خبرگزاری کار ایران

ورق گالوانیزه کاشان را بیشتر بشناسید

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۱۱

ورق گالوانیزه کاشان در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تولید می شود. در این مجموعه ورق گالوانیزه از روش غوطه وری گرم پیوسته تولید می گردد. ظرفیت تعریف شده برای تولید ورق گالوانیزه و انواع محصولات دیگر در سال به مقدار یک صد هزار تن می باشد ولی ظرفیت تولید حال حاضر این مجموعه 130 تن در سال می باشد.

انواع محصول شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

ورق گالوانیزه کاشان به سه صورت ورق برش خورده یا شیت، ورق طرح دار و در نهایت به صورت کلاف به بازار عرضه می شود.

ابعاد کلاف 

کلاف های گالوانیزه تولید شده کاشان، دارای قطر داخلی بین610 تا 508، قطر خارجی 1820- 1000و دارای عرض 1250- 600 و ضخامت نهایی 1/5 تا 25/0 می باشد.

ابعاد ورق مسطح

ابعاد ورق مسطح گالوانیزه کاشان، دارای ضخامت 2/1-25/0 میلیمتر، عرض1250-600 و دارای طول4-5/0 میلیمتر تولید می شود.  

ابعاد ورق فرم دار

محصول فرم دار گالوانیزه کاشان برای ساخت مقاطع ذوزنقه ای و سینوسی که در انواع سقف کاذب کاربرد دارد بکار میرود. ورق فرم دار تولید گالوانیزه کاشان به ضخامت 8/0-4/0، عرض ورق وابسته به عرض ورق ورودی و طول 12-5/1 میلیمتر می باشد.

 

روش های حفاظت سطحی

برای داشتن سطح محافظ در برابر عوامل محیطی مانند زنگ زدگی و خوردگی روی سطح فلز یک سری عملیات صورت می پذیرد. که به دو صورت عملیات شیمیایی غیرفعالسازی و یا روش روغن کاری و یا هردو روش می باشد. ورق های گالوانیزه به علت داشتن سطح محافظ به عنوان یک فلز محافظ نسبت به شرایط محیطی مخرب معروف می باشند.

در کارخانه امیرکبیر کاشان ورق گالوانیزه از طریق عملیات کروماته که یک روش شیمیایی می باشد تولید می شود. و محصول نهایی ورق گالوانیزه مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی و خوردگی ایجاد می شود.

جرم لایه پوشش سطحی

پوشش بکار رفته در ورق گالوانیزه به صورت حداقل و در دو سطح ورق، از نوع کروماته و به میزان 15 الی 20 میلی گرم بر متر مربع سطح فلز را فرا می گیرد. نکته مهم در روشی به نام روش تست یک نقطه ای این است که جرم پوشش ورق در هر طرف سطح نباید از 40 درصد کمتر باشد.

در مجموعه فولاد امیرکبیر می توان با توجه به نیاز و در خواست مشتری جرم پوششی سطح ورق ها را مطابق با استانداردJIS G ۳۳۰۲ و در رنج 90 تا 275 گرم بر متر مربع تولید نمود.

مراحل تولید محصولات ورق گالوانیزه کاشان

  1. عملیات گالوانیزه

انواع محصول ورق گالوانیزه کاشان در خط تولید به صورت مداوم و پیوسته، از طریق عملیات نورد سرد بر روی صفحات فلزی آهنی تولید می شود. مرحله اولدر تولید کلاف ورق گالوانیزه کاشان شامل مراحل شستشو و تمیز کاری است، در مراحل بعدی عملیات احیا، اجرای اکسیدهای سطحی بر روی ورق، در ادامه فرآیند های حرارتی و کنترل خواص متالوژیکی انجام می شود و در نهایت جهت پوشش دهی سطح ورق از وان مذاب روی گذرانده می شود.

  1. عملیات تکمیلی

مراحل بعدی شامل عملیات تکمیلی است، عملیات تکمیلی بعد از عملیات گالوانیزه بر روی ورق های گالوانیزه اجرا می گردد. که شامل مراحلزیر می باشد:

  • مرحله اکسین پس: برای ازدیاد قابلیت رنگ پذیری در انواع محصولات گالوانیزه کاشان

  • مرحلهصافی سطح و کشش ورق های گالوانیزه

  • اجرای مرحله پسیو شدن به کمک محلول های شیمیایی بر روی ورق های گالوانیزه

  • مرحله برش کاری ورق های گالوانیزه و یا به اصطلاح شیت: در این مرحله کلاف گالوانیزه با توجه به نیاز بازار به  ورق تبدیل می شود.

  • مرحله فرم دار شدن:در این دوره ورق های فرم دار جهت استفاده در انواع ورق های سینوسی و ذوزنقه ای تولید و وارد بازار مصرف می گردد.

خط برش ورق گالوانیزه فولاد کاشان

ورق های گالوانیزه تولید شده به متد غوطه وری در وان گرم در مجموعه فولاد امیرکبیر کاشان، در قسمت برشکاری به صورت اتوماتیک به ورق های گالوانیزه به ابعاد مختلف چه به صورت استاندارد و چه به صورت سفارشی برش و در نهایت در شرایط ویژه ای به صورت پنوماتیکبسته بندی می شود. ابعاد استاندارد ورق های گالوانیزه به صورت 2000x1000، 6000x1000، 2500x1250و 6000x1250می باشد. همچنین امکان برش ورق ها به صورت عرضی در رنج طولی نیم تا 4 متر می باشد.

ورق گالوانیزه کاشان را بیشتر بشناسید

خط فرم دهی ورق گالوانیزه فولاد کاشان

برای ایجاد ورق های طرح دار در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان انواع ورق گالوانیزه و یا ورق رنگی گالوانیزه را از طریق غلتک های فرم دار با توجه به طول درخواستی با عبور دادن در قفسه های فرم دهی تولید می کنند.

عملیات مذکور جهت افزایش استحکام ورق گالوانیزه به صورت طولی اجرا می شود. در این مجموعه ورق های گالوانیزه با مقاطع سینوسی و ذوزنقه ای برای کاربردهای نظیر سقف کاذب (سقف شیروانی) با حداکثر طول 12 متر تولید می گردد.

طرح سینوسی انواع ورق گالوانیزه از پر مصرف ترین نوع ورق های گالوانیزه در تهیه انواع سقف شیروانی می باشد که با دو نوع ورق گاوانیزه ساده و ورق گالوانیزه رنگی ایجاد می شود.

انواع طبقه بندی ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه تهیه شده در مجموعه ورق گالوانیزه کاشان براساس فاکتورهای مانند ویژگی های فیزیکی، نوع کاربرد ورق در صنعت و کیفیت نهایی ورق تولید شده به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

  1. ورق های گالوانیزه دارای کیفیت سخت (Hard Full): این نوع محصول دارای انعطاف پذیری کم و استحکام بالاست، و برای مصارفی مانند تولید پروفیل و پوشش سقف های کاذب به کار میرود.

  2. ورق های تولید شده با نام تجاری (Commercial): دارای قدرت و انعطاف در سطح قابل قبول می باشد، بیشتر در کاربردهای عمومی به طور مثال سقف های طرح دار (سینوسی و ذوزنقه ای)، لوازم خانگی (کانال و کابینت آشپزخانه) کاربرد دارد.

  3. تولیدات دارای نورد سطحیبه صورت تجاری (Commercial +Pass Skin):  این محصول دارای خواص فیزیکی مانند استحکام کم، کشش عادی، انعطاف خوب و امکان قابلیت رنگ پذیری است، عمده مصارف این نوع محصول در لوازمی که باید رنگ پذیر باشند مانند قطعات خودرو و لوازم خانگی بکارمی رود.

  4. محصول با کیفیت کششی (Drawing): خواص فیزیکی مانند استحکام ورق گالوانیزه پایین، خاصیت کشش خوب، امکان خمش عالی و در نهایت انعطاف پذیری خوب، این ورق در مصارفی مانند شکل دهی و پرسکاری از قبیل شکل دهی قطعات پیچیده و قطعات داخلی اتومبیل و ادوات کشاورزی و ... بکار می رود.

استاندارد های جهانی محصولات گالوانیزه کاشان

اولین مجموعه ای که در ایران ورق گالوانیزه را به صورت گرم تولید می کند، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان است. این مجموعه دارای سابقه طولانی در تولید انواع ورق پوشش دار است و در نتیجه دارای تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و باعث افزایش بار عملی و دانش این مجموعه شده است. انواع ورق های گالوانیزه در شرکت گالوانیزه کاشان تحت استاندارهای جهانی ,DIN ,ASTM, EN, JIS, ISIR  و ISO تولید و دو تست مهم تست یک نقطه ای و تست 3 نقطه ای بر روی محصولات اجرا می شود.

قیمت انواع محصولات ورق گالوانیزه کاشان

انواع محصولات ورق گالوانیزه کاشان با توجه به مراحلی که بر روی انها انجام می شود متفاوت است، همچنین قیمت محصولات گالوانیزه کاشان تحت تاثیر بازار جهانی آهن و فلزات نیز می باشد. عواملی مانند مراحل گاوانیزه کردن و مراحل تکمیلی که برو روی ورق گالوانیزه انجام میشود تاثیر مهمی بر قیمت نهایی ورق و محصولات گالوانیزه کاشان دارد. جهت اطلاع و خرید از قیمت به روز انواع محصولات ورق گالوانیزه کاشان چه به صورت ورق، کلاف و یا در انواع طرح دار به سایت فولاد ایران به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com/  مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز