خبرگزاری کار ایران

باید و نباید های حمل و نقل عمومی در استانبول

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۷۸

استانبول بیش از 5000 کیلومتر مربع امتداد دارد. بنابراین حمل و نقل در ان همیشه آسان نیست، زیرا از یک طرف یکی از پر ازدحام ترین شهرهای جهان است و ثانیاً توپوگرافی آن باعث توسعه پیچیده حمل و نقل می شود (استانبول، مانند رم در قالب هفت تپه ساخته شده است). در حال حاضر یک پروژه بزرگ برای توسعه حمل و نقل عمومی در استانبول در حال انجام است. این پروژه عمدتاً در حال توسعه مترو استانبول و اتصال دو قاره است. اولین فاز این پروژه در 29 اکتبر 2013 افتتاح شد و امکان ارتباط بین طرف آسیا و اروپا از طریق یک تونل ریلی در زیر بسفر فراهم شد.

حمل و نقل عمومی در استانبول طی چند سال گذشته بهتر شده است. بسیاری از افراد هنوز هم برای رفت و آمد در بین نقاط مختلف مورد علاقه خویش در استانبول بزرگ تاکسی می گیرند، اما اغلب این بهترین انتخاب نیست. در این مقاله به مزایای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تور استانبول، زمان های استفاده از آن ها و نحوه پرداخت هزینه آن اشاره خواهیم نمود.

حمل و نقل عمومی به عنوان یک گزینه جایگزین هوشمند

یاداوری این موضوع که استانبول ترافیک سنگیی دارد و این موضوع گاهی می تواند آزار دهنده باشد خالی از لطف نیست. البته ترافیک استانبول، در صورتی که گزینه های حمل و نقل خود را هوشمند انتخاب نمایید شما را آزار نخواهد داد. جاده های استانبول همیشه به شدت مورد استفاده قرار می گیرند و ترافیک غالبا از ساعت 07:00 تا 10:30 صبح در استانبول مشاهده می گردد و دوباره از ساعت 16 تا اواخر عصر ادامه می یابد. این امر حمل و نقل عمومی را به جایگزین خوبی برای تاکسی ها و خودروهای شخصی در استانبول مبدل می سازد.

برای بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول با قیمتی مناسب و ارزان، تور ارزان استانبول را ببینید!

باید و نباید های حمل و نقل عمومی در استانبول

چه موقع از حمل و نقل عمومی و چه زمانی از تاکسی استفاده کنیم؟

این موضوع به موارد متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • وضعیت جسمی: طبیعتا استفاده از وسایل نقلیه عمومی شما را مجبور می کند کمی بیشتر قدم بزنید! برخی از این وسایل نقلیه عمومی استانبول در زیر زمین حرکت می کنند، بنابراین باید برای طی کردن پله های متعدد آماده شوید! اگرچه بیشتر این ایستگاه ها دارای پله برقی نیز هستند. در نهایت با توجه به وضعیت جسمی خود تصمیم بگیرید که گزینه حمل و نقل عمومی در استانبول را انتخاب کنید یا نه. سلامت شما از همه چیز مهم تر است!
  • کرایه: کرایه حمل و نقل عمومی به ازای هر مسافر با یک استانبول کارت حدود 3 لیر می باشد. به مثال زیر توجه نمایید:

کرایه تاکسی برای حرکت از سلطان احمد به تاکسیم 15 لیر می باشد (صرف نظر از تعداد افراد داخل تاکسی و بدون اینکه در ترافیک گیر بیفتید). در مقابل، حرکت از سلطان احمد تا میدان تاکسیم با وسایل حمل و نقل عمومی شما را ملزم می کند که ابتدا مسیری را با تراموا طی کرده و به دنبال آن مسیری را با تله کابین طی کنید. سفر یک نفره به لطف تخفیف حمل و نقل عمومی حدود 5 لیر هزینه دارد. بنابراین، دومین راه حل، یعنی استفاده از حمل و نقل عمومی، وقتی به تنهایی سفر می کنید، به عنوان یک زوج یا حتی به عنوان یک جمع خانوادگی و سه نفره، ایده خوبی است. بله، حتی سه نفر! زیرا با این کار در ساعات شلوغ استانبول، وقت و هزینه خود را پس انداز می کنید. این موضوع را هم در نظر بگیرید که تاکسی متر در هنگام ایستادن در ترافیک نیز مقادیر کمی را به هزینه حمل و نقل شما اضافه می کند.

  • ساعت روز:  بیشتر خطوط حمل و نقل عمومی استانبول، بین ساعات 06:00 و 24:00 کار می کنند. بنابراین در خارج از این ساعت ها باید به یک تاکسی اعتماد کنید که به هر حال در آن زمان از روز سفر با آن امن تر است.

باید و نباید های حمل و نقل عمومی در استانبول

آیا حمل و نقل عمومی در استانبول ایمن است؟

بله! خطوط مترو، تراموا و مراکز تفریحی در مرکز شهر استانبول به خوبی نگهداری  شده و تحت نظارت مستمر پرسنل امنیتی ترکیه قرار دارند. تنها مواردی که باید مراقب آن ها باشید، جیب بر ها می باشند!

بهترین روش پرداخت برای حمل و نقل عمومی در استانبول چیست؟

در اصل دو روش برای پرداخت کرایه وجود دارد: یا باید یک توکن (ژتون) از غرفه فروش یا ماشین های فروش (jetonmatik) دریافت نمایید و یا از کارت استانبول (استانبول کارد) استفاده کنید که مانند یک گذرنامه الکترونیکی شبانه روزی برای وسایل حمل و نقل عمومی استانبول می باشد. اگر در سفر خود همراه تور لحظه آخری استانبول از توکن استفاده می کنید، 5 لیتر در ازای هر سواری خود پرداخت خواهید نمود، اما با استانبول کارت تنها حدود 3 لیر برای هر سواری پرداخت می کنید و برای هر سفری که انجام می دهید تخفیف می گیرید. کودکان زیر شش سال هم می توانند با استانبول کارت رایگان سفر نمایند.

برای تور استانبول نوروز 99 با توریاب در ارتباط باشید

باید و نباید های حمل و نقل عمومی در استانبول

سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول در حال حاضر شامل یک شبکه اتوبوس، سیستم ریلی، فونیکولار و حمل و نقل دریایی است. این وسایل نقلیه عمومی در مساحت 5712 کیلومتر مربع خدمت به ساکنان این شهر و مسافرانی که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند خدمت رسانی می‌کند. طبق محاسبات و سرشماری‌های صورت گرفته این وسایل نقلیه تا کنون به بیش از 18 میلیون نفر خدمت رسانی کرده است. امروزه در استانبول از مترو، تراموا، فونیکولار، اتوبوس و کشتی‌های فری به عنوان وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌شود.

منبع: تور لحظه آخری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز