز خود را تعیین کنید تا متقبل هزینه های اضافی نشوید. طبیعی است که لوله هایی با سایز بالاتر قیمت بالاتری هم خواهند داشت و علت این موضوع را می توان میزان مصرف مواد اولیه دانست.

 بنابراین می توان در این مورد گفت که در رابطه با لوله کاروگیت میزان مصرف مواد اولیه از نکات تعیین کننده می باشد. با توجه به این که قیمت مواد اولیه در بازار ثابت نمی باشد و دائما دچار نوسان است نمی توان قیمت لوله کاروگیت را ثابت در نظر گرفت.

 میزان مقاومت مکانیکی که برای لوله کاروگیت در نظر می گیرند هم می تواند یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید میزان توقع خود از مقاومت مکانیکی لوله را تعیین کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز