خبرگزاری کار ایران

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۹۵

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا برای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت از موضوعات بسیار جذاب می باشد. کانادا به دلیل امنیت بالا، فرهنگ متنوع و مهاجر پذیر، سیستم آموزشی قوی و جاذبه های تفریحی و طبیعی، در سال های اخیر از مقاصد جذاب برای مهاجرین بوده است. برنامه های اقامتی متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط و علایق خود یکی از آن ها را برای اخذ اقامت کانادا انتخاب نمایند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا دارید، می توانید در این مطلب با تمامی روش های اخذ اقامت کانادا آشنا شوید. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) نیز در مقاله ای با عنوان«اقامت کانادا» اطلاعات کامل و کاربردی در مورد چگونگی اخذ اقامت کانادا تهیه کرده است که می تواند راهنمای جامعی برای مهاجرت به کانادا باشد. علاوه بر این شما می توانید از طریق تماس با این مؤسسه مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.

شاید مهاجرت به کانادا به لحاظ بعد فاصله ای با کشور عزیزمان دارد، برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت گزینه مناسبی تلقی نگردد، لذا این دسته از متقاضیان به دنبال گزینه بهتری برای مهاجرت به یک کشور نزدیک تر هستند که مانند کانادا زبان رسمی آن انگلیسی باشد و با مهاجرت به آن کشور از امکانات و رفاهیات بالایی برخوردار گردند. در این شرایط کشور انگلستان گزینه ای است که پیش روی متقاضیان برای مهاجرت قرار دارد. بمنظور کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله ی « مهاجرت به انگلستان » را از دست ندهید.

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

سیستم آموزشی برجسته در کشور کانادا، تنوع رشته های تحصیلی و مؤسسات آموزشی، برنامه اقامتی بی همتا برای فارغ التحصیلان در کانادا و موقعیت شغلی فراوان برای فارغ التحصیلان، از دلایل اصلی برای محبوبیت تحصیل در کشور کانادا می باشد. اگر تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارید، گزینه های متنوعی برای شما وجود دارد. مقاطع تحصیلی دانشگاهی شامل دوره های لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و پست دکترا در مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها ارائه می شود. در ضمن اگر از روزمه علمی مناسب برخوردارید می توانید در مقطع دکترا به همراه بورسیه تحصیلی کامل (فول فاند) تحصیل نمایید.

یکی از دوره هایی که در کشور کانادا محبوبیت زیادی دارد، دوره تحصیل به همراه کار (دوره کوآپ) می باشد. این دوره ها به صورت یک ساله و دو ساله برگزار می شوند و شما در نیمه اول دوره به تحصیل می پردازید و در نیمه دوم به صورت تضمینی به شما کار داده می شود و حقوق دریافت می کنید. حقوقی که در نیمه دوم دوره تحصیل دریافت می کنید، تمامی هزینه شهریه ای که پرداخته اید را جبران می کند. این روش خصوصاً برای افرادی که تمایل دارند به صورت وارد بازار کار شوند مناسب می باشد.

یکی از نکات مثبت در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا این است که همسر شما می توانید مجوز کار در کانادا را دریافت کند و به صورت تمام وقت و برای کارفرمای دلخواه به کار بپردازد. البته برای دریافت این مجوز باید شرایط خاصی داشته باشید و مراحل قانونی مشخصی را طی کنید بنابراین توصیه می کنیم از مشاورین رسمی مهاجرت کانادا در این زمینه مشاوره بگیرید.

همان طور که ذکر کردیم یکی از مزایای منحصر به فرد « تحصیل در کانادا» ، مجوز کار پس از تحصیل می باشد. این مجوز اقامت کانادا، به اندازه طول تحصیل شما و تا سقف 3 سال صادر می گردد و شما در این زمان فرصت دارید که در کانادا به جستجوی کار بپردازید و استخدام شوید. البته توجه داشته باشید که فارغ التحصیلی از همه دوره های تحصیلی و همه مؤسسات آموزشی در کانادا، منجر به دریافت مجوز کار پس از تحصیل نمی شود، بنابراین پیش از اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا، با مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت داشته باشید.

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

حتما نام اکسپرس اینتری یا اسکیل ورکر کانادا را شنیده اید و می دانید که روشی برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار می باشد. دولت فدرال کانادا برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود، به افراد متخصص و نیروی کار ماهر اقامت دائم کانادا را اعطا می کند. در صورتی که شما تحصیلات دانشگاهی دارید و چند سال سابقه کار مرتبط را رشته تحصیلی خود داشته باشید، شانس اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر را دارید. در واقع این برنامه یک سیستم امتیازبندی است که عواملی همچون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، نمره زبان انگلیسی و فرانسوی و ... در کسب امتیاز دارای اهمیت می باشد. در صورتی که متاهل باشید همسر شما نیز در این سیستم بر اساس توانایی های خود امتیاز کسب خواهد کرد. این امتیاز بندی در دو مرحله صورت می گیرد، اگر در مرحله امتیازات لازم را کسب نمایید وارد مرحله دوم که به استخر یا Pool شناخته می شوید، خواهید شد و در این مرحله چند بار در سال افراد با بالاترین امتیاز برای اعطای اقامت دائم کانادا انتخاب می شوند. نکته بسیار مثبت در این روش این است که از ابتدا به شما و اعضای خانواده تان اقامت دائم کانادا اعطا خواهد شد. شما می توانید امتیازات خود برای هر دو مرحله را در لینک مقاله ای با عنوان « امتیازبندی مهاجرت به کانادا » محاسبه کنید.

از دیگر کشورهایی که برای مهاجرت علی الخصوص در زمینه مهاجرت کاری شرایط بسیار مساعد و ایده آلی دارد، کشور آلمان است. برای مهاجرت کاری به این کشور نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی ( Job Offer ) ندارید و می توانید با اخذ ویزای جستجوی کار آلمان به خاک این کشور ورود کرده و تا 6 ماه فرصت خواهید داشت بصورت حضوری و فیزیکی کار پیدا کنید. شرایط مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار به شرح ذیل است :

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • داشتن حداقل 3 الی 5 سال سابقه کاری ( این سابقه کاری می تواند بر اساس بیمه نباشد )
  • ارائه گواهی تمکن مالی مکفی بمنظور پوشش هزینه ها در طول بازه 6 ماهه کاریابی

به جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانید به مقاله ای با عنوان «‌ مهاجرت به آلمان » رجوع بفرمایید.

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از راه های محبوب اخذ اقامت کانادا می باشد. برنامه های استانی متنوعی برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد، که هر کدام شرایط خاصی را برای اعطای اقامت مشخص کرده اند. از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا می توان به برنامه استانی کبک و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. برای سرمایه گذاری در استان کبک شما باید نشان دهید که 2 میلیون دلار تمکن مالی دارید. دارایی های نقدی و غیر نقدی شما و همسرتان می تواند به عنوان مالی پشتوانه مالی نشان داده شود. از این مبلغ شما باید 1 میلیون و 200 هزار دلار نزد دولت کانادا به ودیعه بگذارید که پس از 5 سال به شما باز پس داده خواهد شد. البته شرکت هایی در کانادا هستند که به جای شما این مبلغ را ودیعه می گذارند و از 350 هزار دلار (غیر قابل بازگشت) دریافت می کنند.

در برنامه سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا با توجه به محل سرمایه گذاری شما باید مبلغ 100 یا 200 هزار دلار در این ایالت سرمایه گذاری کنید. روش 100 هزار دلاری برای قسمت های خاصی از ایالت که جمعیت کمتری دارد در نظر گرفته شده است. برای اقدام از این روش شما باید 300 هزار دلار پشتوانه مالی نشان دهید و سابقه مدیریتی داشته باشید. در روش 200 هزار دلاری نیز باید 600 هزار دلار پشتوانه مالی به صورت نقد یا غیرنقد نشان دهید.

با توجه به اینکه پروسه سرمایه گذاری در کانادا از پیچیدگی های حقوقی برخوردار است توصیه می کنیم در این زمینه از خدمات وکلای حقوق بین الملل بهره بگیرید. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) با بیش از 15 سال سابقه در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی، با بهره گیری از دانش وکلای کانادایی و مشاور رسمی مهاجرت به کانادا، در این زمینه می تواند خدمات منحصر به فردی به شما ارائه دهد.

مهاجرت به کانادا و روش های اخذ اقامت کانادا

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا از روش های مختلفی قابل انجام است که مهم ترین آن ها را در این نوشتار شرح دادیم. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید به این نکته توجه داشته باشید که دریافت ویزای کانادا برای ایرانیان با سخت گیری زیادی همراه است و باید نکات مختلفی را در زمان اقدام رعایت نمایید تا شانس دریافت ویزا را افزایش دهید. سن و مدرک تحصیلی شما، مؤسسه آموزشی که از آن پذیرش گرفته اید، طرح تجاری که برای سرمایه گذاری ارائه می دهید و بسیاری از نکات دیگر بر روی درخواست شما جهت اخذ اقامت کانادا تاثیر گذار است. توصیه می کنیم برای افزایش شانس خود از تجربیات وکلا و مشاورین مهاجرت به کانادا استفاده نمایید تا با کمترین اشتباه پرونده خود را آماده کنید. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) با بهره گیری از دانش و خدمات وکلای کانادایی و وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، سابقه درخشانی در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا دارد و تعداد قابل توجهی ویزای موفق در پرونده خود دارد. توصیه می کنیم حتی اگر قبلا سابقه ریجکتی ویزا دارید با این مؤسسه تماس بگیرید چرا که پرونده های ریجکتی زیادی نیز توسط مؤسسه حقوقی ملک پور رفع ریجکتی شده است. آدرس وبسایت های رسمی مؤسسه MIE اتریش در زیر درج شده است.

 

http://www.malekpourmie.com/

http://www.miemalekpour.com/

https://malekpourlaw.com/

https://miemohajerat.com/

http://www.officialmalekpour.com/

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز