خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع خرید کابینت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۷۳۸

کابینت ‌ها عنصر کلیدی برای هر خانه و آشپزخانه هستند. اندازه ‌ها، جنس ‌ها، سبک‌ ها و طرح‌ های متنوعی برای کابینت وجود دارد که بسته به سلیقه و یا بودجه خود می‌توانید از میان آن‌ها گزینه مورد نظر خود را بیابید. اما قبل‌ از آن باید اطلاعات کافی در این ‌مورد کسب کنید و با اجزا و انواع مختلف آن آشنا شوید.

پیکر بندی کابینت ‌ها شامل بدنه و اسکلت اصلی، درب ‌ها، کشو ها و صفحه کابینت در کرج است، که با اندازه‌ های استاندارد و دلخواه و متناسب با فضایی  که در اختیار دارید و همچنین سلیقه شخصی به ‌صورت سفارشی ساخته می‌شوند. زمانی ‌که قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید کسب اطلاعات در مورد سبک و انواع متریال کابینت آشپزخانه، شما را به سمت انتخاب یک گزینه مناسب سوق می ‌دهد. از همین رو در این مطلب به معرفی ساختار و تشریح مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت.

کابینت ام دی اف

کابینت ‌های MDF ساخته‌ شده از ورق ام دی اف در کرج است. ام دی اف تخته ‌های متشکل از خرده چوب و یا محصولات بازیافتی چوب با ترکیبی از رزین و چسب ‌های مصنوعی که تحت فشار و گرما به یکدیگر چسبانده می‌شوند، بدست می‌آید.

 این محصول مهندسی شده از خود تخته‌ های چوبی، مقاومت بهتری ارائه می ‌دهد. به دلیل قیمت مقرون ‌به‌ صرفه عمده ‌ترین نوع از کابینت ‌ها از ام دی اف ها ساخته می ‌شوند. امروزه ورق ‌های ام دی اف بیشتر به‌ عنوان بیس و پایه ‌ای برای باز تولید محصولات نوین ‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد. نوع فرآوری شده و ارتقا یافته ‌این صفحات HDF نام دارد که مقاومت آن نسبت‌ به خود نمونه اولیه بسیار بیشتر است.

مزایای ورق ام دی اف

هزینه کم در کنار کارایی و رفع معایبی که در استفاده از چوب خام وجود دارد این ساختار را به معمول ‌ترین و پر استفاده ترین متریال برای ساخت نه ‌تنها کابینت بلکه بسیاری از موارد دکوراسیون داخلی تبدیل کرده ‌است.

 مقاومت بهتر نسبت  ‌به چوب در برابر رطوبت و عدم تاب خوردگی و مقاومت در برابر خراش از جمله مزایای این متریال محسوب می ‌شود. ام دی اف به اندازه‌ چوب طبیعی در برابر نوسانات رطوبتی تغییر حالت نمی ‌دهد و درنتیجه کمتر در معرض تاب خوردگی قرار خواهد گرفت. همین‌طور قابلیت رنگ پذیری آن باعث می‌شود هر زمان که بخواهید بتوانید آن را رنگ‌آمیزی کنید. برخلاف چوب طبیعی در استفاده از آن دچار محدودیت در اندازه نیستید زیرا ورق ‌های ام دی اف در ابعاد بزرگ برای مصارف گوناگون تولید می‌شود.

انواع ورق ام دی اف

ورق‌های ام دی اف به‌صورت خام و روکش ‌دار تولید می‌شود ورق خام بیشتر برای تولید و تبدیل به محصولاتی دیگر همچون انواع کابینت و در تولید پارتیشن و لوازم منزل به کار برده می‌شوند.

 نوع روکشدار آن که با روکش ملامینه شناخته می‌شود نوعی روکش مصنوعی برای ارتقای کارکرد ورق خام و تبدیل به ورق ضد آب، ضد خش و مقاوم است که برای تولید انواع مصنوعات چوبی مناسب باشد.

روکش ملامینه کاغذ های رنگی ترکیب ‌شده با رزین ملامین هستند که تحت گرما قرار گرفته و ام دی اف خام را بهینه‌ سازی می‌ کند.

 نگهداری آسان در کنار تنوع طرح و الگو ها در آن بسیار است، بنابراین گزینه‌ های زیادی برای انتخاب در اختیار شما می‌گذارد. اما باید دانست که مقاومت زیادی خصوصاً زمانی ‌که در معرض خراش قرار بگیرند از خود نشان نمی‌دهند.

راهنمای جامع خرید کابینت

کابینت پلی وود

پلی وود ها الوار هایی با چگالی بالا و ترکیب ‌شده با نوعی پلاستیک هستند. این ساختار با لایه ‌های نازکی از چوب روکش شده و ظاهر آن کاملاً مشابه با چوب است، برخلاف چوب اصلی تمیز کردن آن آسان و مقاومت بسیار بهتری نسبت ‌به رطوبت دارد. ظاهر آن شبه چوب ولی هزینه کمتری نسبت به آن دارد. در نوع رنگی، بسیار زیبا و خاص است.

کابینت چوبی

فرآورده ‌های چوبی همیشه به‌ عنوان عنصری مهم در دکوراسیون منزل حضور داشته و تلفیق آن با فضا های مدرن جهت گرما بخشیدن به خانه و ایجاد فضایی روستیک و روستایی مورد توجه طراحان قرار دارد.

امروزه چوب ها با فرآوری ها یی که روی آن‌ها صورت می‌گیرد، بیشتر از هر زمان دیگر کارایی و کاربرد دارند. گونه‌ های مختلف چوب شامل بامبو، گیلاس، گردو، افرا، راش و ... اغلب مورد استفاده در تولید کابینت هستند.

محصول کابینت آن در کنار ظاهری زیبا هزینه بسیار بالایی دارد. از دیگر معایب آن نگهداری سخت و مقاومت کم در برابر آب است که  آن را تبدیل به موردی خاص کرده که ممکن است برای فضای کابینت آن‌چنان مورد استقبال قرار نگیرند. جهت کاهش در هزینه‌ های ساخت کابینت چوبی تولید کنندگان عمدتاً از ورق‌ ام دی اف با روکش چوبی بهره می‌برند.

کابینت لمینیت

ساختار لمینت کاملاً مشابه ملامینه است. با این تفاوت که از لایه‌ های بیشتری که تحت فشار بالایی درهم ‌تنیده شده‌اند تشکیل شده‌است. لمینت ها تطبیق‌ پذیری فوق‌ العاده‌ای از لحاظ طراحی دارند. مقاومت آن ‌ها در برابر تاب برداشتن زیاد است چرا که با فشرده‌ سازی ذرات چوب یک هسته  قوی برای آن ‌ها شکل‌ گرفته است.

کابینت ممبران

کابینت‌ های ممبران که چند سالی است راه خود را به بازار یافته‌ اند همان صفحات ام دی ف اند که با دستگاه‌ های حکاکی و برش چوب CNC طرح ‌های سه ‌بعدی و برجسته بر روی آن‌ها شکل‌ گرفته و پس ‌از آن توسط یک دستگاه پرس، وکیوم می‌ شوند. ظاهر آن‌ها مات است، طراحی‌ های قطعات طلایی رنگ که از رزین ساخته می‌شوند جلوه‌ای کلاسیک و زیبا به آن‌ها می‌بخشد.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس ساخته ‌شده از ورق هایگلاس در کرج نسل نوین کابینت ‌ها هستند.

 اولین موردی که توجه ‌ها را به سمت این سازه جلب می‌کند ظاهر براق آن است.

 درواقع این ظاهر فوق صیقلی مشخصه اصلی هایگلاس است.

 شیت هایگلاس با بیس ام دی اف و روکش شده با یک لایه پلکسی‌گلاس برای افزایش دوام با لایه ضد خش و ضدآب و ضد رطوبت ایجاد شده است.

 استفاده از این متریال جهت تولید کابینت سبب شده که نور را به ‌شدت منعکس کند و آشپزخانه روشن ‌تر و بزرگتر از آنچه که هست به ‌نظر برسد.

 تمیز کردن آن آسان است تنها با یک پارچه، هرگونه لکه از روی آن پاک می‌شود. این مزیتی بزرگ برای صفحات کابینت و درب ‌ها به حساب می‌آید، چرا که کابینت ‌ها همیشه در معرض آب و مواد غذایی و لکه ‌های چربی قرار دارند و آسودگی در نظافت سبب می‌شود که کمترین وقت را برای پاک‌سازی آشپزخانه صرف کنید.

این سطح صیقلی و براق گاهی مانند شمشیر دو لبه است چرا که حتی اثر انگشت نیز روی آن نمایان می‌ شود. قابلیت رنگ ‌پذیری ندارند و اگر زمانی به فکر تغییر رنگ کابینت بیفتید نیاز است که به ‌کلی آن‌ها را تغییر دهید.

شرکت‌ های تولید کننده انواع ورق هایگلاس در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند. برند های ساخت کشور ترکیه سهم زیادی در بازار ایران دارند و از کیفیت بالایی نیز برخوردارند و استاندارد های اروپایی را بر محصولات خود اعمال می‌کنند. البته برند های ایرانی پا به ‌پای آن ‌ها در همسان‌ سازی کیفی تلاش کرده و نمونه ‌های موفق  با هزینه کمتر را روانه بازار می‌کنند.

هزینه کابینت

هزینه ساخت کابینت به‌صورت سفارشی نه ‌تنها به نوع متریال و نوع ورق بلکه به فاکتور های مهم دیگری همچون ابعاد، متراژ، کیفیت ساخت بدنه و اسکلت، کیفیت اتصالات، دستمزد و تعداد فاکتور دیگر وابسته ‌است که همگی در جلسات بازدید از فضای آشپزخانه شما توسط شرکت‌ ها و کارگاه‌ های تولید کننده و نصب کابینت اعلام می‌شود.

در پایان

انتخاب نوع کابینت و یا تهیه نوع ورق آن نیازمند یک سری ملاحظات است که بودجه، مباحث دکوراسیون و استاندارد هایی که برای آشپزخانه خود دارید تعیین‌کننده آنست.  و از همه مهم‌تر  یافتن یک مرجع معتبر جهت تهیه متریال مورد نیاز برای ساخت انواع کابینت که از لحاظ کیفی شما را آسوده ‌خاطر کند و مجموعه ای کامل از انواع متریال جهت ساخت انواع کابینت در اختیارتان بگذارد.

شرکت متین هایگلاس عرضه‌کننده انواع صفحه کابینت، ورق ام دی اف و ورق هایگلاس از برترین برند های داخلی و خارجی به پشتوانه یک دهه فعالیت در حوزه فروش و عرضه عمده و خرده ملزومات کابینت آماده همکاری با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گرامی می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت به وب‌سایت رسمی متین هایگلاس به آدرس اینترنتی https://matin-highglass.com/ مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز