خبرگزاری کار ایران

بررسی روند نزولی قیمت بیت کوین در هفته گذشته؛ قیمت طلای دیجیتال به کدام سمت می‌رود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۶۵

قیمت بیت کوین که در سال گذشته به اوج خود در رسید در ماه‌های اخیر به‌دلیل سرکوب‌های نظارتی، ممنوعیت در چین و روسیه و نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افت و خیز فراوانی را تجربه کرد.

در این میان درگیری‌ها در اوکراین، بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و بازار رمزارز نیز نوسانات ناپایداری را تجربه می‌کند. تهاجم روسیه به اوکراین در دو هفته گذاشته بازارهای سهام را متضرر کرده و قیمت بزرگترین ارز دیجیتال از هفته اول اسفند تا امروز ۱۸ درصد کاهش یافته است. 

قیمت بیت کوین در شروع ماه فوریه ۲۰۲۲ در حال تجربه یک اصلاح کوچک بود. اما تنش‌های ژئوپلتیک روسیه که سومین مقر بزرگ استخراج کریپتو در جهان است و اکنون اعلام جنگ با اوکراین، فشارهای بسیاری را به بازارهای مالی از جمله کریپتو وارد کرده است. از طرفی برخی از تحلیلگران معتقدند که پذیرش هر چه بیشتر رمزارزها، پیروی بازار کریپتو از بازار سهام را به‌دنبال خواهد داشت و کاهش قیمت‌ها در شروع سال میلادی جدید به نوساناتی که اکنون شاهد آن هستیم منجر خواهید شد. در ادامه به بررسی روند نزولی قیمت بیت کوین در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم. 

پشت پرده افت قیمت بیت کوین

بررسی روند نزولی قیمت بیت کوین در هفته گذشته؛ قیمت طلای دیجیتال به کدام سمت می‌رود؟

 

سیاست‌های داخلی و خارجی روسیه از دیرباز عامل تاثیرگذاری بر بازارهای مالی بوده است. قانون‌گذاران روسی پیش از این تلاش قابل توجهی برای تصویب قانون مبنی بر ایجاد محدودیت در ترید و استخراج رمزارزها داشته‌اند. بیت کوین در بیشتر روزهای ماه فوریه بالای ۴۰,۰۰۰ دلار معامله شد و در ماه ژانویه به ۳۴,۰۰۰ دلار رسید که کمترین قیمت این رمزارز از جولای ۲۰۲۱ بوده است. 

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، قیمت بیت کوین زیر ۳۵,۰۰۰ دلار رسید و سپس روز دوشنبه ۲ مارس بالای ۴۰,۰۰۰ دلار معامله شد و تمام هفته تا جمعه بعد‌ازظهر در این سطح باقی ماند. 

کاهش قیمت بیت کوین در هفته اخیر در بحبوحه تورم ادامه دارد. همچنین بسیاری این ماه را بدترین ماه بازار سهام از ماه مارس ۲۰۲۰ نامیده‌اند. از سوی دیگر سیگنال‌های مداوم نشان می‌دهد که فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه مارس در تلاش برای مقابله با تورم، افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. 

در همین حین، مقامات دولتی ایالات متحده همچنان علاقه خود را به تصویب مقررات بازدارنده و مداخله در بازار رمزارز نشان می‌دهند. از جمله آن می‌توان به امکان ایجاد یک ارز دیجیتال دولتی اشاره کرد. قیمت اتریوم نیز در هفته اخیر از الگویی مشابه بیت کوین پیروی کرده و عمدتا نزولی بوده است. 

قیمت بیت کوین در هفته اخیر در محدوده ۳۷,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ دلار نوسان کرده است. اگر بخواهیم قیمت فعلی را با اوج قیمتی بیت کوین در ماه‌های گذشته مقایسه کنیم، به چنین الگویی می‌رسیم:

یک هفته قبل‌تر (۲۵ فوریه): ۴۰,۰۰۵

یک ماه قبل‌تر (۴ فوریه): ۴۱,۷۲۹ 

سه ماه قبل‌تر (۴ دسامبر): ۴۹,۷۶۸

قیمت ارز دیجیتال (https://mihanblockchain.com/cryptocurrency-prices/) بیت کوین پس از اینکه تقریبا به ۵۲,۰۰۰ در ۲۷ دسامبر رسید، در روزهای پس از آن در محدوده بین ۳۳,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار معامله شد. اما در جمعه گذشته (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) طی چند ساعت به کمتر از ۴۰,۰۰۰ دلار رسید و هم‌اکنون در کانال ۳۸,۰۰۰ دلاری معامله می‌شود. 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته

 

بررسی روند نزولی قیمت بیت کوین در هفته گذشته؛ قیمت طلای دیجیتال به کدام سمت می‌رود؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران، نوسان قیمت بیت کوین را به‌عنوان بخشی از بازی بازار کریپتو می‌دانند. اما مقابله با نوسانات برای خرده سرمایه‌گذاران و افرادی که به تازگی به این بازار وارد شده‌اند، دشوار است. بازار نزولی رمزارزها را نمی‌توان تنها به یک دلیل نسبت داد. برخی از ریزش‌ها به علت مجموعه‌ای از دلایل اتفاق افتاده‌اند. از هیجانات پیرامون رمزارزهای بی‌ارزش گرفته تا اظهارات منفی ایلان ماسک، سرکوب اخیر چین در مورد خدمات کریپتو، قانون‌گذاری‌ها در ایالات متحده و تهاجم روسیه به اوکراین و همچنین پذیرش گستره‌تر خدمات کریپتویی در برزیل و کانادا.  

نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که هزمان با تشدید نبرد روسیه برای کنترل اوکراین، قیمت بیت کوین در ۳ مارس به ۴۴۰۰۰ دلار هم رسید و ارزش کل بازار کریپتو به ۲ تریلیون دلار دست یافت. با وجود افت و خیزهای فراوان، بیت کوین اکنون دارای ارزش بالاتری نسبت به روبل روسیه است که ارزش آن به سرعت کاهش می‌یابد. 

 

سخن پایانی

در ۲۹ فوریه به دلیل احتمال مذاکرات روسیه و اوکراین، قیمت بیت کوین تا حدود زیادی تثبیت شد. بیت کوین که با شروع جنگ در روز پنج‌شنبه زیر ۳۴,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود، روز شنبه تقریبا روی ۳۹,۰۰۰ دلار ثابت شده بود. برخی سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که قیمت بیت کوین افزایشی شود و برخی دیگر نیز منتظر بودند تا به دلیل عدم اطمینان از وقایع ژئوپلیتیکی، جهش قیمت کوتاه‌مدت باشد. اما اکنون انتظار می‌رود تا قیمت بیت کوین در کوتاه مدت در محدوده حمایتی ۳۷,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار ثابت باقی بماند. 

برخی از تحلیلگران افت قیمت فعلی را به سقوط بازار سهام در سال ۱۹۸۷ تشبیه می‌کنند که ماه‌ها زمان برد تا بازار خود را اصلاح کند. اما از آن‌جایی که ارزهای دیجیتال بسیار سریع‌تر از بازار سهام در دهه ۸۰ حرکت می‌کنند ممکن است شاهد اصلاح سریع‌تری باشیم. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز