خبرگزاری کار ایران

راحت ترین نرم افزار حسابداری ایران کدام است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۷۹۷

راحت ترین نرم افزارهای حسابداری در ایران کدامند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا نکات انتخاب ساده ترین نرم افزار حسابداری را برایتان شرح دهیم. ما در انتها ۵ نرم افزار حسابداری آسان را نیز برایتان آورده ایم که قطعا میتواند برایتان مفید باشد.

به نقل از سایت حسابدارا، استفاده از نرم افزارهای حسابداری در مدیریت مالی کسب و کارها یکی از موارد مهم می باشد. نرم افزارهای حسابداری به افراد کمک می کنند تا به راحتی امور مالی خود را مدیریت کنند. در ادامه نیز راحت ترین نرم افزار حسابداری را به شما معرفی کرده ایم. شرکت ها و فروشگاه هایی که دارای فروش زیاد یا همچنین کسب و کارهای مدیریتی پیشرفته هستند به افراد متخصص در زمینه حسابداری و این نرم افزار ها نیاز زیادی دارند.

استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری در امور مالی

 در واقع این نرم افزار، همانند نرم افزارهای آفیس دارای اهمیت می باشد. آسان ترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که علاوه بر اینکه بتوان از آن به راحتی استفاده کرد، دارای استانداردهایی نیز باشد. دقت و سامان دهی نرم افزار ها از ویژگی های مهم می باشند. البته باید در نظر داشته باشید که راحت ترین نرم افزار حسابداری قطعا بهترین نرم افزار حسابداری نیست.

بهترین نرم افزار حسابداری

در گذشته که این نرم افزار های حسابداری وجود نداشتند بسیاری از افراد مجبور بودند برای نظارت بر امور مالی خود این کار را به صورت دستی انجام دهند. این کار وقت زیادی از آنها می گرفت و همچنین باعث می شد که خطاهایی در محاسبات به وجود بیاید. پس از اینکه راحت ترین نرم افزار حسابداری به بازار آمد، سرعت محاسبه امور مالی نیز افزایش یافت.

 همچنین در صورت محاسبه دستی اعداد و ارقام، فرد دچار خستگی نیز می شود. این نرم افزار ها کمک می کنند تا حتی برخی از محاسبات به صورت خودکار انجام شوند. آسان ترین نرم افزار حسابداری دارای دقت زیادی است و به راحتی می توان به محاسبات آن اعتماد کرد.

ویژگی نرم افزارهای حسابداری

مزیت دیگری که این نرم افزار ها دارند این است که دارای قسمتی برای ذخیره محاسبات هستند. می توان امور مالی مربوط به ماه قبل یا حتی سال پیش را بررسی کرد. همچنین می‌توان امور مالی هر تاریخ را دسته بندی و نامگذاری کرد.

اکثرا در راحت ترین نرم افزار حسابداری می توان اطلاعات موجود را رمزگذاری کرد. داده ها را می توان در فضاهای ذخیره های دیگری ذخیره کرد و برای دیگران نیز ارسال کرد. این نرم افزار ها باعث شدند که شرکت ها یا موسسات نیازی به نیروی تمام وقت نداشته باشند و هزینه اضافی برای این مورد پرداخت نکنند.

 با استفاده از نرم افزارهای حسابداری تنها میتوان با استخدام یک نیروی متخصص در کمترین زمان به جمع بندی امور مالی رسید. آسان ترین نرم افزار حسابداری انواع مختلفی دارد و می توان برحسب نیاز و نوع کسب و کار از  نرم افزار مناسب استفاده کرد، تا دچار مشکل نشد. می توان به نرم افزار های حقوق و دستمزد، انبار، فروش شرکت، صنفی و تولید اشاره کرد.

راحت ترین نرم افزار حسابداری ایران کدام است؟

دقت راحت ترین نرم افزار حسابداری

از جمله نرم افزارهای حسابداری آسان، نرم افزارهای سازمانی و دولتی هستند، که این نرم افزارها برای کسب و کارهای کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. این نرم افزار دارای قسمت هایی برای بیمه تامین اجتماعی و همچنین اظهارنامه مالیاتی می باشند. می‌توان با استفاده از آن کارهای مربوط به شرکت را انجام داد.

 نرم افزار های تخصصی تر، برای شرکت‌ها و موسسات بزرگتر، مثل شرکت های پیمانکاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که از نامشان پیدا است این نرم افزارها تخصصی تر هستند و نیازهای کسب و کارهای بزرگتر را تامین می‌کنند.

کدام نرم افزار حسابداری مناسب است؟

نرم افزار حسابداری مناسب باید دارای ویژگی هایی نیز باشد، تا بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های راحت ترین نرم افزار حسابداری این است که باید دارای حافظه مرکزی باشد.

 این ویژگی کمک می کند تا نرم افزار داده های خام را دریافت کند. این مورد در صورت حساب های کلان مالی بسیار حائز اهمیت می باشد. نرم افزار دارای این ویژگی باید بتواند میزان دارایی ها و بدهی ها، وضعیت سهام، درآمد و هزینه‌های جاری را به به طور دقیق محاسبه کند.

هم چنین باید بتواند پرداختی ها، تمام صورتحساب ها، تمام دریافتی ها و فاکتور ها را نیز محاسبه و در حافظه خود ذخیره نماید. با داشتن راحت ترین نرم افزار حسابداری می توان تمام حساب ها و موجودی مورد نیاز برای کسب و کارهای بزرگ را توسعه و بهبود داد. همچنین استفاده از آن در افزایش سرعت در حسابرسی موثر می باشد.

راحت ترین نرم افزار حسابداری ابری

نوع دیگری از نرم افزارهای حسابداری وجود دارند که به عنوان نرم افزار حسابداری فروشگاهی ابری شناخته می شوند. این نرم افزار ها به مدیریت مالی فروشگاه ها و اصناف کمک زیادی می کنند. همچنین دارای ویژگی هایی مناسبی می باشند. راحت ترین نرم افزار حسابداری ابری باید بتواند موجودی کالا ها و مراحل تامین کالا را مورد بررسی قرار دهد.

 این نرم افزار در مدیریت سفارشات و سازماندهی محصولات به فرد کمک می کند. ویژگی دیگر بهترین نرم افزار حسابداری ابری این است که قابلیت اتصال به پایانه های فروش دارد، که با استفاده از آن در مورد هر پرداخت بررسی‌های لازم انجام می شود. در مواردی نیاز به وارد کردن داده ها به صورت دستی نیست و به صورت خودکار عمل می کند.

ویژگی دیگر آن تهیه گزارش می باشد. به طور مستمر وضعیت فروش و وضعیت مالی را تحلیل و بررسی می کند. همچنین می‌توان حساب‌های فروشگاه و کسب و کارهای کوچکتر را به راحتی مورد ارزیابی قرار داد.

راحت ترین نرم افزار حسابداری رایگان

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که آیا استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری رایگان است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این نرم افزارها را به طور رایگان می توان دانلود کرد و تا حدودی به آنها دسترسی داشت. اما برای اینکه بتوان به طور تخصصی تر و دقیق تر از آن استفاده کرد مسلما باید هزینه هایی را نیز پرداخت کرد.

 همچنین نرم افزار هایی که دارای امنیت بیشتر هستند، قیمت زیادتری نیز دارند و برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کرد. از راحت ترین نرم افزار حسابداری استفاده کنید که مطمئن تر و ایمن تر باشد و امنیت زیادی را در رابطه با امور مالی شما داشته باشد.

راحت ترین نرم افزار حسابداری ایران کدام است؟

مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری

افرادی که از نرم افزار حسابداری استفاده می کنند این سوال برایشان پیش می آید که استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری چه سودی برای ما خواهد داشت؟ که در ادامه به طور مختصر مزایای استفاده از آن را شرح داده ایم.

استفاده از آن باعث افزایش سرعت در محاسبات می شود و همچنین دیگر نیازی به صرف زمان طولانی برای محاسبه اعداد و ارقام ندارید. از هدر رفتن زمان جلوگیری می کند. نکته دوم این است که استفاده از این نرم افزارها باعث ایجاد نظم در شرکت یا موسسات می شوند.

 تمام داده های مربوط به امور مالی به طور دقیق ثبت می شوند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که با استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری صاحبان کسب و کار ها و مدیران در رابطه با امور مالی و مالیاتی نگرانی ندارند.

 می توان به راحتی با استفاده از الگوهای موجود در این نرم افزار صورت های مالی خود را محاسبه کرد. ویژگی آخر این است که این نرم افزار باعث می‌شود تا فرد نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را بشناسد. همچنین می‌تواند برای آینده  کسب و کار خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

معرفی راحت ترین نرم افزار حسابداری

در ادامه تعدادی از راحت ترین نرم افزار های حسابداری را معرفی کرده‌ایم. تا به راحتی با توجه به نیاز خود بتوانید یکی از آن ها را برای استفاده انتخاب کنید.

انواع نرم افزار های حسابداری

 پارمیس:  یکی از بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای کسب و کارهای کوچک تر می باشد. می‌توان به راحتی از آن مطابق با قوانین مالیاتی استفاده کرد. این نرم افزار دارای قسمت هایی می باشد. که این قسمت ها عبارتند از:

  • ترازنامه آزمایشی
  • فیلتر سازی
  • ویرایش تراکنش‌ها
  • ثبت چک جدید
  • انتقال بین حساب ها
  • دسترسی به امکانات جدید
  • ایجاد وام بانکی

افراد زیادی از این نرم افزار برای کسب و کار خود استفاده می کنند. در مشاغل و کسب و کار های کوچک مثل تولیدی و فروشگاهی، و برای افرادی که در زمینه حسابداری مبتدی هستند مناسب می باشد.

افراد می توانند حساب های مربوط به چند شرکت را در آن نیز ذخیره کنند. دسترسی راحت تر به حساب ها و امور مالی در این نوع نرم افزار باعث می شود تا فرد توانایی بیشتری در مدیریت هزینه ها داشته باشد.

پارسیان:  یکی از راحت ترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای جزئی است. در مشاغلی که استفاده از صندوق مکانیزه فروش دارای اهمیت می باشد بسیار مناسب است. این نرم افزار دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • صدور اسناد به طور اتوماتیک و غیر اتوماتیک
  • گزارش عملکرد موجودی بانک
  • امکان تعریف انواع انبار
  • گزارش های فصلی
  • صدور فاکتور خرید و فروش
  • تهیه دیسکت بیمه
  • فایل مالیات
  • گزارش بدهکاری و بستانکاری

 این نرم‌افزار در بیشتر فروشگاه ها استفاده می شود. دارای ۴ نسخه ساده، ویژه، پیشرفته و جامع است. همچنین با استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری می توان انبارداری، خرید و فروش، حقوق و دستمزد و پخش مویرگی را مورد بررسی قرار داد.

 اصنافی که از این نرم افزار استفاده میکنند عبارتند از: آتلیه های عکاسی، سوپرمارکت ها و رستوران ها. با استفاده از امکانات فروشگاه می توان از هر یک از نسخه های این نرم افزار استفاده کرد. هرچه امور مالی مربوط به کسب و کار پیشرفته تر باشد، استفاده از نرم افزار تخصصی تر بهتر می باشد.

پیوست: یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای حسابداری پیوست می باشد. شرکت ها و کسب و کار هایی که حجم کاری بالایی دارند از این نرم افزار استفاده می کنند. این نرم افزار دارای سیستم هایی مثل اموال، انبار، کالا، خزانه‌داری، قراردادها، ساخت و تولید، هلدینگ و بودجه و اعتبارات می باشد.

 این نرم افزار تمام نیازهای یک مجموعه بزرگ را شامل می شود. از جمله نرم افزارهای مورد تایید سازمان مالیات می باشد و همچنین دسترسی و استفاده از آن راحت است. پیوست جزء راحت ترین نرم افزار حسابداری به حساب می آید.

این نرم افزار نیز دارای ویژگی هایی می باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تعریف کدینگ دلخواه حسابداری
  • دریافت سند مالی
  • انتقال اسناد حسابداری
  • تعیین سطح دسترسی کاربران به حساب ها
  • مشاهده اطلاعات سایر نرم افزارها
  • خلاصه ی سند ماهانه
  • حساب های مربوط به عوارض و مالیات
  • صورت های مالی گزارش روزانه
  • تهیه فرم چاپی

هلو: یکی از معروف ترین نرم افزار های حسابداری در کشور، نرم افزار حسابداری هلو می باشد که کاربری آسانی دارد.

تدبیرراحت ترین نرم افزار حسابداری بعدی تدبیر می باشد. تدبیر توسط شرکت های بسیار بزرگ مثل گلدیران مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار پیشرفته تر می باشد و یکی از قدیمی ترین نرم افزار ها است. می توان از آن در شرکت ها و سازمان های بسیار بزرگ استفاده کرد. دارای پشتیبانی محدود است، که می توان با استفاده از سایر نرم افزارها بهتر و راحت تر از خدمات پشتیبانی استفاده کرد.

 همچنین می توان آن را به راحتی بر روی سیستم نصب کرد. نکته بعدی در مورد این نرم افزار این است که در کسب و کارهای کوچک نمی‌توان از آن استفاده کرد. در واقع این نرم افزار به عنوان راحت ترین نرم افزار حسابداری برای شرکت های بزرگ طراحی شده است. از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • معرفی دوره های مالی
  • نگهداری حساب های چند شرکت
  • تهیه دفاتر حساب
  • کنترل کدینگ حسابها
  • کنترل شماره و تاریخ اسناد
  • چاپ سریع فرم های سیستم
  • مشاهده و چاپ سرفصل ها
  • تهیه پشتیبان از اطلاعات دیسک

با توجه به مزیت و ویژگی استفاده از نرم افزار های حسابداری که در متن به آن اشاره شد با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد. در ادامه برخی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید را ذکر کرده ایم.

سوالات متداول راحت ترین نرم افزار های حسابداری

آیا می توان از راحت ترین نرم افزار حسابداری که تخصصی است، برای کسب و کارهای کوچک تر استفاده کرد؟ در این نوع کسب و کار ها استفاده از نرم افزار های حسابداری پیشرفته مشکلی به وجود نمی آورد. اما اگر در کسب و کارهای بزرگتر از نرم‌افزارهای ساده‌تری استفاده شود، به دلیل دقت کم خطاهایی در محاسبه پیش خواهد آمد.

استفاده از راحت ترین نرم افزارحسابداری رایگان است؟ در برخی از موارد دانلود این نرم افزارها از سایت های آنها رایگان می باشد.اما در بیشتر موارد نرم افزار های تخصصی تر و دقیق تر دارای هزینه هستند.

برای استفاده از راحت ترین نرم افزار حسابداری باید آموزش دید؟  افرادی که مبتدی هستند و هیچ گونه تخصصی در زمینه حسابداری ندارند، باید از نرم افزارهای ساده‌ تری استفاده کنند. اما برای استفاده از نرم افزارهای پیشرفته باید تخصص و مهارت استفاده از آنها را داشت.

نتیجه گیری

در آخر این که با توجه به نوع کسب و کار و میزان تخصصی بودن آن و همچنین موارد مربوط به امور مالی آن مثل مالیات و بیمه می توان از راحت ترین نرم افزار حسابداری مناسب استفاده کرد. با مطالعه ویژگی هر یک از نرم افزارهای نام برده شده می توان یکی از آنها را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین نرم افزار های حسابداری در ایران حتما به سایت حسابدارا مراجعه کنید. سایت حسابدارا بهترین نرم افزارهای حسابداری برای اصناف مختلف را معرفی کرده است.

منبع: hesabdara.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز