خبرگزاری کار ایران

هر آنچه که باید از ساخت تا نگهداری استخر بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۷۹۲

شاید تا چند سال پیش کمتر کسی به فکر ساخت استخر در خانه، ویلا یا باغ شخصی خود بود. چرا که اکثر افراد ترجیح می دادند لذت آب تنی و شنا کردن در آب های رودخانه ای یا دریاچه های پرآب را تجربه کنند. اما امروزه به دلیل مشغله های کاری کمتر کسی می تواند هر هفته یا حتی هر ماه به طبیعت برود، به همین دلیل بشر سعی کرده تفریحات را به محل زندگی خود نزدیک تر کند تا در هر زمانی که تمایل داشت به آنها دسترسی داشته باشد که ساخت استخر در خانه، در باغ و ... نیز شامل این تفریحات می شود.

ما در این مقاله به همراه تام استخر قصد داریم به صفر تا صد ساخت و شیوه های نگهداری استخر بپردازیم، با ما همراه باشید.

مراحل ساخت استخر

برای احداث استخر در هر فضایی نیاز است که مراحل خاصی طی شود که این مراحل عبارتند از:

اخذ مجوزهای لازم

برای ساخت استخر در باغ ویلا، خانه یا هر فضای دیگری نیاز است که قبل از شروع به کار اقدام به گرفتن پروانه ساخت و مجوزهای لازم کنید. برای این کار نیاز است که به ساختمانی اداری مربوطه مراجعه کنید.

علاوه برا دریافت مجوز برای ساخت استخر، لازم است که مسئول ساخت و ساز مشخصات دقیق استخر را به شما توضیح دهد.

قبل از اینکه شروع به ساختن استخر کنید حتما موقعیت مکانی مورد نظرتان را بررسی کنید، ممکن است برخی همسایه ها اجازه ساخت ندهند یا بعدها شکایت کنند.

همچنین در برخی از مناطق نیاز است که شهرداری مجوز جداگانه ای برای برق استخر بدهد. 

یک مکان مناسب را انتخاب کنید

فضایی که قرار است استخر در آنجا احداث شود را به با دقت بررسی کنید؛ چرا که ممکن است در طول مراحل ساخت استخر نیاز به اضافه کردن یا حذف تجهیزاتی باشد که در نتیجه باعث افزایش هزینه ساخت استخر شما می شود.

هر آنچه که باید از ساخت تا نگهداری استخر بدانید!

طراحی استخر

تصمیمتان را درباره طرح استخر به طور قطعی بگیرید، دوست دارید استخر شما مستطیل باشد یا گرد؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی و خروجی ها چطور؟ کلیه این موارد می بایست قبل از شروع کار با پیمانکار استخر در میان بگذارید.

پایه ریزی استخر با بتن

اصولا پایه های استخر شنا در سه سطح کار می شوند. در این سطوح از سه ماده بتن، وینیل یا فایبر گلاس استفاده می شود که از بین این مواد بتن محکم تر و بادوام تر از سایر مواد است. البته این نکته را هم فراموش نکنید که بتن از سایر مواد گران تر هم می باشد. 

به پیشنهاد تام استخر اگر قرار بر احداث استخر در خارج از خانه است بهترین گزینه بتن است.

برای نصب راحت تر از قالب فایبرگلاس استفاده کنید

قالب فایبرگلاس استخر به صورت آماده در بازار وجود دارد که علاوه بر اینکه قیمت بسیار مناسبی دارند دوام بسیار بالایی نیز دارد.

برای ساخت استخر ارزان لایه وینیل بهترین گزینه است

لایه های وینیل استخر شنا اصولا بزرگ و مسطح هستند و بر اساس خطوط استخر طراحی شده اند. لایه وینیل برای ساخت استخر خانگی مناسب هستند اما باید بدانید که طول عمر آنها نسبت به بتن و فایبرگلاس کمتر است.

همچنین این لایه ها دچار چروکی، شل شدگی و حباب زدگی می شوند و باعث می شود که ظاهر استخر به هم بخورد.

با یک پیمانکار ساخت استخر حرفه ای کار کنید

انتخاب یک پیمانکار حرفه ای در زمینه ساخت و طراحی استخر یکی از مراحل بسیار مهم است که در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است. حتما قبل از شروع کار مدارک معتبر و سابقه کار سازنده استخر را به دقت بررسی کنید.

خدمات نگهداری استخر

شیوه نگهداری استخر از جمله مسائلی است که بسیار حائز اهمیت است و برای داشتن یک استخر تمیز باید به این موضوع اهمیت دهید.

خدمات نگهداری استخر به گفته تام استخر عبارتند از:

  • خدمات جارو استخر که باید عاری از انواع حشرات، زباله و ... باشد.
  • کلر زنی؛
  • آلودگی زدایی و شفافیت آب؛
  • تنظیم PH آب استخر و جلوگیری از رشد انواع باکتری ها و جلبک ها؛

در واقع خدمات نگهداری و مراقبت از استخر شامل این موارد می شود که در ادامه درباره نگهداری استخر روباز در باغ که دغدغه اکثر افراد است صحبت خواهیم کرد. 

هر آنچه که باید از ساخت تا نگهداری استخر بدانید!

نگهداری استخر روباز در باغ

نگهداری استخر روباز در باغ یا هر محیط سرباز دیگری کمی دشوار است. برای مثال برای تمیز کردن و تعویض آب استخر، به دلیل اینکه استخر توسط درختان محصور شده است و در محیط باز است در هفته 3 الی 4 بار نیاز به تعویض و تمیز کاری است.

به خصوص در فصل پاییز که برگ درختان می ریزند و وزش باد باعث روانه شدن برگ و خاک داخل آب استخر و آلوده شدن آن می شود. 

همچنین در فصل زمستان سرما به بدنه استخر رسوخ می کند و باعث خراب شدن دیواره های استخر می شود و شما ملزم به تعمیر سالانه استخر خواهید بود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و هزینه های زیاد می توانید با چند راهکار چندین سال استخر خود را از خطر خرابی مصون نگه دارید.

برای نگهداری استخر سرپوشیده و روباز باید نکاتی را رعایت کنید. که این نکات برای نگهداری استخرهای روباز برای جلوگیری از خرابی استخر حتما باید انجام شود: 

پمپ: پمپ باعث می شود که گرد و خاک و مواد معلق از فیلترها عبور کنند و باعث پاکسازی استخر شود. البته برای استفاده از پمپ در استخر باید به اندازه استخر و چند فاکتور دیگر دقت کنید که بهتر است این موضوع را از کارشناسانان مربوطه بپرسید.

سیستم تصفیه: این سیستم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که وظیفه حذف گرد و خاک از محیط استخر را بر عهده دارد.

Ph متعادل: ph میزان بازی یا اسیدی بودن استخر را تعیین می کند و نیاز است که این اندازه گیری به صورت هفتگی انجام گیرد، چرا که در صورت اسیدی شدن آب استخر امکان خوردگی دیواره های استخر و تجهیزات وجود دارد و اگر پی اچ به سمت قلیایی برود باعث ایجاد رسوب و کدری آب می شود.

کلر: یکی از قدیمی ترین روش ها در نگهداری استخر استفاده از کلر به منظور گندزدایی است.

کلام آخر

پس از نحوه ساخت استخر، شیوه مراقبت و نگهداری استخر بسیار حائز اهمیت است که هر دو این خدمات باید توسط یک تیم و کارشناسان متخصص و حرفه ای انجام گیرد.

 مهندسین تام استخر کلیه این خدمات برای انواع استخرها اعم از استخرهای خانگی، استخرهای سرپوشیده و روباز، مجموعه های ورزشی، استخرهای عمومی و ... با بهترین کیفیت و هزینه ای مناسب انجام می دهند. برای اطلاع از هزینه ساخت و نگهداری استخر می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید و مشاوره رایگان از کارشناسان این مجموعه دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز