خبرگزاری کار ایران

مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته ؛ همراهی تا کسب رتبه برتر

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۸۸

مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته یک راه حل خوب برای مشاوره سال کنکور و دبیرستان است. اینکه با چه کسی مشاوره داشته باشیم سوال همیشگی یک کنکوری است.

پس اگر دانش آموز کنکوری باشید احتمالاً برایتان سوال است که:

  • آیا مشاور مدرسه برای کنکور میتواند کافی باشد؟
  • آیا مشاورین روانشناسی خوانده خوب هستند؟
  • آیا مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته می تواند مفید باشد؟

در این مقاله بررسی می کنیم و می بینیم که مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته بیشتر از هر نوع دیگری از مشاوره می تواند برای دانش آموز کنکوری مفید باشد. همچنین مزایای مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته را با هم بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان همراه ما باشید.

مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته

در سال کنکور به خاطر وجود فراز و نشیب هاى زیاد، دانش آموز استرس زیادى را تحمل می کند. داشتن مشاوره برای کنکور به شکل مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته ، باعث می شود دانش آموز راحت تر بتواند از پس این فراز و نشیب ها بر بیاید و با استفاده از تجربه های موفق مشاور، بدون استرس به درس خواندن بپردازد. در این حالت و با مشاوره با یک رتبه برتر کنکور همه تمرکز براى درس خواندن خواهد بود و درگیرى ذهنى وجود نخواهد داشت. دانش آموز نگران تمام شدن یا نشدن درس ها نخواهد بود و به راحتى با یک برنامه مشخص پیش می رود. همراهی و مشاوره یک کنکوری موفق که خودش دانشجوی بهترین رشته است ، با دانش آموز می تواند آرامش بسیار زیادی به او بدهد.

مشاور کنکور کسى است که می تواند همه اتفاقات سال کنکور را پیش بینى کند و در نهایت به دانش آموز کمک کند تا بتواند از مسیر سخت کنکور با موفقیت عبور کند. مشاور کنکور با برنامه ریزى درسى، زمان بندى کارهاى دانش آموز را مشخص میکند و درنتیجه دانش آموز میتواند راحت تر مدیریت زمان کند و مطالعه و تست زنی موثر تری داشته باشد.  هم سن و سال بودن و نزدیکی و صمیمیتی که بین مشاور و دانش آموز وجود دارد یکی از عواملی است که باعث تاثیر بالای مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته می شود.

یک مشاور کنکور باید چه ویژگى هایى داشته باشد؟

داوطلب کنکور توقع دارد که با گرفتن مشاور خصوصی برای خود، نیازهاى روحی و درسی او برآورده شود و در نهایت بتواند در رشته و دانشگاه دلخواه خود قبول شود. پس مشاور کنکور باید در این راستا ویژگى هایى داشته باشد تا بتواند به تحقق این موضوع کمک کند.

مشاور کنکور باید:

  1. رتبه برتر رشته شما باشد، یعنی مسیر موفقیت را طی کرده باشد
  2. به مشاوره و برنامه ریزى کنکور مسلط باشد
  3. پیگیری و نظارت کامل روی دانش آموز داشته باشد
  4. دلسوز، مسئولیت پذیر و بی طرف باشد

در ادامه مقاله تک تک این ویژگى ها را بررسى میکنیم و راجع به علت اهمیت هرکدام صحبت می کنیم.

مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته ؛ همراهی تا کسب رتبه برتر

ویژگى اول ، رتبه برتر بودن رشته داوطلب

یک مشاوره کنکور خوب، باید به نحوى باشد که دانش آموز توسط رتبه برتر رشته خودش راهنمایی شود. چون این فرد است که در مسیرى شبیه به مسیر داوطلب به نتیجه رسیده است و همه فراز و نشیب ها را با موفقیت طى کرده است. درنتیجه میتواند بهترین راهنماى داوطلب باشد. به عبارتى این موضوع به نوعی تضمین راهنمایی و هدایت درست براى موفقیت و رتبه برتر شدن داوطلب است. پس مشاور باید تجربه موفقیت در تحصیل را داشته باشد. به همین دلیل است که بر مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته تاکید می شود.

ویژگى دوم ، تسلط به مشاوره و برنامه ریزى کنکور

از اصلى ترین ویژگى هاى یک مشاور کنکور خوب و ایده آل، مسلط بودن مشاور به مشاوره و برنامه ریزى کنکور است. مشاور باید  نسبت به برنامه ریزى کنکور، منابع کنکور، مهارت هاى آزمون دادن و روش مطالعه اختصاصى تک تک درس ها تسلط کافی داشته باشد و با کمک این علم و تجربه خود، دانش آموز را هدایت و راهنمایى کند و برنامه ریزی خوبی برای کنکور انجام دهد. در مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته این اطمینان وجود دارد که فردى که مشاوره را به عهده گرفته، از بهترین منابع کنکور و بهترین روش هاى مطالعه استفاده کرده است. به مهارت هاى آزمون دادن تسلط کامل دارد و مى تواند به همان شیوه که خود به موفقیت رسیده است، دانش آموز را هم به موفقیت برساند.

ویژگى سوم، پیگیری و نظارت کامل روی دانش آموز داشته باشد

مشاور باید با یک نظارت و پیگیرى سختگیرانه، نحوه مطالعه دانش آموز را زیر نظربگیرد و به او اجازه کم کارى ندهد و با گرفتن گزارش کار روزانه، هم نحوه مطالعه و هم بازده آن را بسنجد. مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته در حالتی مفید و موثر است که مشاور مرتباً وضعیت درسی و روحی دانش آموز خود را بررسی نماید. مشاوره کنکور به شکل تلفنی معمولاً این مزیت را به همراه دارد. مشاوره تلفنی می تواند مفهوم همراهی و قدم به قدم بودن مشاوره را اجرا کند. معمولاً یکی از امکاناتی که مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته دارد همین موضوع پیگیری و نظارت کامل است که از طریق تلفن و فضای مجازی انجام می شود.

ویژگی چهارم، دلسوز، مسئولیت پذیر و بی طرف باشد

مشاوره کنکور با یک کنکوری موفق سال های گذشته حتماً باید با دلسوزی و مسئولیت پذیری همراه باشد. مشاور باید زمان دانش آموز را زمان خودش بداند، سرنوشت دانش آموز را سرنوشت خودش بداند و با جدیت و دلسوزی تمام برای موفقیت او در کنکور وقت بگذارد. از سوی دیگر مشاور کنکور نباید فروشنده یا بازاریاب محصولات کنکوری باشد، یعنی باید بی طرف باشد. در این صورت با خاطری آسوده به یک رتبه برتر می توان اعتماد کرد و برای رسیدن به هدف او را امین دانست.

جمع بندی و توصیه پایانی

اگر دبیرستانی یا کنکوری هستید یا جزء والدینی هستید که به پیشرفت دانش آموز خود اهمیت می دهید قطعاً به اهمیت مشاوره برای کنکور پی برده اید. در کنار مواردی که در این مقاله در خصوص مشاوره با کنکوری های موفق سال های گذشته بررسی کردیم، باید توجه نمائید که گرفتن مشاور از یک گروه با تجربه و خوشنام در این زمینه می تواند خاطرتان را آسوده کند. توصیه نویسنده این مقاله تیم مشاوره کنکور دورخیز است. در صورت تمایل با کلیک روی این متن می توانید با دورخیز آشنا شوید و در صورت نیاز از خدمات مشاوره ای آن ها استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز