خبرگزاری کار ایران

قیمت ورق آلومینیوم با گریدهای مختلف متناسب با نیاز کاری شما

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۵۲۱

جهت استعلام قیمت ورق آلومینیوم و خرید این محصول، بر روی لینک قیمت کلیک کنید.

ورق آلومینیوم یک صفحه فلزی آلیاژی با ظاهر نقره فام است. قیمت و مشخصات این صفحه فلزی بسته به گرید یا درجه آن متفاوت است. 1050، 2014 و 6062 از گریدهای معروف این ورق آلیاژی هستند.

آنودایز، یکی از فرایندهایی است که در مورد پلیت ها و شیت های Al انجام می شود. گرچه آلومینیوم به طور ذاتی در برابر خوردگی مقاوم است.

اما با انجام آنودایز، یک لایه خاصی در سطح پلیت ایجاد می شود و آن را در برابر خوردگی مقاوم تر می کند. آلومینیوم و آلیاژهای آن حاوی آهن نیست و خاصیت مغناطیسی ندارد؛ این مهمترین ویژگی و تفاوت آن با فولاد است. از طرفی، چگالی آن تقریباً یک سوم فولاد است. وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی، از مزیت های اصلی صفحات آلومینیومی می باشد.

استعلام قیمت و خرید ورق آلومینیوم از آنلاین سازه

جهت استعلام قیمت ورق آلومینیوم و خرید این محصول، بر روی لینک قیمت کلیک کنید. شیت و پلیت Al در گریدهای مختلفی تولید می شود که برخی از آن‌ها در ادامه این مطلب بیان شده است. کارشناسان شرکت مهندسی آنلاین سازه شما را در انتخاب گرید مناسب و متناسب با نیاز کاری‌تان راهنمایی خواهند کرد. ارائه محصولی سالم و درجه یک، هدف و تخصص ماست.

ویژگی های ورق آلومینیوم چیست؟

  1. چگالی گم
  2. ساده برای پردازش
  3. سطحی صاف
  4. تلرانس ابعادی پایین
  5. نداشتن خاصیت مغناطیسی
  6. قابلیت آنودایز تزئینی دارد (بسته به آلیاژ)
  7. قابلیت خوب برای ماشین کاری

هر یک از ویژگی های مذکور در ادامه توضیح داده شده است.

قیمت ورق آلومینیوم با گریدهای مختلف متناسب با نیاز کاری شما

1- چگالی کم 

چگالی آلومینیوم تقریباً یک سوم فولاد است. به دلیل چگالی کم آن، معمولاً از آن در کاربردهایی استفاده می شود که به مواد قوی اما سبک نیاز است. برخی از این کاربردها عبارتند از ساخت وسایل نقلیه و هواپیما، که در آن ماهیت وزن سبک این فلز، به صرفه جویی در سوخت کمک می کند.

2- پردازش آسان

آلومینیوم علیرغم اینکه فلزی محکم است، انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد. به راحتی می توان آن را شکل داد و به اشکال مختلف تبدیل کرد. از فرآیندهای متالوژیکی مختلفی برای تولید مقاطع مختلف آلومینیومی استفاده می شود. رایج ترین این روش ها نورد، کشش و اکستروژن است.

3- سطح صاف

آلومینیوم با قرار گرفتن در معرض هوا تقریباً بلافاصله یک پوشش محافظ ایجاد می کند. این پوشش نازک محکم به فلز می چسبد و به مقاومت آن در برابر خوردگی کمک می کند. با سایر عملیات‌های سطحی مانند آنودایز، سطح صاف آلومینیوم را می‌توان بیشتر بهبود بخشید و از آن محافظت کرد و آلومینیوم را به گزینه‌ای عالی در تکمیل سازه‌ها یا تجهیزات تبدیل کرد.

4- تلرانس ابعادی پایین

پایین بودن تلرانس ابعادی آلومینیوم، به صرفه جویی در زمان تولید مقاطع مختلف آلومینیومی و مونتاژ آن کمک کرده و از این رو، استفاده از آن را در ساخت و ساز مطلوب می کند.

5- نداشتن خاصیت مغناطیسی

آلیاژ آلومینیوم حاوی آهن نیست. در نتیجه خاصیت مغناطیسی ندارد یا می توان گفت فقط پارامغناطیس است. به این معنی که هیچ ویژگی مغناطیسی خارجی ندارد؛ یک خاصیت و تفاوت مهم در مقایسه با فولاد و آهن! این ویژگی باعث شده است تا پلیت Al در خطوط برق و الکترونیک از راه دور کاربرد داشته باشد. همچنین می توان از آن برای محافظت از وسایل الکترونیکی حساس استفاده کرد و در کابردهای ولتاژ بالا نیز یک گزینه مناسب است.

6- استفاده از ورق آلومینیوم در دکوراسیون

آنودایز کردن آلومینیوم مزایای متعددی دارد. از جمله آنکه جذابیت زیبایی شناختی آن را بیشتر می کند. آنودایز فرآیندی مقرون به صرفه است، مانع از پوسته شدن سطح فلز شده و دوام و ماندگاری آن را افزایش می دهد. بنابراین به دلیل ویژگی‌های ظاهری خوب، برای موارد تزئینی و دکوراسیون استفاده می شود. آنودایز کردن باعث می شود تا یک لایه خاص در سطح فلز ایجاد شود و محافظت آن را در برابر خوردگی بالاتر برد. علاوه بر این، آلومینیوم به دلیل داشتن لایه اکسیدی در محدوده pH خنثی در برابر خوردگی مقاوم است.

7- قابلیت خوب ماشین کاری خوب (بسته به استحکام و عناصر آلیاژی)

به طور کلی، آلومینیوم را می توان به راحتی و بدون نیاز به نازک کاری مکانیکی، از یک قطعه آلومینیوم اکسترود شده به اشکال پیچیده تبدیل کرد. تولید مبدل های حرارتی با استفاده از این روش صورت می گیرد. پلیت و شیت آلومینیوم را می توان با روش های مختلف از جمله جوش کاری و لحیم کاری به هم متصل کرد. گیره، پیچ و مهره، پرچ، چسب و بست ها از دیگر روش های اتصال است که در هنگام ماشین کاری جهت اتصال قطعات کاربرد دارد. این روش های اتصال، در مورد اجزای مختلف صفحات بدنه و قطعات هواپیما استفاده می شود.

کاربردها

آلومینیومِ خالص، نرم و انعطاف پذیر است، در برابر خوردگی مقاوم بوده و رسانایی الکتریکی بالایی دارد. اما ترکیب آن با عناصر دیگر و آلیاژ کردن آن، استحکام آن را افزایش داده و برای کاربردهای مختلف آماده می کند. نسبت بالای استحکام به وزن، آلیاژ Al را نسبت به آلیاژ فولاد برتری داده است. از کاربردهای این مقطع فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معماری.
  • حمل و نقل (مثل صنعت هوا فضا).
  • برق و الکترونیک.
  • صنایع غذایی (مثل ساخت قوطی نوشیدنی ها و فویل آلومینیوم برای پوشاندن مواد غذایی).

قیمت ورق آلومینیوم با گریدهای مختلف متناسب با نیاز کاری شما

گریدهای ورق آلومینیوم و ویژگی های بازر هر کدام

ترکیب مقادیر مختلف Al با برخی عناصر، گریدهای مختلفی از آن را خلق می کند که هر کدام استحکام، قابلیت بازیافت، شکل‌پذیری و مقاومت خاصی در برابر خوردگی پیدا می کنند. در نتیجه کاربردهای خاصی نیز پیدا می کنند؛ از فویل مواد غذایی گرفته تا کاربردهای ساختمانی.

  • گرید 1050: رایج ترین درجه یا گرید برای تولید پلیت و شیت آلومینیوم است. کار با آن آسان است و مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارد. عموم صفحات آلومینیوم با این گرید تولید می شوند.
  • گرید 3103: همانند گرید 1050 کار با آن آسان است و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. اما کمی قوی تر از آن است.
  • گرید 2014: از گریدهای مستحکم ورق های آلومینیوم است اما مقاومت آن در برابر خوردگی ضعیف می باشد.
  • گرید 5083: استحکام بالایی دارد. برای مصارف عمومی و کاربردهای دریایی و همچنین مصارف شیمیایی صنعتی مناسب است. پس از جوشکاری، استحکام خود را به طور فوق العاده ای حفظ می کند. اما برای استفاده در دماهای بیش از 65 درجه سانتی گراد توصیه نمی شود. برای جوشکاری 5083 به خودش یا آلیاژهای دیگر از همان گروه، فلز پر کننده پیشنهادی 5183 است. سایر فیلرهای مناسب، 5356 و 5556 است.
  • گرید 5251: قوی ترین گرید آلیاژ Al است. هم به صورت شیت و هم به صورت پلیت قابل تولید است. ورق هایی که از آن ساخته می شود، بالاترین مقاومت را در برابر خوردگی، به ویژه خوردگی های ناشی از محیط های دریایی دارند.
  • گرید 5754: برای ساخت ورق آلومینیوم آجدار مناسب است. شکل پذیر بوده و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. از گرید 5754 برای تولید لوله پروفیل آلومینیوم نیز استفاده می شود.
  • گرید 6062: صفحات آلومینیومی که با این گرید تولید می شوند، برای کاربردهای ساختمانی مناسب است. استحکام آن متوسط است و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
  • گرید 7075: میزان استحکام آن بسیار بالاست و مقاومت نسبتاً خوبی در برابر خوردگی دارد.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز