خبرگزاری کار ایران

پر فروش‌ترین ورق‌های فولادی در سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۲۴۳

پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی در سطح کشور، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی از نظر ساختار، مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین ورق‌ها می‌باشند. در کشور ایران و شهر اصفهان، گسترده‌ترین کارخانجات، برای تولید ورق روغنی و فولاد ساخته شده‌اند. ورق روغنی ساخت اصفهان، بیشترین میزان فروش را در بازار به خود گرفته است. حتی بخش عظیمی از صادرات، اختصاص یافته به تولید ورق روغنی است.

از دلایل فروش ورق روغنی وجود کیفیت، کسب اعتماد و اطمینان فروشنده از خرید است، ضمن اینکه قیمت ورق روغنی مقرون به صرفه است. کیفیت برای ساخت ورق فولادی، منجر به بروز سابقه درخشان در بازار‌های جهانی و داخلی شده است. البته از پرفروش‌ترین محصولات فولادی در این سال، می‌توان به ورق آهن و فولاد اشاره کرد.

فولاد از نظر دسته بندی به دو قسمت، فولاد SPK و فولاد با آلیاژ پر کربن است. در مورد فولاد SPK، از نظر پوسیدگی و سایش، مقاوم هستند. قابلیت مقاومت این نوع فولاد، منجر به پیدایش سختی برای فولاد شده است.

از مشخصات دیگر برای فولاد، توانمندی آن در بخش ماشین کاری است. قابلیت ماشین کاری فولاد SPK، به دلیل درصد کربن آن و مقاومت در برابر سایش است. تمامی نکات موردنظر در رابطه با فولاد SPK و فولاد روغنی، منجر به افزایش فروش و سهم بیشتر آن‌ها از بازار شده است.

پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی

پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی عبارتند از:

  1. ورق روغنی
  2. ورق‌های فولادی SPK
  3. ورق‌های فولادی آهن
  4. ورق فولادی با نام ST37 با استاندارد کشور آلمان
  5. ورق فولادی با نام ST52

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ورق روغنی

کارخانجات تولید کننده فولاد در داخل ایران، در محدوده اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. از پرفروش‌ترین کارخانجات و در نهایت کسب درآمد بیشتر برای آن، کارخانه‌های فولاد مبارکه اصفهان است. کارخانجات در منطقه اصفهان، برای تولید محصولات و روق روغنی، بخش گسترده‌ای از آن را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربردی‌ترین نوع استفاده از ورق روغنی، در زمینه ساخت خودرو و قطعات آن است. حتی برای تولید لوازم خانگی، از ورق روغنی استفاده می‌کنند. ورق روغنی، از نظر ظاهری، دارای یک پوشش جذاب و خیره کننده است.

پر فروش‌ترین ورق‌های فولادی در سال 1401

شفافیت و براق بودن آن، منجر به استفاده از آن، برای تولید لوازم خاص و لوکس شده است. البته جدای زیبایی برای ورق روغنی از دوام و کیفیت بالا، در برابر انواع زنگ زدگی و آسیب در برابر ضربه، برخوردار است. از نکات جالب توجه در رابطه با کاربرد ورق روغنی، استفاده از آن در صنعت کشتی سازی و سازه‌های دریایی است.

2. ورق‌های فولادی SPK

خرید ورق فولادی SPK، در بازار، به دلیل کاربرد زیاد آن است که عبارتند از:

  • تولید قالب در قسمت سرامیکی
  • تولید قالب لوله
  • قالب کشش
  • ساخت غلتک حالت دهی
  • تیغ فرز برای چرخ دنده به شکل مارپیچ

3. ورق‌های فولادی آهن

برای تولید ورق فولادی، از دو سبک استفاده می‌شود. مرحله اول ساخت ورق به صورت نورد گرم است. بخش بعد برای تولید ورق، استفاده از نورد سرد است.

بیشترین محصولات استخراج یافته در قسمت نورد گرم و سرد شامل:

  • ورق گالوانیزه
  • ورق روغنی

از ورق گالوانیزه و ورق روغنی برای تولید موارد زیر استفاده می‌شود که شامل:

  • ساخت کانال کولر
  • لوله آب
  • بخش‌های در ارتباط با آب و میزان خورندگی آن

البته تولید محصول نهایی از نورد گرم، تنها ورق سیاه است. از پرفروش‌ترین نوع ورق سیاه، با ساختار معمولی است. البته از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، وجود استاندارد ST برای آن است. از دلایل عمده برای فروش بیشتر این مدل از ورق، کاربرد آن در صنعت و ساختمان سازی است، همچنین قیمت ورق سیاه مقرون به صرفه است. استاندارد ST، برای کسب کیفیت ورق سیاه است. در اصل، به عنوان یک شاخص اندازه گیری شناخته می‌شود. مدل‌های دیگری برای ورق با استاندارد ST وجود دارد.

انواع آن، تنها در ساختار خود، با درصد کربن و میزان منعطف بودن آن‌ها، از نظر هزینه، نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

4. ورق فولادی با نام ST37 با استاندارد کشور آلمان

فولاد ST37، از محبوب و پرطرفدار‌ترین نوع فولاد، در صنعت ساخت و ساز است. در این ورق، از فولاد غیر آلیاژی استفاده می‌شود. از دلایل مصرف فولاد غیر آلیاژی در ساختار ورق، درصد کربن پایین آن است.

با کاهش کربن در ساختار ورق ST37، منجر به افزایش مقاومت و استحکام آن می‌شود. این مدل از ورق، به دلیل افزایش فروش در بازار جهانی، توسط شرکت‌های تولید کننده زیادی با نام برند متفاوت، ساخته می‌شود. البته از نظر سبک تولید، قیمت هر یک از ورق‌های تولیدی در هر کارخانه‌ای، متفاوت است.

5. ورق فولادی با نام ST52

ورق فولادی با نام ST52، از خاصیت مکانیکی بالایی برخوردار است. البته از نظر ثبات، اندازه و ابعاد مشخصی را در هر شرایط آب و هوایی به خود اختصاص داده است. کربن کم در این ورق، از دلایل قابلیت بیشتر برای مقاومت و سختی آن است. حتی کاهش کربن در ورق، منجر به افزایش جوشکاری، در فرایند ساختمان سازی می‌شود.

بخش‌هایی از ساخت و ساز که در آن از ورق ST52 استفاده می‌شود شامل:

  • ساخت پل
  • پروژه‌های سازه‌ای
  • صنعت ساختمان سازی

نسبت ورق ST52 از نظر هزینه، مشابه با قیمت ورق ST37 است. البته این روز‌ها، به دلیل نوسانات بیش از اندازه برای قیمت ورق و فولاد در بازار، دقت در انتخاب ورق، بسیار مهم است.

قبل از خرید پروفیل و یا فولاد موردنظر، ابتدا باید از هزینه و قیمت پروفیل و سایر محصولات فولادی در بازار، اطمینان خاطر حاصل نمایید.

استان اصفهان، در تولید ورق روغنی، کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. فولاد مبارکه، از گسترده‌ترین، بخش‌های تولیدی به شکل صنعتی، در ایران و کشور‌های دیگر جهان شناخته شده است. ساخت ورق روغنی، در کارخانجات تولیدی اصفهان، با ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شود.

پر فروش‌ترین ورق‌های فولادی در سال 1401

کارخانه فولاد مبارکه، از بارز‌ترین کارخانجات، در زمینه تولید ورق روغنی است. کشور ایران، با صادرات ورق روغنی، به کشور‌های دیگر جهان، فروش جهانی این محصول را به خود اختصاص داده است. با توجه به کیفیت و مرغوبیت محصولات فولادی در اصفهان و کشور ایران، متقاضیان زیادی برای خرید ورق روغنی در بازار وجود دارد.

از نکات قابل توجه دیگر، در رابطه با ورق روغنی، کاربرد آن برای تولید و ساخت لوازم موردنیاز خانگی است. البته شکل شفاف و روشن و افزایش پوشش دهندگی، برای ورق روغنی در ساخت لوازم خانگی، منجر به شهرت و استفاده از آن شده است. افزایش دوام و کیفیت برای ورق روغنی، گزینه ایده آل، برای عدم پوسیدگی و زنگ زدگی برای محصولات تولیدی است.

مجموعه‌ی آهن و فولاد تاج به صورت تخصصی در زمینه‌ی خرید و فروش محصولات فولادی در حال فعالیت است، برای استعلام قیمت و خرید و فروش محصولات فولادی می‌توانید از طریق وبسایت ahanofoolad.com اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز