خبرگزاری کار ایران

تعمیر ماشین لباسشویی

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۳۲۴

تعمیر ماشین لباسشویی اگر به موقع صورت نگیرد می تواند دردسر آفرین باشد و علاوه بر اینکه زحمت زیادی را به وجود می آورد ممکن است هزینه گزافی را نیز به شما تحمیل کند.

تعمیر ماشین لباسشویی اگر به موقع صورت نگیرد می تواند دردسر آفرین باشد و علاوه بر اینکه زحمت زیادی را به وجود می آورد ممکن است هزینه گزافی را نیز به شما تحمیل کند. شاید برای شما سوال باشد که چطور باید بدانیم که چه زمانی نیاز به سرویس ماشین لباسشویی توسط فردی متخصص داریم؟ اگر ماشین لباسشویی دارای لرزش است علت لرزش ماشین لباسشویی چیست و چطور می توان آن را رفع نمود؟ و یا اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود چطور باید پی ببریم علت روشن نشدن ماشین لباسشویی شما چه می تواند باشد؟ لازم است بدانید که تعمیر ماشین های لباسشویی یک امر کاملا تخصصی است و در صورتی که توسط افراد غیر متخصص انجام گیرد ممکن است نه تنها مشکل حل نشود بلکه می تواند خرابی های بزرگ تری را به بارآورد.

بنابراین سعی شود همواره ازافراد متخصص برای انجام این کارکمک گرفته شود وهیچگاه درصورت نداشتن تخصص خود اقدام به این عمل نکنید. همچنین تعمیرماشین های لباسشویی نیاز به ابزارهای خاص دارد که به طور عموم در خانه ها یافت نمی شود. با این حال ما در این مطلب مشکلات متداولی که ممکن است برای ماشین های لباسشویی به وجود آید را به همراه راه حل آن آورده ایم:

1- با روشن کردن و چرخاندن ولوم تایم ماشین لباسشویی دستگاه روشن نخواهد شد.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی عبارت است از:

  • اتصال برق به ماشین لباسشویی مختل باشد: برای رفع این مشکل باید در ابتدا چک کنید که دو شاخه کاملا در پریز قرار گرفته باشد. در صورتی که از اتصال کامل دوشاخه به پریز مطمئن هستید از رسیدن برق به دوشاخه با استفاده از ولت متر اطمینان حاصل کنید. در صورتی که جریان برق کاملا برقرار است باید دو شاخه و کابل رابط را چک و یا تعویض نمایید.
  • ممکن است کلید خراب باشد: برای اطمینان از خرابی و یا عدم ایراد در کلید باید با استفاده از نقشه تایمر، کنتانت های کلید را شناسایی کنید. در این مرحله نیاز به اهم متر است که به وسیله آن هر کدام از قطب های کلید چک شود. در صورت خرابی کلید ها می بایست صفحه کنتانت در آن باز شود و پس از رفع مشکل آن دوباره به حالت اولیه بسته و نصب شود.
  • قطع شدن رابطه میکروسوئیچ و یا خراب شدن میکروسوئیچ: این مشکل زمانی رخ می دهد که رابط تایمر به سمت درب لباسشویی قطع شده باشد. در صورت اطمینان از سالم بودن سیم رابط درب و تایمر توسط اهم متر باید از سالم بودن میکروسوئیچ اطمینان حاصل کرد. و در صورت سالم بودن میکروسوئیچ نیز با تعویض سیم های رابط می توان مشکل را رفع نمود.

2- ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند: این مشکل می توان به چند دلیل بروز کند عبارت است از:

  • درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نشده است
  • خرابی در میکروسوییچ
  • خراب بودن و مشکل در هیدروستات
  • کلید های رابط بین تایمر، میکرو سوئیچ و هیدروستات قطع شده است
  • شیر ورودی آب خراب شده است

3-      ماشین لباسشویی دچار لرزش شده است: ماشین های لباسشویی که درب آن ها از جلو باز می شود اصولا به دلیل موتور قوی تری که دارند دچار لرزش بیشتری هنگام کار کردن موتور می شوند. در این ماشین های لباسشویی سرعت چرخش بسیار بالاتر است. علت لرزش ماشین لباسشویی عبارت است از:

  • ماشین لباسشویی شما تراز نیست: در ابتدا از تراز نبودن ماشین لباسشویی به وسیله دستگاه و یا اپلیکیشن های مختلف اطمینان حاصل کنید. سپس با تنظیم پایه ها می توانید لباسشویی را به طور کامل تراز کنید. برای این کار کافیست لباسشویی را کمی بلند کرده و بعد پیچ پایه را کمی باز و یا بسته کنید. توصیه می شود تا جایی که امکان دارد پایه ها را کوتاه کنید زیرا ماشین لباسشویی در ارتفاع کمتر لرزش کمتری نیز دارد.
  • کف نامتعادل و نامناسب: کف لباسشویی نباید بدون حائل با زمین قرارگیرد. وجود یک کفپوش میتواند کمک کننده باشد.
  • تراز نبودن کف: اگر پایه های لباسشویی چک شد و با این حال اگر باز ماشین لباسشویی شما دچار لرزش بود باید از تراز بودن کف اطمینان حاصل کنید. زمین های شیبدار و نامتوازن می تواند لرزش شدید را در لباسشویی ایجاد کند.
  • در صورتی که هیچ یک از موارد ذکر شده مشکل لرزش ماشین لباسشویی را حل نکرد می توان از سیستم های ضد لرزش مانند پد های ضد لرزش استفاده نمود که ماشین لباسشویی را در جای خود محکم کرده و مانع از لرزش شدید آن می شود.

 تعمیر ماشین لباسشویی

4-      آب وارد ماشین لباسشویی نخواهد شد

این مشکل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است افراد دچار آن شود. این خرابی می تواند به چند دلیل ایجاد شود:

  • مسدودیت در قسمت شلنگ: در صورت اطمینان از مسدود شدن شلنگ توسط هر نوع گرفتگی مانند مو باید مسدودیت آن را رفع و در غیر این صورت آن را تعویض کنید.
  • خرابی مربوط به شیر ورودی آب: شیر ورودی آب را چک کنید و از سالم بودن آب اطمینان حاصل کنید زیرا در بسیاری از موارد علت عدم ورود آب به داخل لباسشویی بخاطر ایراد از شیرهای ورودی می باشد. تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ یک کار تخصصی است که در شرکت افرا سرویس انجام می شود. لباسشویی های سامسونگ در ایران بسیار طرفدار دارد. عملکرد مناسب، شستشوی بسیار با کیفیت، مصرف آب بهینه می تواند از دلایل این میزان از رضایت کاربران آن باشد. سامسونگ با نوآوری و خلاقیت در بهبود کیفیت محصولات خود به خصوص ماشین های لباسشویی توانسته 35 درصد از سهم بازار لباسشویی ایران را به خود اختصاص دهد. استفاده از تکنولوژی direct drive و یا اضافه کردن لباس در حین شستشو را می تواند نمونه ای از این نوآوری ها عنوان کرد. با وجود کیفیت بالای لباسشویی های سامسونگ، این لباسشویی ها نیز گاهی نیاز به تعمیر و یا سرویس پیدا می کنند. مشکلات متداولی که ممکن است در ماشین های لباسشویی سامسونگ ایجاد شود:

1-  عدم چرخش درست لباس های حین شستشو

2-  روشن نشدن لباسشویی

3-  صدا دادن و تکان شدید لباسشویی حین کار

4-  صدا دادن لباسشویی حین خشک کردن

5-  خراب شدن تایمر لباسشویی

6-  برق دادن لباسشویی

7-  قفل شدن درب لباسشویی

8-  لباسشویی حین شستن نشتی آب دارد

9-  خرابی در کاسه نمد، بلبرینگ، کمک فنر و... لباسشویی از جمله مشکلاتی متداول پیش آمده در لباسشویی های سامسونگ است

برای رفع این دست مشکلات توصیه ما این است که از متخصصین امر کمک بگیرید و هیچ گاه در صورت نداشتن تخصص خودتان به تعمیر آن اقدام نکنید.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا

اسنوا یکی از برندهای مطرح در بازار لوازم برقی کشور است که در سالهای اخیر کیفیت خوبی را در ماشین های لباسشویی خود ارائه داده است. مشکلات متداول در این ماشین های لباسشویی را ابتدا باید به درستی تشخیص دهید و سپس به رفع آن اقدام نمایید. نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا شما را با عیب های این دستگاه آشنا می کند.

  • صدا دادن لباسشویی اسنوا: صدا دادن ماشین لباسشویی اسنوا به خصوص در زمان تخلیه آب می توان از خرابی پمپ تخلیه در آن خبر دهد. در این صورت باید حتما پمپ تخلیه لباسشویی چک شود
  • روشن نشدن لباسشویی اسنوا: عملکرد سوئیچ درب به طوری است که به طور خودکار در صورت بسته نشدن کامل درب از روشن شدن لباسشویی جلوگیری به عمل آید. در صورتی که مشکل روشن نشدن لباسشویی را دارید باید از سالم بودن سوئیچ درب و کابل های آن اطمینان حاصل کرد.
  • نشتی آب در حین شستشو در لباسشویی اسنوا: لاستیک دور دری در صورت استهلاک می تواند باعث شود که آب داخل دیگ در حین شستشو به بیرون نشت کند. همچنین رسوب آب و فاضلاب در قسمت تخلیه نیز می تواند باعث ایجاد نشتی در لباسشویی شود. برای این کار باید از ضد رسوب ها استفاده کرد.

تعمیر ماشین لباسشویی آاگ

شرکت آاگ AEG یکی از بزرگترین کمپانی ها سازنده تجهیزات الکترونیکی در جهان است که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت آلمان قرار دارد. چرا ما نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی آاگ پیدا می کنیم. با وجود کیفیت بالا در لباسشویی های آاگ درصورت استفاده های نادرست و یا استهلاک بعد از مدتی مشکلاتی در آن مشاهده می شود. نکاتی مانند جرم گیری با فواصل سی روزه، بستن شیر فلکه آب در صورت خاموش بودن لباسشویی، ایجاد فاصله مناسب از دیوار، تراز بودن لباسشویی از کف، چک کردن مداوم محل تخلیه آب لباسشویی برای اطمینان از عدم مسدودیت همه و همه می تواند در کاهش خرابی لباسشویی اثرگذار باشد.

مشکلات متداول در لباسشویی آاگ که نیاز به تعمیر و سرویس دارند عبارتند از:

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • روشن شدن اما کار نکردن ماشین لباسشویی آاگ
  • درست بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
  • صدای زیاد در حین شستشو و یا خشک کردن لباس ها
  • آبگیری نکردن لباسشویی
  • نشتی آب در لباسشویی های آاگ
  • تخلیه نکردن درست آب و پر ماندن دیگه لباسشویی از آب

و در آخر توصیه ما این است درصورت بروز اشکال در لباسشویی به صورتی که نیاز به بررسی قطعات داخلی ماشین لباسشویی باشد حتما با متخصصین امر تماس حاصل کنید، زیرا در غیر این صورت می توانید مشکلاتی جدی تری ایجاد کنید که این خود موجب تحمیل هزینه گزاف تری به شما خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز