خبرگزاری کار ایران

فروش انواع پمپ آب توسط پایا گسترش

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۵۱۰

شرکت پایا گسترش خورشید تابان ( پمپ خوب) فروشنده انواع بوستر پمپ و پمپ های کفکش، لجن کش و شناور بوده و بهترین نوع پمپ را به مشتریان خود ارائه می دهد. شرکت پایا گسترش همچنین در بورس فروش لوازم استخر در تهران قرار دارد.

پمپ کفکش

پمپ کفکش وسیله ایی است که برای پمپاژ کردن آب های تمیز از مخازن و آب های زیر زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ کفکش به وسیله یک موتور الکترونیکی کار می کند و این موتور با به حرکت درآورن پمپ، آب های آلوده و لجن ها را به حرکت در می آورد. پمپ کفکش،  املاح موجود در آب و گل و لای  را از آب جدا کرده و لجن کشی می کند. در واقع می توان گفت، ساختار آن همانند پمپ های توربین عمودی است. این پمپ یکی از پرکاربردترین انواع پمپ آب بوده و بیشتر در صنایع آبرسانی استفاده می شود. پمپ کفکش یکی از پمپ های سانترفیوژ مستغرق است و برای انتقال آب از این پمپ استفاده می شود. پمپ کفکش در دو  نوع پمپ کفکش تک فاز و پمپ کفکش سه فاز وجود دارد.  پمپ کفکش معمولاً برای خالی کردن آب حوض های عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب که این پمپ در کف حوض قرار می گیرد و آب های اضافی را بیرون می کشد. پمپ کفکش باید توانایی کشش آب را داشته باشد و بتواند آب را از کف حوضچه به طور کامل تخلیه کند.

پمپ کفکش در دو نوع کفکش شناور و کفکش معمولی ساخته می شود. پمپ کفکش شناور قطر کمتری نسبت به پمپ های کفکش معمولی داشته و در چاه هایی که عمق کمتری دارند، استفاده می شود. جنس پمپ های کفکش معمولاً از چدن، آلمینیوم، پلاستیک و استیل است و این پمپ ها با توجه به کارکردی که دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. در مناطقی که PH آب زیاد بوده و آب شور دارند، بیشتر از کفکش استیل یا پلاستیکی استفاده می شود ولی در مناطقی که PH آب کم است و آب شوری ندارد از پمپ های کفکش چدنی یا آلمینیومی استفاده می شود.

پمپ کفکش از یک شفت عمودی و یک پمپ گریز از مرکز ساخته می شود و فشار سیال خروجی آن، بستگی به چرخش پروانه های آن دارد. پمپ کفکش نوعی پمپ برقی سه فاز یا تک فاز است و به صورت عمودی کف آب گذاشته می شود، این پمپ در کف چاه های عمق و استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. از پمپ کفکش برای پمپاژ کردن آب در مصارف کشاورزی، خانگی، آبیاری های کوچک و همچنین تخلیه آب استخرها استفاده می شود. به طور کلی، پمپ های کفکش ظرفیت بالایی داشته و کارایی بسیار زیادی دارند. این نوع پمپ، در مقایسه با سایر پمپ ها نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارند.

نحوه عملکرد و کارکرد پمپ کفکش

پمپ های آب کفکش، دارای یک موتور هستند و این موتور به پروانه ایی که داخل یک محفظه قرار دارد، متصل می باشد. زمانی که مایعات وارد پمپ می شوند، پروانه ها با چرخش خود ماده سیال را حرکت داده و به این ترتیب باعث تخلیه آن می شوند. پمپ های کف کش، برای تخلیه چاه ها و مخازن و همچنین در استخرها و گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های کفکش برای خنک کردن موتور خود، از آب اطراف خود استفاده می کنند. بنابراین پمپ کفکش باید در محلی نصب شود، که پر از آب باشد.

پمپ لجن کش

پمپ های لجن کش، از دسته پمپ های مستغرق سانتریفیوژ هستند و اغلب در دو نوع پمپ لجن کش تک فاز و پمپ لجن کش سه فاز تولید و عرضه می شوند. این پمپ ها بدنه های مختفی از جمله استیل، چدن و برنز دارند و با توجه به کارکردی که دارند، از جنس های مختلف ساخته می شوند. پمپ های لجن کش، بیشتر برای تخلیه آب چاه ها استفاده می شوند و آب باقی مانده در چاه را به خوبی تخلیه می کنند. پمپ های لجن کش می توانند فاضلاب های خانگی و صنعتی و سایر سیالات دارای ذرات معلق را پمپاژ کنند. پمپ لجن کش همچنین برای تخلیه پساب های فاضلاب، تخلیه استخرها و مکش سیالاتی که دارای ذرات الیافی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی پمپ های لجن کش به دو دسته لجن کش های مستغرق و لجن کش های عمودی دسته بندی می شوند. این پمپ ها از نظر تعداد پروانه به دو نوع تک کاناله و چند کاناله تقسیم بندی شده و همچنین با توجه به کارکردی که دارند به دو نوع دو پل و چهار پل تقسیم می شوند. دور موتور پمپ های لجن کش 4 پل، 1450 در هر دقیقه است و می توانند به طور دائم کار کنند در حالی که پمپ های لجن کش دو پل، 2900 دور در هر دقیقه کار می چرخند و به مدت 6 ساعت  کار می کنند. پمپ های لجن کش مستغرق به طور کامل در سیالات غوطه ور شده و دارای درجه حفاظت IP68 هستند. زمانی که آب در اطراف الکتروموتور حرکت می کند، موتور خنک شده و این امر موجب افزایش عمر آن می شود. به این ترتیب جریان موتور کاهش پیدا کرده و در نتیجه راندمان آن افزایش پیدا می کند.

در لجن کش های عمودی، الکتروموتور خارج از سیال قرار گرفته و پمپ آب در داخل سیال غوطه ور است. در این نوع پمپ، الکتروموتور و پمپ از طریق کوپلینگ به یکدیگر وصل می شوند و در نتیجه در صورت نیاز، الکتروموتور به راحتی از پمپ جدا می شود.

پمپ لجن کش برای پمپاژ کردن آب های گل آلود و صاف، انتقال و تخلیه فاضلاب های صنعتی و خانگی و آبیاری زمین های زراعی و باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ لجن کش دارای دو نوع کاتر دار و بدون کاتر است و نوع کاتر دار این پمپ می تواند الیاف را خرد کند.

پمپ لجن کش مزایای زیادی دارد و نصب و نگهداری آن بسیار آسان است. این پمپ ها ساختار کوچکی داشته و بدون لرزش و سر و صدا هستند. پمپ های لجن کش این توانایی را دارند که لجن ها را از پایین ترین سطح چاه به بیرون انتقال دهند.

پمپ شناور

پمپ شناور برای افزایش فشار آب استفاده می شود و در گروه پمپ های مستغرق قرار می گیرد.  پمپ های شناور به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، کم بودن هزینه های راه اندازی و نگهداری گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند. پمپ های شناور نیازی به فوندانسون ندارند و بیسار مقرون به صرفه هستند. کارکرد این نوع پمپ 2900 دور در هر دقیقه است. پمپ های شناور قابلیت تامین آب های مصارف خانگی و صنعتی را دارند و در مواردی مانند سیستم های تحت فشارو زمین های زراعی و کشاورزی استفاده می شوند.

پمپ های شناور از دو بخش الکتروموتور و پمپ ساخته شده اند و در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید و عرضه می شوند. پمپ های شناور در دو نوع برنزو استیل تولید می شوند و جنس استیل این پمپ در مقایسه با جنس برنز مزایای بیشتری دارد. پمپ شناور استیل در مقایسه با جنس بزنزی آن، مقاومت و استحکام بیشتری دارد و برق کمتری مصرف می کند.  به طور کلی می توان گفت پمپ های شناور کارکردهای مختلفی دارند. برای مثال از پمپ های شناور در مزارع، نیرو گاهها، آب رسانی های مسکونی، تامین اب اضطراری، اطفاء حریق و آتش نشانی، تصفیه آب های خانگی، حوضچه ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ های شناور در انواع مختلف و برای کارهای مختلفی تولید می شوند. در این مقاله بعضی از انواع پمپ های شناور را معرفی می کنیم.

  • پمپ شناور توربینی: در پمپ های توربینی، مسیرمایع در موازات محور قرار می گیرد و به طور زاویه دار از آن خارج می شود.در این پمپ ها از پروانه های جریان مختلط استفاده می شود.
  • پمپ شناور جریان محوری: این پمپ ها به عبارت دیگر، پمپ ملخی نامیده می شوند و عمکرد آنها تا حدی شبیه به پمپ های شناور توربینی است. تفاوت این دو پمپ در این است که در پمپ های محوری، سیال به طور موازی با شفت از پروانه خارج می شود. این پمپ ها به وسیله نیروی پروانه، به مایع فشار وارد کرده و موجب حرکت و انتقال آن می شوند.
  • پمپ های شناور شفت غلافی: در این نوع از پمپ ها، ابتدا سیال توسط پروانه به سمت خروجی فرستاده می شود. خروجی این پمپ در اطراف آن به صورت یک لوله قرار گرفته است.
  • الکترو پمپ شناور: در این نوع از پمپ های شناور، از یک الکتروموتور و یک پمپ که به یکدگیر کوپل شده اند، استفاده می شود. این پمپ بیشتر در چاه های عمیق استفاده می شود.   
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز