خبرگزاری کار ایران

کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۸۹

در دنیای امروز همه انسان‌ها با داشتن موبایل، تبلت و سایر محصولات دیجیتال، دیگر رغبتی به خواندن کتاب ندارند و درهر شرایط، زمان و مکان می‌توانند با یک کلید به دنیای مجازی و به بهترین و بزرگترین کتابخانه‌های جهان متصل شوند و یا با یک سرچ ساده از تمام اطلاعات، حوادث و اخبار روز دنیا و جهان با خبر شوند.

 اما هستند کسانی که هنوز از ورق زدن کتاب و لمس کاغذ آن لذت می‌برند و با خرید کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی خود و دوستان هزینه می‌کنند؛ به همین دلیل در راستای بالا بردن اطلاعات عمومی شما در این مقاله بهترین کتاب های افزایش اطلاعات عمومی را به شما معرفی خواهیم کرد که در پیدا کردن کتاب جذاب و خوب کمک شایانی خواهد کرد.

1. کتاب تاریخچه زمان اثر استفان هاوکینگ

کتابی پر مخاطب و مشهور از استیون هاوکینگ که تاریخچه زمان را شرح می‌دهد. که در دنیای علم از او به عنوان انیشتن وقت ذکر می‌کنند، او به دلیل ابتلا به بیماری ای.ال.اس معلول گردید و قدرت حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران را از دست داد. این کتاب به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه و به پرفروش‌ترین کتاب اطلاعات عمومی دنیا تبدیل شده است.

2. کتاب هنر رزم

هنر رزم از آن دست کتاب‌هایی‌ست که هیچ وقت تکراری نمی‌شود و برای خواننده همیشه جذاب بوده حتی با این‌که قرن‌ها از زمان نگارش آن می‌گذرد؛ اما همچنان می‌تواند در ردیف بهترین کتاب‌های موفقیت و مدیریت قرار بگیرد. به همین دلیل خواندن این کتاب به همه توصیه می‌شود. این کتاب یکی از خواستنی‌ترین مجموعه‌های جنگی در تاریخ بوده و یکی از مهمترین کتاب‌ها در ادبیات چینی است. سون تزو در این کتاب بر اهمیت ماموران اطلاعاتی و جاسوسی در جنگ تاکید می‌کند.

این کتاب شامل توضیحات و تحلیل‌های کاملی از سلاح‌ها و استراژی‌های ارتش چین تا نظم و انضباط در آن است. هنر رزم که بیش از 10 فصل را در برمی‌گیرد، در هر فصل به طور مفصل یک نوع از روش جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب در زمان خود از بهترین و جزو هفت کتاب استراتژی برتر در چین قدیم بوده که تاثیر بسزایی در استراتژی‌های جنگی غرب و شرق داشته است.

3. کتاب شش نظریه‌ای که جهان را تغییر داد

این کتاب اطلاعات عمومی بهترین مغزهای علمی دنیا را معرفی می‌کند و به توضیح هر کشف یا اختراع دانشمندی می‌پردازد که برای همیشه طریقه زندگی و نگاه ما را به جهان تغییر داده است. کتاب شش نظریه‌ای که جهان را تغییر داد نوشته پل استراترن و توسط محمد رضا توکلی صابری و با همکاری بهرام معلمی به فارسی ترجمه شده است.

یکی از نظریات و مباحث این کتاب نیوتون و جاذبه است. این دانشمند را می‌توان صاحب زیباترین ذهنی دانست که دنیا تا کنون به خود دیده است. هیچ‌کس در هیچ دوره زمانی دامنه‌های هوش بشری را مانند نیوتن تا این میزان پوشش نداده است. در این کتاب از پدر علم فیزیک هم مطالب زیادی می‌خوانید از کارهایی که انجام داده و سنت شکنی‌هایش تا نظریاتی همچون جاذبه که نشان داد ما چرا به فضا پرتاب نمی‌شویم. از دیگر مباحث این کتاب اطلاعات عمومی می‌توان به انیشتن و نسبیت، هاوکینگ و سیاه چاله‌ها، کوری و رادیو اکتیویته، تورینگ و کامپیوتر و ... اشاره کرد.

کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی

4. کتاب اینترنت با مغز ما چه‌کار می‌کند

این کتاب نوشته نیکلاس کار و توسط محمود حبیبی به فارسی ترجمه است. نویسنده در این کتاب به اختراعات متعددی که بر شیوه تفکر انسان تاثیر گذاشته، می‌پردازد و روند تاریخی آنها را بررسی می‌کند. اینترنت همچون هر اختراع دیگری از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار است.

با این حال، مزایای اینترنت بسیار فراتر از معایب آن است. از اینترنت جهت برقرای ارتباطات شخصی و متقابل، استفاده از امکاناتی همچون ویدئو کنفرانس و خدمات پیام رسان امکان‌پذیر گردیده است. به کمک این خدمات کشورهایی که از لحاظ جغرافیایی از هم جدا هستند در کنار هم قرار گرفته‌اند. از معایب اینترنت، وقتی زمان زیادی پای اینترنت می‌نشینید عواقبی همچون خستگی چشم، سردرد‌های مزمن، افسردگی، و در آخر اعتیاد به اینترنت را میتوان شمرد.

برای مطالعه بیشتر : لیست کتاب های مهندسی عمران

5. کتاب دایره المعارف پیامبران

این کتاب اطلاعات عمومی نوشته افسانه موسوی گرمارودی است و انتشارات محراب قلم در سال 1395 این اثر را منتشر کرده است. در این کتاب داستان زندگی پیامبران بسیار خواندنی وشیرین است. نویسنده در این دایره المعارف اطلاعات عمومی سعی کرده تمام قصه‌ها رو به زبانی ساده و روان نوشته که خواننده محترم بتواند اطلاعات مهم و نکات پند آموز زندگی پیامبران بزرگوار را در یک نگاه در نظر داشته باشند.

6. کتاب کامل‌ترین اطلاعات روز ایران و جهان

مولف این کتاب نصرالله آژنگ است و در دوجلد از انتشارات سکه، شفیعی منتشر شده است که در هر دو جلد به اطلاعات تاریخ، جغرافیا، ورزش، علوم، فضا، ادیان، چهره‌های بزرگ علمی کوچ‌نشینی، جنگ با یونان، چهره‌های بزرگ علمی و ادبی، سلسله پهلوی، و صدها مطالب خواندنی دیگر درباره اطلاعات عمومی ایران و جهان پرداخته است.

 7. کتاب دانستنی‌های محیط زیست برای همه

نویسنده این کتاب فاطمه یار احمدی و همکاران است و توسط سازمان حفاظت از محیط زیست و یونیسف منتشر شده است. مطالب این کتاب اطلاعات عمومی درباره مسائل محیط زیستی است که به کمک همه‌ی گروه‌های اجتماعی می‌توان به حل آنها پرداخت و این اثر شامل 10 فصل است که به طور جداگانه‌ای هر قسمت را شرح داده است.

 8. کتاب لغت نامه دهخدا

کتابی کامل و جامع شامل شرح و معنی واژگان زبان فارسی است این واژه نامه بزرگترین و مهم ترین اثر علی اکبر دهخدا است. واژه نامه بزرگ دهخدا شامل بخش بزرگی از واژگان ادبی زبان فارسی، با معنای آنها و نیز کاربردشان در شعرهاست. همه گونه واژگان فارسی و محلی، نام شهرها و روستاها و کلمات علمی و شاخص، حتی واژگان عربی را می‌توان در واژه نامه دهخدا یافت.

کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی

9. کتاب اعتماد به نفس

این کتاب توسط کتی کی و کلیر شیپ من نوشته شده و توسط مهسا ساعی به فارسی ترجمه و انتشارات نشر نوین منتشر کرده است. در طول کتاب متوجه می‌شویم که اعتماد به نفس درست به اندازه شایستگی و گاهی حتی بیشتر توی پیشرفت آدم‌ها تاثیر می‌گذارد.

10. کتاب خانواده و تربیت مهدوی

این کتاب نوشته مرتضی آقا تهرانی است انتشارات عماد چاپ چهارم این اثر را در 512 صفحه و در سال 1390 منتشر کرده است. این کتاب اطلاعات عمومی در مرحله نخست بنیان‌های اساسی تربیت مهدوی را برمی‌شمارد و آنگاه راهکارهای علمی برای تربیت مهدوی را توضیح می‌دهد.

در این مقاله با معرفی 10 کتاب این امکان را به شما داده‌ایم که به اطلاعات عمومی خود اضافه کنید و از خواندن آنها لذت ببرید. شما می‌توانید این کتاب‌ها را از فروشگاه اینترنتی کتاب گاج مارکت که یکی از بهترین سایت‌های خرید اینترنتی کتاب است، تهیه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز