خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره محتوای ویدئویی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۸۶

بیشتر مردم عصر دیجیتال برای این که یک موضوعی را یاد بگیرند و یا بخواهند با آن آشنا شوند ترجیح می­دهند به جای خواندن محتوای متنی و یا شنیدن به وسیله محتوای صوتی آن را با چشم خود ببینند. دیدن یک محتوای ویدئویی موثرتر از آن دو راه است چون مردم چیزی را که می­بینند بسیار راحت تر و بهتر نسبت به چیزی که می خوانند یا می شنوند درک می­کنند چون ذهن انسان به گونه ای است که تصاویر را بهتر درک می­کند.

 

امروزه استفاده از محتوای ویدئویی نسبت به گذشته بسیار رواج دارد. دلیلش هم این است که اینترنت بستری را فراهم آورده تا این ویدیوها به مخاطبان زیادی در هر نقطه از دنیا نمایش داده شوند. دیدن محتوای ویدئویی تا این حد محبوبیت دارد که سایتی مثل یوتیوب ایجاد شده که فقط کارش اشتراک گذاری ویدیوها برای مخاطبان است. برای همین در دنیای دیجیتال امروز کمتر جایی را می­توان یافت که اثری از محتوای ویدئویی و اثراتش نباشد.

محتوای ویدئویی چیست؟

نوعی تبلیغات بر پایه فیلم­برداری یا انیمیشن و یا تلفیقی از هر دو است که توسط تیم­ های تولید محتوای حرفه ­ای برای معرفی خدمات و کالاها و یا برای آموزش موضوعی پیچیده تولید می­شود. به قدری این نوع از تبلیغات در دنیای دیجیتال امروز موثر واقع می­شود که اقتصاد یک شرکت تجاری یا کسب و کار شخصی را از این رو به آن رو تبدیل می­کند. به قدری تولیدش امروزه متداول شده است که در هر کجا که سر فرو ببرید یک مدل از انواع آن را مشاهده می­کنید.

انواع محتوای ویدئویی

ویدئوها انواعی دارند و برای کار مخصوصی معمولا تولید می­شوند. همین متنوع بودن سبب شده است تا محبوبیتش بالا رفته و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کند.

1. ویدئوی آموزشی:

نوعی ویدئو است که هدفش آموزش است. اگر یک شرکت تجاری دست به ساخت ویدئوی آموزشی بزند معمولا برای این است که مثلا نحوه کار کردن با جدیدترین محصول خود را به خریدارانش آموزش بدهد تا بتوانند بهترین استفاده را از امکانات آن بکنند.

ویدئوی آموزشی ممکن است فقط با یک دوربین به صورت رئال تولید شود. ولی اگر نیاز به جزئیات بیشتر باشد آن را به صورت موشن گرافیک تولید می­کنند تا جزئیات را به نحو بسیار بهتری به مخاطبان خود بتوانند انتقال بدهند.

2. ویدئوی تبلیغاتی:

این سبک از ویدئو برای معرفی کردن کالا یا خدمات یک شرکت تجاری تولید می­شود. ویدئوی تبلیغی بسته به نوع نیازی که تیم تولید محتوا تشخیص می­دهد ممکن است به صورت فیلم­برداری زنده یا به صورت انیمیشن تولید شود. ویدئوهای تبلیغاتی معمولا از سمت شرکت ­های تجاری سفارش داده می­شوند و اهدافی را برای رسیدن دنبال می­کنند.

3. ویدئوی علمی:

این سبک از ویدئو معمولا به هدف انتقال دانسته به حاضران در یک جلسه یا همایش علمی تولید می­شود. این سبک از ویدئو برای این است که آگاهی حاضران را قبل از این که سخن­ران بخواهد مواردی را توضیح دهد، بالا ببرد تا درک کردن حرف هایش برای آنها ساده تر شود.

4. ویدئوی سخنرانی:

یک سبک دیگر از ویدئو است که معمولا برای ارتباط و تعامل مستقیم مدیران یک شرکت تجاری با مشتریان تولید می­شود تا بعضی از ابهاماتی که بنا بر دلایلی پیش آمده را در ذهن آنها با توضیحات لازمه روشن کند. این سبک از ویدئو به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم معمولا تولید می­شود. در حالت مستقیم از تلویزیون یا رسانه اینترنتی زنده پوشش داده می­شود ولی در حالت غیر مستقیم بر روی سایت بارگزاری می­شود تا مشتریان به آن دسترسی پیدا کنند.

 

تاثیرات ویدئوها در عصر دیجیتال

امروزه استفاده از ویدیوها به قدری متداول و رایج شده است که کمترین جایی می توان قدم زد با آنها روبرو نشد. این ویدئوها تاثیراتی را بر روی عصر دیجیتال گذاشته ­اند که در ادامه آنها را نام برده و مختصری درباره این اثرات توضیح می­دهیم.

 همه چیز درباره محتوای ویدئویی

1. هزینه تبلیغات را کاهش می­دهند.

در گذشته نه چندان دور تنها پخش کننده ویدئوهای تبلیغاتی، تلویزیون ها بودند. برای این که تبلیغ را پخش کنند هزینه های گزافی را از شرکت ­ها می گرفتند و آنها را برای بینندگان خود نمایش می دادند. هزینه ای که شرکت­ ها می کردند برای پخش شدن در تلویزیون بسیار زیاد بود و هیچ تضمینی وجود نداشت که تبلیغ موفق عمل کند و هزینه به جیب شرکت ­ها برگردد.

امروزه به لطف سایت­ ها و شبکه های اجتماعی که اجازه به اشتراک گذاشتن ویدیوها بر روی خود را می­دهند این بستر را فراهم آورده اند که ویدئوهای تبلیغاتی با هزینه بسیار ناچیزی برای مشتریانشان نمایش داده شود تا شرکت بتواند دست به معرفی کالاها و خدمات خود بزند.

2. برای هر نوع سبک کاری قابل تولید هستند.

یکی از مزایای بسیار خوبی که ویدئوها دارند این است که آن را می­توان برای توضیح و آموزش هر نوع کاری که تصورش را بکنید تولید کرد. تولید محتوای متنی یا محتوای صوتی محدودیت دارد و نمی توان با کلمه و صدا به آسانی دست به معرفی همه جوانب یک شغل یا حرفه زد.گاهی برای این که مخاطب یک چیز را بهتر درک کند ضرورت دارد تا آن را با چشم ببیند. برای همین محتوای ویدئویی بهتر از محتوای متنی و صوتی می­تواند در کوتاه­ ترین زمان ممکن توضیحات لازم را ارائه دهد.

فکر کنید که یک شرکت قصد دارد تا یک کالا یا خدمات جدید را به مشتریان خود معرفی کند قطعا اگر به صورت متنی یا صوتی آن را معرفی کند مشتریان آنگونه که باید و شاید با آن ارتباط برقرار نمی کنند چون پیام بسیار دیرتر منتقل می­شود. اما معرفی کردن همان کالا یا خدمات به صورت ویدئویی در عرض چند ثانیه مشتری را بهتر با آن آشنا می­کند.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو یکی از بهترین تولید کنندگان محتوای ویدیویی برای شرکت ­ها در ایران است که خدمات زیر را به شما صاحبین کسب و کار، با بالاترین کیفیتی که تصورش را می­کنید ارائه می­دهد.

تولید انواع موشن گرافیک

طراحی و تولید تیزر تبلیغاتی

تولید انواع ویدئوی زنده

طراحی سایت

سئوی سایت

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تنها کافی است با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید و یا به resanato.com مراجعه کنید.

3. مخاطبان را بیشتر به سمت خود جذب می­کنند.

یکی از اثرات مثبتی که ویدیو ها در دنیای دیجیتال امروز گذاشته­ اند این است که چشم­ها را به سمت خود خیره کرده­ اند. دلیلش هم این است که تولید محتواهای ویدیویی مثل متنی یا صوتی با محدودیت همراه نیست و می­توان هر گونه خلاقیتی را بر روی آنها برای جذب مخاطبان اعمال کرد.

به دلیل خلاقیت ­های صوتی و تصویری که بر روی ویدئوها اعمال می­شود این توانایی را به دست می آورند تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برای همین بیشتر شرکت ­ها ترجیح می­دهند از تبلیغات ویدئویی برای جذب کردن مخاطبان استفاده کنند.

4. سرعت انتقال پیام به مخاطبان را بالا می­برند.

انسان عصر دیجیتال بر خلاف انسان پیشین بسیار عجول است و فرصت این را ندارد تا برای شناختن یک کالا یا محصول وقت زیادی را اختصاص بدهد. تیم­ های تولید محتوا با دانستن این نکته، حوصله انسان امروزی را در نظر می­گیرند و ویدیو را بلند تولید نمی ­کنند تا مخاطب به دیدنش رغبت کرده و پیام با سرعت بالا به او منتقل شود.

ویدئوهای تبلیغاتی که به صورت کاملا مناسب تولید شوند بزرگ­ترین هنرشان این است که سرعت انتقال پیام به مخاطب را بالا می­برند و در زمان صرفه ­جویی می­کنند. در دنیای امروز فعل و انفعالات بسیار سریع­تر از گذشته اتفاق می­افتد.برای همین انسان عصر دیجیتال وقتش بسیار کم است و آن را مدیریت می­کند.

همه چیز درباره محتوای ویدئویی

5. قدرت اثرگذاری بالایی دارند.

امروزه استفاده از ویدئو به عنوان شیوه­ ای برای تبلیغ کردن اجناس توسط شرکت ­ها به این دلیل مرسوم است که نسبت به دیگر انواع محتوا از قدرت اثر گذاری بیشتری روی ذهن مخاطب برخوردار است. چون چیزهایی که توسط مخاطب دیده می­شود خیلی بهتر برایش قابل درک است تا این که یک متن بخواند یا یک صوت را گوش دهد.

تیم­ های تولید محتوا با آگاهی از این نکته معمولا قبل از این که ویدئوی تبلیغی را برای شرکت تجاری تولید کنند، دست به جستجو و تفحص می­زنند و رقبا را بررسی می­کنند تا محتوایی را تولید کنند که بالاترین بازدهی ممکن را داشته باشد و اثرگذاری آن سبب شود تا شرکت به اهداف از پیش تعین شده خود برسد.

6. جزئیات را به خوبی نمایش می­دهند.

امروزه نرم ­افزارهای قدرتمندی توسط شرکت ­های تکنولوژی تولید شده است که به وسیله آنها می­توان هر نوع تغییر و جزئیاتی را بر روی محتوای ویدئویی اعمال کرد. برای تبلیغات یک کالا یا آموزش کاری خاص، گاهی بسیار ضروری است که به جزئیات بسیار توجه شود. توجه به جزئیات است که سبب می­شود تا به بهترین نتیجه ممکن رسید.

توجه نکردن به نکات ریز و جزئیات در تولید محتوای ویدئویی ممکن است باعث شود تا آن ویدیو آن گونه که باید اثر کند نکند. اثر نکردن یک ویدئو سبب می­شود تا تولیدش هزینه بر روی دست صاحبان آن تجارت بگذارد و شرکت در راه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود متحمل شکست شود.

7. قابل اشتراک گذاری در همه جا هستند.

امروزه ویدیوها به لطف سایت ­ها و شبکه های اجتماعی قابلیت اشتراک گذاری دارند و می­توان آن را با دوستان خود و یا کسانی که با آنها در تعامل هستید به اشتراک گذاشت تا به این وسیله بیشتر و بهتر دیده شوند. بیشتر دیده شدن ویدئو کمک می­کند تا دیگران با کالاها و خدماتی که ارائه می کنید بیشتر آشنا شوند.

دیده شدن یک ویدئو در عصر دیجیتال سبب می­شود تا بیشترین اثر را در پی داشته باشد. مشتریان بیشتری را برای کالاها و خدمات جذب کند. میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد و روند میزان درآمدها را نسبت به گذشته صعودی کند.

8. باعث اعتبار به کسب و کارها هستند.

امروزه یکی از مواردی که در عصر دیجیتال سبب می­شود تا یک کسب و کار الکترونیک اعتبار بالایی را از سوی موتورهای جستجوگر به دست بیاورد، تولید کردن محتوای ویدئویی اورجینال است. این محتواها سبب می­شوند تا کسب و کار یک شرکت به بهترین صورت ممکن به کاربران معرفی شود.

یک معرفی خوب و مناسب با محتوای ویدئویی سبب می­شود تا قدرت برند شرکت افزایش پیدا کند و مشتریان برای استفاده از خدمات آن رغبت بیشتری داشته باشند. همین مورد به تنهایی نشان می­دهد که تولید محتوای ویدیویی چه اثر مثبتی را در پی دارد.

سخن پایانی

همانگونه که در مقاله بالا خواندید محتواهای ویدیویی در دنیای دیجیتال امروز بسیار اثرگذار هستند تا این حد که شبکه­های اجتماعی بر پایه ویدئو مثل یوتیوب ایجاد شده است و بسیاری از افراد برای به دست آوردن روزی خود دست به تولید محتواهای ویدیویی برای شرکت ­های تجاری در سراسر جهان می­زنند. همین نکات نشان می­دهد که تا چه اندازه محتواهای ویدیویی در امر تجارت الکترونیک امروز اثرگذار و اثربخش هستند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال­ها تجربه عملیاتی در ساختن موشن گرافیک آماده است تا سفارش موشن گرافیک مورد نیاز شما را برای توسعه تجارتتان بر عهده بگیرد. برای به دست آوردن اطلاعات لازم با واحد روابط عمومی ما تماس حاصل بفرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز