خبرگزاری کار ایران

آیا کودکان به تنهایی می‌توانند وارد هواپیما شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۵۷

اگر قصد دارید کودک خود را تنها و با هواپیما به مسافرت بفرستید، حتما قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی و یا خارجی، قوانین پرواز شرکت هواپیمایی را چک کنید .

در فرودگاه‌ها قوانینی برای کودکان بدون همراه هنگام سوار شدن به هواپیما چه در پرواز داخلی و چه خارجی وجود دارد که به آن  Unaccompanied Minor  می‌گویند. اگر قصد دارید کودک خود را تنها و با هواپیما به مسافرت بفرستید، حتما قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی و یا خارجی، قوانین پرواز شرکت هواپیمایی را چک کنید . همچنین با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این موضوع بدست آورید.

لیست وسایل مورد نیاز کودک

موبایل: این روزها موبایل یک وسیله‌ی ضروری مخصوصا در سفر بشمار می‌رود. در صورتی که کودک شما موبایل ندارد بهتر است قبل از سفر، برای او موبایلی تهیه کنید تا در طول پرواز داخلی یا خارجی، در صورت نیاز با شما تماس بگیرد و یا شما با او تماس بگیرید.

پول: برای آسوده بودن خیال شما و کودک، به همراه داشتن مقدار کمی پول برای خریدهای احتمالی معقول به نظر می‌رسد. در پرواز داخلی خیال شما از نظر مخارج ناگهانی آسوده‌تر خواهد بود.

شماره تلفن‌های ضروری: پس از خرید بلیط داخلی و یا خارجی، دو نسخه از لیست کامل اسامی، تلفن و آدرس خود و کسانی که در فرودگاه مقصد کودک شما را تحویل می‌گیرند تهیه کنید که برای اطمینان بیشتر یکی را در کیف و دیگری را در جیب کودک بگذارید.

عکس: بهتر است عکس شخصی که در فرودگاه مقصد مسئول تحویل گرفتن کودک شماست با اطلاعات تماس او در پشت عکس، در اختیار کودک قرار گیرد تا  کودک هنگام پرواز داخلی یا خارجی احساس امنیت بیشتری کند.

کپی پاسپورت و کارت‌های شناسایی: به همراه داشتن کپی‌های ضروری مانند کپی پاسپورت و سایر کارت‌های شناسایی ایده‌ی خوب و کارآمدی است حتی در پرواز داخلی.

دارو: در صورتی که کودک شما نیاز به داروی خاصی دارد حتما داروهایش را در هنگام پرواز در دسترسش بگذارید. بهتر است قبل از خرید بلیط داخلی و یا خارجی نسخه پزشک را تهیه کنید تا برای اطمینان بیشتر در سفر همراه او باشد.

جزئیات سفر با هواپیما: حتما کودک خود را هنگام خرید بلیط هواپیمای داخلی و خارجی با اتفاقاتی نظیر تاخیر و یا کنسل شدن پرواز آشنا کنید تا بداند در مواقع ضروری باید چه عکس‌العملی از خود نشان دهد. به او اطلاعاتی درباره‌ی پرواز در شب بدهید و قوانین مربوط به پروازهایی که در مسیر توقف دارد را با هم چک کنید.

خوراکی و سرگرمی: کودکان عاشق خوراکی و سرگرمی هستند، سعی کنید خوراکی‌هایی را که دوست دارد همراه با بسته‌های کوچک سرگرمی مانند کتاب داستان یا رنگ‌آمیزی، عروسک، تبلت و... با کودک خود همراه کنید.

آیا کودکان به تنهایی می‌توانند وارد هواپیما شوند؟

نکاتی قبل از خرید بلیط و پرواز

قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی و یا خارجی از قوانین آن شرکت هواپیمایی نسبت به تحویل کودک بدون همراه آگاه شوید.

بلیط داخلی یا خارجی کودک خود را برای صبح تهیه کنید زیرا پروازهای صبح مزیت‌های زیادی دارند، مثلا در صورت کنسلی یا تاخیر شما می‌توانید برنامه خود را تغییر دهید، همچنین حوصله کودک سر نمی‌رود و می‌تواند در طول مسیر از پنجره بیرون را تماشا کند.

در پرواز مخصوصا پروازهای بین‌المللی، اشخاص زیر سن قانونی باید از والدین یا قیم خود اجازه رسمی داشته باشند. همچنین در هنگام پرواز باید مقصد و مدت زمان اقامت نیز همراه کودک باشد.

پس از خرید بلیط داخلی یا خارجی، هنگام پرواز، اطلاعات کامل را در اختیار مسئولین پرواز قرار دهید. معمولا مهماندار پس از فرود هواپیما، کودک را خارج کرده و به شخص مورد نظر تحویل می‌دهد.

در آخر برنامه‌ی سفر را با کودک خود چک کنید، لباس‌های مناسبی را برای پوشیدن حین سفر انتخاب کنید و با یک چمدان راحت و ترجیحا چرخدار او را راهی کنید تا کودک شما از پرواز خود لذت برده و به سلامت به مقصد برسد.

اتحاد هوایی استارالاینس Star Alliance چیست؟

بزرگترین اتحاد هواپیمایی جهان استار الاینس نام دارد که بیشتر ایرلاین‌های معروف مانند لوفت هانزا عضو این اتحاد هستند. کسانی که زیاد اهل خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی هستند مطمئنا این اسم برایشان آشنا است . در سال ۱۹۹۷ پنج شرکت هواپیمایی با یکدیگر متحد شدند و این اتحاد را تشکیل دادند که امروز دارای ۲۸ عضو است. این اتحاد به منظور بالا بردن کیفیت خدمات مشتریان، بهبود کیفیت پرواز داخلی و خارجی و افزایش امنیت در سفر هوایی تشکیل شده است. شاید قبل از آنکه برای پرواز داخلی و خارجی خود بلیط داخلی یا خارجی تهیه کنید، دوست داشته باشید درباره‌ی این موضوع بیشتر بدانید، پس با ما همراه باشید.

آیا کودکان به تنهایی می‌توانند وارد هواپیما شوند؟

 

تاریخچه استارالاینس

شرکت‌های هواپیمایی تای ایرویز اینترنشنال، ایرلاین اسکاندیناوی، ایر کانادا، لوفت هانزا و یونایتد ایرلاینز، پنج ایرلاینی هستند که در سال ۱۹۹۷ از سه قاره‌ی مختلف در دنیا اتحاد هوایی استار الاینس را تشکیل دادند. به همین دلیل این سازمان لوگوی خود را به شکل یک ستاره‌ی پنج پر طراحی کرده است. دفتر مرکزی این سازمان تمامی فعالیت‌های اعضا را هماهنگ کرده و در فرانکفورت آلمان قرار دارد. از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌توان به همکاری در خدمات فرودگاهی، ایجاد شبکه‌های اجتماعی ، زیرساخت‌ها و کلیه‌ی خدماتی که باید به مسافران ارائه شود تا پس از خرید بلیط هواپیما داخلی و بخصوص خارجی، سفری آسوده و لذت‌بخش را تجربه کنند، می‌شود.

شبکه جهانی و گسترده‌ی استارالاینس

این اتحاد هواپیمایی با ۲۸ عضو خود، روزانه ۱۸۴۰۰ پرواز را به ۱۳۰۰ مقصد مختلف در کل دنیا انجام می‌دهد. ۴۷۰۰ فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی استارالاینس وجود دارد که همگی از بالاترین استانداردها زیر نظر این اتحاد برخوردار هستند. این شبکه جهانی در ۱۹۱ کشور دنیا بیش از ۱۳۰۰ عدد فرودگاه داشته و سالانه ۷۲۵ میلیون مسافر، پس از خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از ایرلاین‌هایی که عضو این اتحاد هستند، از خدمات آن ایرلاین‌ها استفاده می‌کنند. از ایرلاین‌های بزرگ و معتبر گرفته تا شرکت‌های هواپیمایی کوچک عضو این اتحاد، همگی موظف هستند قوانین و استانداردهای استار الاینس را رعایت کرده و برای افرادی که اقدام به خرید بلیط داخلی و یا خارجی کرده‌اند، بالاترین کیفیت در خدمات و بیشترین امنیت درپرواز داخلی و خارجی را ارائه دهند.

خدمات استارالاینس

تنظیم تمامی قوانین و استانداردها برای اعضا، در فرانکفورت و دفتر اصلی استارالاینس انجام می‌گیرد. از جمله این چارچوب‌ها می‌توان به رعایت استانداردهای لازم مربوط به ناوگان هواپیمایی، تجهیزات و خدماتی که ارائه شده است اشاره کرد. این اتحاد هواپیمایی تسهیلات ویژه‌ای را برای باشگاه مشتریان خود در نظر گرفته است. مسافرانی که برای پرواز داخلی و خارجی خود از ایرلاین‌های عضو استارالاینس استفاده می‌کنند می‌توانند از خدماتی مانند کارت طلایی یا نقره‌ای، خدمات مسافران کثیرالسفر و سفر مجانی بهره ببرند. مسافرانی که بلیط داخلی و خارجی خود را خریده و نیز دارای کارت طلایی هم هستند برای استفاده از خدماتی مانند چک-این فرودگاه، اجازه حمل بار بیشتر، استفاده از سالن‌های استراحت و لیست انتظار پرواز در اولویت قرار می‌گیرند.

جوایز کسب شده توسط استارالاینس

استارالاینس توانست در صنعت هواپیمایی جایگاه خوبی را در طول دو دهه فعالیتش بدست آورد و تحولی عظیم  را در سفرهای هوایی بوجود آورد. کسب جوایز بین‌المللی به دلیل رعایت استانداردها و ارائه‌ی بهترین خدمات به مسافرین از جمله افتخارات استارالاینس بشمار می‌رود. مجله‌ی بیزنس تراولر جوایزی همچون جایزه رهبری بازار جهانی حمل و نقل هوایی و جایزه بهترین اتحاد هواپیمایی را به این سازمان اهدا کرده است. همچنین اتحاد هواپیمایی استارالاینس برای دومین سال پیاپی، در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد جایزه ایرلاین جهانی اسکای ترکس به عنوان بهترین اتحاد هواپیمایی انتخاب شد.

مطمئنا خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از این ایرلاین‌ها میتواند تجربه‌ی یک سفر هوایی فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان آورده و به اولویت شما، برای تهیه بلیط داخلی و خارجی تبدیل گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز