خبرگزاری کار ایران

10 نکته مهم که در طراحی و چاپ فلکسی باید آن را رعایت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۳۹

یکی از محبوب‌ترین روش‌های چاپ تبلیغاتی، چاپ فلکسی نام دارد که بسیاری از کسب و کارها در مواقع خاص به آن نیاز پیدا می‌کنند. این نوع چاپ به واسطه پروسه منحصر به‌فردی که دارد، از مزایای قابل توجهی بهره می‌برد که هرکدام عواملی برای برتر بودن این نوع چاپ هستند. البته چاپ فلکسی معایبی نظیر عدم وجود امکان حمل و نقل نیز دارد؛ چرا که ابعاد آن بزرگ است و افراد نمی‌توانند به سادگی آن را با خود جابه‌جا کنند.

در این میان، برخی نکات مهم در طراحی و چاپ فلکسی وجود دارد که مخاطبان از آن‌ها آگاهی ندارند؛ در حالی که می‌توانند با آن‌ها، پروسه چاپ خود را بهبود بخشیده و طرح خود را با روش فلکسی روی بنر مورد نظر خود چاپ کنند. برای آگاهی از این نکات مهم، در ادامه همین صفحه همراه ما باشید.

10 نکته مهم که در طراحی و چاپ فلکسی باید آن را رعایت کنید

نکات مهم طراحی تابلو فلکسی

پیش از هرچیزی، بهتر است مواردی را در مورد طراحی تابلو فلکسی برایتان متذکر باشیم. هرکدام از چاپخانه‌ها یک سایز مشخص برای طرح شما در نظر می‌گیرند که باید طراحی خودتان را مطابق این سایز انجام دهید؛ بنابراین قبل از آغاز اقدامات برای طراحی تابلو، سایز آن را در نظر داشته باشید. همچنین زمانی که فایل طرح‌ها را ارسال می‌کنید، توجه داشته باشید که عکس‌ها دارای رزولوشن حداقل100 dpi  و حداکثر 300 بوده و از کیفیت مورد نیاز بهره ببرند.

مورد نهایی که افراد باید به آن توجه داشته باشند، فرمت فایل ارسال شده است. توصیه می‌کنیم طرح‌های خود را در فرمتJPEG  به چاپخانه بفرستید؛ چرا که این فرمت، متداول‌ترین و کاربردی‌ترین حالت عکس‌ها در چاپ فلکسی شمرده می‌شود و کیفیت طرح شما را حفظ می‌کند.

از چه رنگی در چاپ فلکسی استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، هرکدام از رنگ‌ها دارای یک پیام برای مخاطبان هستند و می‌توانند تاثیر متفاوتی روی او داشته باشند. با توجه به اهمیت رنگ‌های به کار رفته در چاپ فلکسی، شاید بهتر است خودتان نسبت به اهداف و خواسته‌هایتان برای استفاده از رنگ‌هایی خاص تصمیم‌گیری کنید. برای این کار، هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه تحقیق روی رنگ‌ها و پیام‌های ارسالی آن‌ها برای شما مفید باشد.

همواره روانشناسان و افراد متخصص در حوزه مارکتینگ، توصیه می‌کنند که چاپ فلکسی با استفاده از رنگ‌های شاد و با روحیه انجام بگیرد؛ چرا که مطمئنا پیامدهای بسیار مناسبی دارد و مشتریان بیشتری به سوی خود جذب می‌کند.

10 نکته مهم که در طراحی و چاپ فلکسی باید آن را رعایت کنید

نکات مهم قبل از چاپ فلکسی

حالا نوبت به شرح مطلب اصلی می‌رسد. افراد قبل از اینکه برای چاپ فلکسی سفارش خود را ثبت کنند، باید مواردی حائز اهمیت را به یاد داشته باشند. البته بدون شک چاپخانه‌هایی نظیر مجموعه کوثر پرینت وجود دارد که قبل از ثبت سفارش شما را در این زمینه آگاه سازد؛ اما ما برای تسهیل کار شما در این پروسه، قصد داریم نکاتی مهم و در مو        اقعی دور از ذهن را به شما نام ببریم. توصیه می‌شود این موارد را تا ابد در ذهن خود حک کنید:

  1. طرح بنر فلکسی، مهم‌ترین معیار برای تاثیرگذاری آن روی مخاطب است. طراحی این بنر را به بهتریت گرافیست بسپارید.
  2. ابعاد بنر و را همواره در نظر داشته باشید و طرح مورد نظر را با آن مطابقت دهید. اگر ابعاد بنر و طرح آن تطابق نداشته باشد، برای شما مشکل‌ساز خواهد بود.
  3. به میزان خوانایی و زیبایی نوشته‌های روی طرح دقت کنید تا مخاطبان توانایی تشخیص پیام آن‌ها را داشته باشند.
  4. از طرح‌هایی که نوشته‌های طولانی دارند تا حد امکان دوری کنید؛ زیرا مخاطبان از نوشته‌های طولانی بیزار هستند.
  5. از رنگ‌های شاد و مطابق با کسب و کار خود در چاپ فلکسی استفاده کنید.
  6. جنس بنر و تابلو، از مهم‌ترین مواردی است که باید آن را در ذهن داشته باشید.
  7. طرح خود را با رنگ‌هایی باکیفیت و مطمئن سفارش دهید تا بتوانید آن را تا مدت طولانی استفاده کنید.
  8. تا حد امکان سعی کنید چاپ فلکسی شما ساده باشد و پیچیدگی آن باعث سردرگم شدن مخاطبان نشود.
  9. مخاطب بتواند در نگاه اول، موضوع بنر و کسب و کار معرفی شده در آن را متوجه شود.
  10. چاپ فلکسی را تنها به چاپ خانه‌های معتبر و شناته شده بسپارید.

10 نکته مهم که در طراحی و چاپ فلکسی باید آن را رعایت کنید

بهترین جنس تابلو فلکسی کدام است؟

به افراد توصیه می‌کنیم در چاپ فلکسی، بدانند که تابلو فلکسی فیس و تک فریم دو گزینه مناسب برای آن‌هاست؛ اما به جرئت می‌توان تابلو فلکس فیس را بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین جنس تابلو نامید.

درباره کوثر پرینت

مجموعه کوثر پرینت kosarprint.com با بیش از ده سال سابقه در زمینه چاپ میتواند بهترین گزینه برای انجام کلیه کارهای چاپی شما اعم از چاپ فلکسی و ... باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز