خبرگزاری کار ایران

تشک خوشخواب برای کمر درد باید چگونه باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۳۲۷

قیمت خوشخواب یکی از مهم ترین معیار های خرید یک تشک میباشد.انسان تقریباً یک‌ سوم از زندگی خود را صرف خواب می‌کند، بنابراین می‌توان گفت خرید تشک خوشخواب و ایده‌آل برای زندگی روزمره بسیار واجب است. این مقاله شامل مهم‌ترین نکات انتخاب یک تشک ایده‌آل برای مقابله با کمر درد است.

تشک خوشخواب چگونه به کمردرد کمک می‌کنند؟

یک مقاله تحقیقاتی در سال 2015 نشان داد که تشک‌های خودتنظیمی و محکم می‌توانند تراز ستون فقرات و راحتی خواب را افزایش دهند. مقاله دیگری در سال 2017 اشاره کرد که تشک‌های لاتکس می‌توانند وزن را در مقایسه با تشک‌های پلی اورتان به‌طور یکنواخت در سراسر بدن توزیع کنند. از مقالات و تحقیقاتی علمی که در این زمینه صورت گرفته است می‌توان گفت که تشک مناسب رابطه مستقیمی با بهبود کمردرد دارد.

از چه نوع تشک‌هایی باید اجتناب کرد؟

همه تشک‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند، اما طول‌عمر آن‌ها به روش و موادی که شرکت برای ساخت آن‌ها استفاده می‌کند بستگی دارد. افراد مبتلا به کمردرد باید از یک تشک خوشخواب و مناسب برای استفاده روزمره بهره‌مند شوند. گفته می‌شود، برخی از مواد ممکن است برای ساخت تشک ممکن است از سایر موادها بهتر باشد و این یعنی انتخاب مواد تشک از اهمیت بالایی برخوردار است. در مقاله‌ای قدیمی‌تر، محققان اثرات تشک‌های فومی و پنبه‌ای را بررسی کردند و دریافتند که شرکت‌کنندگان در این آزمایش پس از استفاده از تشک فوم دچار کمردرد شدند و آن‌ها پس از استفاده از تشک پنبه‌ای کمی تسکین یافتند.

نحوه انتخاب تشک متناسب با کمردرد

فردی که به دنبال یک تشک خوشخواب جدید است باید مطمئن شود که تشکی را انتخاب می‌کند که راحت باشد و از ستون فقرات او محافظت می‌کند. برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

سایز تشک خوشخواب:

تشک‌ها در اندازه‌های مختلف و همچنین قالب‌های مختلف وجود دارند و افراد باید یکی را انتخاب کنند که مناسب‌ترین آن‌ها باشد.

راحتی:

افراد می‌توانند بین یک تشک نرم یا سفت یکی را انتخاب کنند. یک مقاله نشان داد که تشک‌های متوسط ​​سفت ممکن است مناسب‌ترین انتخاب برای تسکین کمردرد باشند. راحتی، یک ویژگی بسیار فردی است و برای هر فردی متفاوت است که با چه تشکی راحت است.

نوع:

 انواع مختلفی از تشک‌ها برای انتخاب وجود دارد، مانند مموری فوم، فنری، هیبریدی و تشک‌های بادی و غیره. یک مطالعه در سال 2017 شامل افراد مسن و افرادی که بیش از 15 ساعت در روز در رختخواب هستند، اشاره می‌کند که تشک‌های بادی با فشار متناوب می‌توانند در پیشگیری از زخم‌های فشاری مؤثرتر از تشک‌های فوم باشند. در انتخاب یک تشک خوشخواب باید به این نکته توجه ویژه‌ای کرد.

وضعیت خواب:

 افراد باید تشک را با توجه به نواحی بدن که نیاز به حمایت بیشتری برای ایجاد تراز ستون فقرات دارند، انتخاب کنند. متخصصان بهداشت می‌گویند افرادی که به شکم می‌خوابند باید تشک‌های سفت‌تری نسبت به کسانی که به پشت یا پهلو می‌خوابند انتخاب کنند.

قیمت تشک:

شخص نه‌ تنها باید قیمت تشک خوشخواب را بررسی کند، بلکه باید هزینه‌های دیگری را نیز در نظر بگیرد که هزینه‌های حمل‌ونقل، نصب، مرجوعی و سایر هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

انواع تشک ازنظر مواد تشک

یکی از نکات مهمی که باید فرد خریدار در هنگام تصمیم‌گیری خرید یک تشک از آن استفاده کند توجه به نوع تشک است که نوع تشک نیز ارتباط مستقیمی با کمردرد دارد. انواع مختلفی از تشک‌ها وجود دارند که در زیر به همه آن‌ها اشاراتی شده است.

انواع اصلی تشک‌هایی که در بازار وجود دارند از:

  • فلزی یا فنری: این تشک‌ها با سیم‌پیچ‌ها یا فنرهای پیچیده ساخته می‌شوند که به‌عنوان سیستم پشتیبانی اصلی عمل می‌کنند. آن‌ها یک سبک قدیمی هستند و معمولاً بسیار ارزان هستند.
  • فوم: این نوع تشک‌ها از مموری فوم یا فوم لاتکس به‌عنوان تکیه‌گاه اصلی استفاده می‌کنند.
  • ترکیبی: تشک‌های هیبریدی یا ترکیبی، ترکیبی از تشک‌های فوم و فنری ساخته‌شده است که برای راحتی از هر دو سیم‌پیچ یا فنر و لایه‌های فوم استفاده می‌کنند.
  • تشک بادی: تشک‌های بادی دارای پشتیبانی قابل تنظیم باقابلیت سفت کردن یا نرم کردن تشک با استفاده از هوا هستند.

چه نوع تشکی برای کمردرد بهتر است؟

اگر فردی با کمردرد روبه‌رو است، تشک خوشخواب مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. دکتر Lynelle McSweeney، متخصص کایروپراکتیک در Reno، نوادای کانادا توضیح می‌دهد: تشکی که بدن ما را در حالت طبیعی نگه‌نمی‌دارد باعث ایجاد درد در ناحیه کمر می‌شود. ما به تشکی نیاز داریم تا مفاصل خود را از وارد شدن به یک نقطه استرس که بر اعصاب فشار می‌آورد و ماهیچه‌ها را تحت‌فشار قرار می‌دهد، نگه‌داریم. به‌طورکلی، تشک‌های هیبریدی و فنری برای کمردرد نسبت به تشک‌های تمام فوم بهتر هستند. رتبه‌بندی استحکام سازنده همچنین می‌تواند به شما کمک کند که یک تشک خوشخواب مناسب انتخاب کنید. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس مقیاس 1 تا 10 است که 1 نرم‌ترین و 10 محکم‌ترین است. تشک‌های متوسط ​​سفت که دارای امتیاز 7 تا 8 هستند، معمولاً برای کمردرد توصیه می‌شوند.

تشک خوشخواب برای کمر درد باید چگونه باشد؟

استحکام تشک به چند عامل مختلف بستگی دارد، ازجمله موقعیت خواب ترجیحی شما، اندازه بدن و وزن شما و اینکه آیا تخت مشترک است یا شخصی. تشک مناسب واحدی برای همه وجود ندارد، اما هنگام مواجهه با کمردرد ملاحظات خاصی وجود دارد ازجمله:

  • استحکام تشک: تشک‌های نرم یا مخملی احتمالاً پشتیبانی کافی را ایجاد نمی‌کنند. تحقیقات انجام‌شده در سال 2003 نشان می‌دهد که تشک‌های سفت متوسط ​​برای کاهش کمردرد بهتر از تشک‌های سفت هستند.
  • قابلیت تنظیم: تشک‌های قابل تنظیم به شما امکان می‌دهند سطح راحتی خود را هر وقت دلتان بخواهد تغییر دهید و یک گزینه مناسب به‌حساب می‌آیند.

خرید تشک مناسب کمردرد از خوشخوابان

افراد مبتلابه کمردرد باید بررسی کنند که آیا نیاز به خرید تشک خوشخواب جدید دارند یا خیر؟ بسیاری از شرکت‌ها تشک‌هایی را عرضه می‌کنند و افراد می‌توانند تشک‌هایی را خریداری کنند که با سطح سفتی موردنظرشان مطابقت دارد. آن‌ها همچنین می‌توانند اندازه و ارتفاع تشک موردنظر خود را برای خرید انتخاب کنند. خوشخوابان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده تشک است که تشک‌های ایده‌آلی را به بازار عرضه کرده است. قیمت خوشخواب در این شرکت در به‌صرفه‌ترین حالت قرار دارد. برای مشاهده کاتالوگ تشک خوشخواب و ایده‌آل می‌توانید به وب‌سایت http://khoshkhaban.com سربزنید و مناسب‌ترین تشک‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. تشک خوب و مناسب رابطه مستقیمی با کمردرد دارد و بنابراین انتخاب یک تشک مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز