خبرگزاری کار ایران

آیا بدون دکتر ارتودنسی، می توان ارتودنسی نامرئی انجام داد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۱۹

ارتودنسی نامرئی به منظم شدن دندان ها با کمک دستگاه های ارتودنسی گفته می شود که تقریبا نامرئی و غیرقابل مشاهده هستند. زمانی که شما در حال درمان هستید کسی متوجه دستگاه ها نمی شود به همین دلیل به این روش ارتودنسی نامرئی گفته می شود.

ما 3 روش نامرئی داریم. ارتودنسی لینگوال، سرامیکی و ارتودنسی با الاینرها یا قالب های دندان این 3 روش هستند. اما در ایران گزینه سوم به عنوان ارتودنسی نامرئی شناخته می شود. در ادامه درباره منظم شدن دندان ها با قالب های دندانی توضیحات بیشتری می خوانید.

ارتودنسی نامرئی با قالب های دندان چطور انجام داده می شود؟

منظم شدن دندان ها با کمک پلاک های ارتودنسی نامرئی بسیار ساده است:

ویزیت و تشخیص

شما ابتدا باید به یک دکتر ارتودنسی خوب مراجعه کنید و ویزیت شوید. این ویزیت در بیشتر مطب ها و کلینیک ها رایگان است. در طی یک جلسهِ تخصصی دهان و دندان شما توسط ارتودنتیست معاینه و بررسی می شود. به صورت چشمی مشکل اولیه دندان ها یا فک شما تشخیص داده می شود و با کمک رادیوگرافی دهان و دندان مشکل به صورت تخصصی تشخیص می شود.

مشخص شدن طرح درمان

اگر مشکل جزئی تا متوسط باشد مثلا اگر دندان هایتان به صورت کم تا متوسط کج باشند متخصص به شما می گوید که ارتودنسی نامرئی با قالب های دندانی برای شما مناسب است. در صورت موافقت شما با این شیوه درمان، طرح درمان شما چیده می شود.

اسکن و طراحی قالب ها

متخصص از دهان و دندان شما اسکن گرفته و در نهایت با کمک مواد مخصوص قالب دندان های نامرتب شما را تهیه می کند. پس از خشک شدن قالب، متخصص آن را به همراه رادیوگرافی ها و اسکن ها به لابراتوار می فرستد. در لابراتوار بر اساس داده های ارسالی، مسیر منظم شدن دندان هایتان از حالت کنونی به حالت مرتب و ایده آل ترسیم می شود و بر اساس این مسیر تعدادی قالب دندانی ساخته می شود.

آماده شدن قالب ها و استفاده از آن ها

قالب ها به مطب متخصص ارتودنسی شما فرستاده می شود و شما برای شروع درمان مراجعه می کنید. متخصص نحوه استفاده از قالب ها را به شما آموزش خواهد داد و به شما خواهد گفت که هر 2 هفته یکبار یکی از این پلاک ها را به ترتیب استفاده کنید. زمانی که آخرین قالب استفاده شد دندان های شما مرتب می شوند..

آیا بدون دکتر ارتودنسی، می توان ارتودنسی نامرئی انجام داد؟

 

چه دندانپزشکی درمان ارتودنسی نامرئی انجام می دهد؟

ما در دندانپزشکی تخصص های زیادی داریم. هر تخصص روی بخشی از دندانپزشکی متمرکز است. مثلا ما متخصص لثه را داریم که تنها کارش پیشگیری، درمان و مدیریت مشکلات مرتبط با لثه است. یا متخصص پروتز را داریم که فقط و فقط بر روی درمان های ترمیم دندان و پروتزهای جایگزین دندان متمرکز است. همچنین در دندانپزشکی تخصص ارتودنسی را داریم که تنها با موقعیت دندان سرو کار دارد. و هر چیزی که به موقعیت دندان ها ارتباط داشته باشد باید توسط یک ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی مدیریت و درمان شود. بنابراین تمام درمان هایی مانند ارتودنسی نامرئی که در صدد منظم کردن دندان ها باید توسط این متخصص انجام داده شوند.

آیا بدون متخصص ارتودنسی می توان ارتودنسی نامرئی انجام داد؟

برخی از افراد فکر می کنند که وقتی الاینرها یا قالب های ارتودنسی شفاف توسط لابراتوار ساخته می شود دیگر نیازی به مراجعه به دندانپزشک و متخصص ارتودنسی نیست. اما حقیقت این است که در هر صورت این درمان تنها باید توسط متخصص ارتودنسی صورت بگیرید. در هیچ جایی بدون حضور این متخصص برای شما هیچ نوع درمانی (چه درمان های پیچیده و چه ساده) انجام داده نمی شود. درست است که ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف یک روش ساده است و نیاز کمتری به مراجعه دارد اما باز هم باید توسط ارتودنتیست انجام شود.

دقت کنید که حتی بهتر است برای این نوع ارتودنسی به دندانپزشک عمومی مراجعه نشود. اگر در برای درمان به یک کلینیک مراجعه می کنید آن کلینیک باید حتما متخصص ارتودنسی داشته باشد. حتی می توانید به صورت مجزا به کلینیک ارتودنسی که تعداد زیادی متخصص ارتودنسی در آن حضور دارند و مشغول فعالیت هستند مراجعه کنید.

آیا بدون دکتر ارتودنسی، می توان ارتودنسی نامرئی انجام داد؟

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

به طور کلی اینکه ارتودنسی چقدر هزینه روی دست شما می گذارد، بستگی به روش درمانی که انتخاب می کنید دارد. با توجه به اینکه ما 3 روش رایج ارتودنسی  که نامرئی در نظر گرفته می شوند، بنابراین هزینه ارتودنسی نامرئی متغییر است و بستگی به این دارد شما با کدام یک از این روش ها درمان می شوید.

به طور میانگین انتظار می رود که هزینه ارتودنسی نامرئی 12 میلیون برای هر فک باشد. هزینه درمان با الاینرهای شفاف اما کمتر است و می توان با 6 میلیون تومان به ازای هر فک این درمان را انجام داد. برای دیدن جزئیات هزینه هر کدام از این روش ها می توانید بر روی هزینه ارتودنسی دندان کلیک کنید. در صفحه باز شده هزینه تمام روش های ارتودنسی با جزئیات درج شده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز