خبرگزاری کار ایران

مناطق دیدنی و گردشگری تهران

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۴۱

با داشتن 225 سال تاریخ و وجود موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر و آداب و رسوم و سنت‌های برجسته، تهران مکانی ارزشمند برای بازدید است. مناطق دیدنی و گردشگری تهران به خوبی می‌توانند بازگوکننده تمام رویدادهای سیاسی و فرهنگی عصر معاصر ایران باشد.

 تهران به طرز حیرت‌انگیزی آمیزه‌ای از تناقض‌ها می‌باشد، هم سنتی است و هم مدرن، هم فرهنگی اصیل دارد و هم از خُرده‌های فرهنگ های مختلف تشکیل شده است! در کنار همه تفاوت‌ها، مکان‌های دیدنی و گردشگری تهران همچنان هر مسافری را به خود می‌خواند.

محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه های تهران

کاخ گلستان

تنها جاذبه‌ای که در تهران به ثبت رسیده است (میراث جهانی یونسکو) کاخ گلستان، کاخ ناصرالدین شاه قاجار است که شکوه و عظمت را در معماری ایرانی اسلامی به نمایش می‌گذارد و محبوب گردشگران داخلی و خارجی است.

کاخ گلستان در پایتخت فرهنگ و هنر باستانی تهران واقع شده است. این کاخ در نزدیکی میدان امام خمینی قرار دارد که با مجموعه‌های تاریخی بی‌شماری از جمله میدان مشق، موزه ملی ایران، موزه ظروف شیشه‌ای و بناهای معروف و قدیمی وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری احاطه شده است.

کاخ گلستان مشهورترین مقصد گردشگری بین‌المللی پایتخت است. هر ماه رویدادهای ویژه‌ای در این کاخ برگزار می‌شود و هر روز گردشگران بی‌شماری از این کاخ بازدید می‌کنند. اگر قصد بازدید از خانه عکاسی ناصریه را دارید و یا از ناهار در رستوران‌های سنتی این مکان لذت می‌برید، حتماً از کاخ گلستان را ببینید و با شمس‌العماره عکس سلفی بگیرید. معمولا تهرانگردی، در عرض یک روز به انجام می رسد اما اگر نیاز به اقامت در شهر تهران داشتید می توانید از طریقه وبسایت های اجاره ویلا اقدام به اجاره ویلا و اجاره سوئیت در تهران نمائید.

مجتمع سعدآباد

یکی از مکان‌های دیدنی در تهران که می‌تواند بسیار به یاد ماندنی باشد، مجموعه سعدآباد است. مجتمع فرهنگی و تاریخی سعدآباد، مجموعه کاخ‌های خاندان پهلوی است که در منطقه دربند ساخته شده است.

این مجموعه حدود 180 هکتار از جنگل‌های طبیعی، قنات، باغ، گلخانه و موارد دیگر را در خود دارد و چهار دوره تاریخی قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و بعد از انقلاب اسلامی را دیده است. این مجموعه پس از پیروزی انقلاب در سال 1357 به موزه تبدیل شد.

در مجتمع، تعداد زیادی موزه از لباس‌های سلطنتی، آثار هنری و خودروهای قدیمی وجود دارند. اگر علاقه‌مند بودید، سعی کنید از همه موزه‌ها بازدید کنید، زیرا هر کدام از آن‌ها داستان‌های خاص خود را برای گفتن دارند و یک تاریخ منحصر به فرد در پشت آن‌ها پنهان است.

مناطق دیدنی و گردشگری تهران

مجتمع تاریخی و فرهنگی نیاوران

مجتمع نیاوران یکی دیگر از میراث‌های مشهور فرهنگی و تاریخی ایران است. کاخ اصلی که در آن شاه اسبق قبل از انقلاب سال 1979 در آنجا زندگی و کار می‌کرد، معماری پیچیده‌ای دارد. سقف، دیوارها و پنجره‌ها همه توسط هنرمندان مشهور و با استعدادی ایرانی که از آینه کاری، کاشی کاری و گچ‌بری استفاده کرده‌اند، طراحی و تزئین شده‌اند.

کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه و غرفه احمد شاهی سه کاخ اصلی در مجتمع نیاوران هستند. در قسمت غربی کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما را پیدا خواهید کرد که بسیاری از وسایل با ارزش در آن وجود دارند که از سراسر جهان به خانواده سلطنتی اهدا شده‌اند. موزه ماشین پر از اتومبیل‌های کلاسیک است که متعلق به خانواده سلطنتی است.

کتابخانه سلطنتی متعلق به فرح پهلوی بود که در کنار 23 هزار کتاب هنری، ادبیات و تاریخ، دارای مجموعه آثار هنری از قبیل مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و حتی مبلمان است. اگر به میدان نیاوران برسید، پنج دقیقه پیاده‌روی برای رسیدن به این مجموعه لازم است. وقت خود را در این منطقه بگذرانید، زیرا این مجتمع ارزش دیدن بسیاری دارد.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جدیدترین مناطق گردشگری تهران مانند پارک ژوراسیک و دریاچه خلیج فارس است و برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب می‌باشد. پل 270 متری تهران دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل کرده است.

پل طبیعت مانند پل معلق مشگین شهر اردبیل باید به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور در نظر گرفته شوند. طبیعت، بزرگ‌ترین پل دو طبقه مخصوص پیاده‌روی در ایران است که به دلیل نورپردازی جذاب، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. انواع رستوران‌ها، کافه ها و خدمات متفاوت ایرانی و خارجی در دسترس گردشگران است. بیشتر گردشگرانی که به شهر تهران می آیند تمایل به اجاره روزانه آپارتمان در تهران دارند، بهترین گزینه استفاده از سایت های اجاره ویلاست.

مناطق دیدنی و گردشگری تهران

برج آزادی

برج آزادی اکنون یک نماد فرهنگی تهران و به طور کلی ایران محسوب می‌شود. نه تنها این برج، نشانی از تمدن و فرهنگ است، بلکه یادبودی برای افراد محلی یا مهمانان خارجی است تا بتوانند تاریخ معاصر ایران را به خوبی بشناسند. معماری برج ترکیبی از سلسله ساسانی و هخامنشی با معماری مدرن اسلامی است.

سَر برج به گونه‌ای طراحی شده است که به نظر می‌رسد مانند بادگیرها در مناطق بیابانی ایران است، اما در واقع به عنوان تهویه هوا برای برج عمل می‌کند. چراغ‌های کف در طبقه اول و دوم شبیه سازی طراحی شمسه (خورشید مانند) در معماری سنتی ایران است. رنگ‌های آبی در طرح‌ها و سرامیک‌ها و همچنین نقوش بین دو قوس، یادآور مساجد تاریخی ایران هستند.

برج آزادی دارای سه طبقه، چهار آسانسور و دو راه پله است. همچنین از مجموعه فرهنگی آزادی شامل موزه، کتابخانه، سالن مطالعات ایران، گالری، سالن اجتماعات و سالن همایش تشکیل شده است. طراحی میدان اطراف برج با الهام از باغ‌های ایرانی به ویژه چشمه‌های باغ فین ساخته شده است.

برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج ایران است و نقش نماینده تهران را در دنیای مدرن بازی می‌کند. این برج مخابراتی و چند منظوره با مساحت 12 هزار متر مربع را در بر می‌گیرد. آنچه در لابی 6 طبقه می‌درخشد، سقف بتونی منحصر به فرد به شکل طاق است که در آن طرح هندسی آن نمایانگر الگوی زینتی گِره ایرانی است.

در داخل این برج شگفت انگیز، یک دکوراسیون باز، یک رستوران VIP، یک گالری هنری عمومی و یک رستوران گردان پیدا خواهید شد که همه این بخش‌ها با انواع سلایق مختلف بازدیدکنندگان و گردشگران تطابق دارد. مجموعه فرهنگی و اجتماعی برج میلاد با استقبال زیادی از گردشگران و علاقه‌مندان به فعالیت‌های مختلف در بخش‌های مختلف آن مانند مرکز همایش، مناطق توریستی، سینما، موزه، کافی شاپ، نمایشگاه و امکانات ورزشی، هتل پنج ستاره و تجاری فراهم می‌کند.

شما می‌توانید از این برج دیدن کنید و با مراجعه به مغازه‌ها و خرید سوغاتی برای خانواده و دوستان خود، از حضور در این مکان لذت ببرید. همچنین از دیدن یک فیلم در سینما و صرف غذا در رستوران گردان برج میلاد لذت ببرید و شاید نگاهی هم باید به دلفیناریوم نیز بیندازید!

مناطق دیدنی و گردشگری تهران را در بالا معرفی کردیم، حال اگر در هر زمانی قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید، باید به فکر اجاره و رزرو اقامتگاه مناسب باشید. از این رو، می‌توانید تنها با چند کلیک وارد وب‌سایت شب شده و با اجاره ویلا از سایت شب اقامت خوشی را سپری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز