خبرگزاری کار ایران

بک لینک چیست

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۶۲۰

 بک لینک یکی از مشهور ترین واژه ها در دنیای سئو (SEO – Search Engine Optimization) بهینه سازی موتور جستجو می باشد. بسیاری از افراد تازه کار که تازه فعالیت خود را در بستر وب شروع کرده اند جویای معنا و مفهوم کلمه بک لینک می باشند اما به راستی بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد؟

بک لینک چیست

بک لینک فارسی شده عبارت Backlink و به معنی لینک ورودی از یک صفحه وب به دیگر صفحه می باشد. وقتی یک سایت به سایتی دیگر لینک می دهد عبارت بک لینک به میان می آید. لینک خروجی منجر به ارجاع به سایت مقصد شده و ترافیک بعلاوه اعتبار سئو را برای میزبان به همراه دارد.

طبق آمار موجود بک لینک ها مهم ترین فاکتور سئو در بین بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی گوگل می باشند لذا از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ موتور های جستجو با دنبال کردن لینک ها صفحات را کراول کرده و در ایندکس خود جای می دهند اگر لینک ها نبودند موتور های جستجو هرگز نمی توانستند پدیدار شوند.

واژه نامه بک لینک

لینک نوفالو (Nofollow link): اگر که سایتی به سایت دیگر لینک کند اما لینک حاوی اتربیوت نوفالو باشد اتوریتی به صفحه گیرنده منتقل نشده و خزنده گوگل بک لینک را دنبال نکرده و برای اهداف رتبه بندی از آن استفاده ای نمی شود.

لینک فالو (Dofollow Link): به صورت پیش فرض تمامی بک لینک ها فالو بوده و اتوریتی منتقل می کنند گوگل نیز برای اهداف رتبه بندی نتایج جستجو از آنها استفاده می کند.

لینک از دامنه (Linking Root Domains): تعداد بک لینک ورودی به سایت شما از دامنه های مختلف. اگر از یک دامنه ۱۰۰۰ بک لینک داشته باشید ۱ RF محسوب می شود.

لینک بی کیفیت (Low Quality link): لینک های بی کیفیت معمولا از سایت های اسپم وارد سایت شده و معمولا باعث رساندن آسیب و کاهش رتبه سایت می شوند. بهتر است تا با استفاده از ابزار Disavow بک لینک های اسپم را حذف کنید.

لینک بیلدینگ (Link Building): پروسه ساخت بک لینک برای افزایش رتبه سایت و کلمات کلیدی در گوگل.

انکر تکست (Anchor Text): به محتوای لینک متن لنگر گفته می شود که حاوی موضوع لینک می باشد بهتر است کلمه کلیدی صفحه در تگ A قرار بگیرد.

لینک داخلی (Internal Link): لینک هایی در داخل سایت از صفحه ای به صفحه دیگر داده می شوند لینک داخل سایت نام دارند استفاده آن معمولا برای ارجاع به مطالب مرتبط یا منبع.

قبل از صحبت راجب میزان اهمیت و برتری بک لینک نسبت به دیگر فاکتور های سئو ابتدا باید با تعریف سئو آشنا شوید سئو چیست را در سئو فاکس بخوانید.

۱۰ نکته لینک سازی که سئو کاری باید بدانید

۱- با یه کارگیری ابزار های سئو مانند: Majestic, Ahrefs, MOZ و Semrush می توانید وضعیت لینک سازی سایت خود را مانیتورینگ کرده و مشکلات آن را پیدا کنید.

۲- لینک های nofollow توسط خزنده موتور جستجو دنبال نمی شوند.

۳- برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی محلی در نتایج جستج گوگل که به لوکال سئو معروف است از Anchor Text های حاوی کلمه کلیدی موقعیت جغرافیایی استفاده کنید.

۴- گاهی مفهوم Backlink با لینک خارجی (External Link) اشتباه گرفته می شود.

۵- در هنگام ساخت بک لینک از تکرار کلمه کلیدی پرهیز کنید چرا که ممکن است که پنالتی توسط الگوریتم گوگل پنگوئن دچار شده و جریمه شوید؛ پنگوئن مبارز خط حمله Keyword Stuffing است.

۶- برای خرید بک لینک از یک شرکت سئو ارائه هنده خدمات تخصصی سئو مشاوره بگیرید سئو فاکس یکی از بهترین گزینه ها در ایران می باشد.

آدرس وب سایت: seofox.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز