خبرگزاری کار ایران

در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۱۶۵

منظور از رنگ پوست، تیره و روشن بودن پوست نیست، بلکه منظورمان تناژ پوست است که به سه دسته‌ی کلی گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می‌شود.

غیر از زیبایی و قیمت، چندین معیار دیگر نیز در زمان خرید گردنبند طلا حائز اهمیت هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان بهترین و متناسب‌ترین خرید را انجام داد.

شاید شما هم دیده باشید که وقتی دو نفر یک لباس واحد با رنگ و طرح مشابه می‌‌پوشند، لباس روی تن هر کدام از آن‌ها جلوه‌ی متفاوتی دارد. دلیلش این است که رنگ پوست، فرم بدن و مشخصات ظاهری این افراد با هم متفاوت است و باعث می‌شود تا یک لباس روی بدن هر کدام از آن‌ها به شکلی متفاوت خودنمایی کند.

این مساله در مورد زیورآلاتی مثل گردنبند هم مصداق دارد؛ به این معنی که جثه‌ فرد، فرم گردن، رنگ پوست و سایز و شکل گردنبند می‌تواند در زیبایی هر چه بیشتر آن نقش مهمی ایفاء کنند. به همین خاطر، در زمان انتخاب و خرید گردنبند طلا بهتر است به معیارهایی که در زیر نوشته‌ایم توجه کنید تا گردنبندتان زیبایی و جلوه‌ی بیشتری از خود نشان دهد.

از نظر طراحان گالری پرسته:

"قیمت گردنبند طلا بر اساس اندازه، وزن و نگین‌دار بودن یا بدون نگین بودن آن مشخص می‌شود. گردنبند طلا تنوع بسیار زیادی دارد و از زنجیرهای ساده و ظریف گرفته تا انواع سینه‌ریزها را شامل می‌شود. هر کدام از مدل‌های گردنبند نیز دارای نام و اندازه‌ی خاصی هستند که اصولا هم برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از مدل‌های چوکر و یقه‌ای گرفته تا گردنبندهای ریسمانی، پلکانی یا چند رشته. اما به طور کلی، انواع گردنبند طلا اصولا بر اساس اندازه و سایز آن نامگذاری می‌شود. اندازه‌های مختلف قیمت گردنبند طلا را نیز مشخص می‌کند."

خرید گردنبند طلا بر اساس رنگ پوست

گردنبندهای طلا در سه رنگ طلایی، سفید و رزگلد طراحی و عرضه می‌شوند که هر کدام جلوه‌ی خاص خود را دارند. اما این رنگ‌های طلا زمانی می‌توانند بیشترین نما و درخشش روی بدن انسان را داشته باشد که متناسب با رنگ پوست او انتخاب شده باشند.

منظور از رنگ پوست، تیره و روشن بودن پوست نیست، بلکه منظورمان تناژ پوست است که به سه دسته‌ی کلی گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می‌شود.

تناژ یا تن پوست با رنگ پوست متفاوت است؛ رنگ پوست چیزی است که ما در ظاهر می‌بینیم، اما تناژ پوست، رنگ زیرین پوست است. به زبان ساده‌تر باید بگوییم که ما می‌توانیم به راحتی با نگاه کردن به ظاهر فرد تشخیص دهیم که رنگ پوست سفید، گندمی، سبزه یا سیاه دارد. اما تناژ پوست را با نگاه کردن به فرد نمی‌توان تشخیص داد و اغلب از روش‌های مختلف مثل نگاه کردن به رنگ رگ‌ها برای تعیین تن پوست استفاده می‌کنند.

برای این منظور کافی است زیر نور طبیعی بایستید، رگ‌های روی بخش داخلی مچ دست خود را نگاه کنید. اگر رنگ رگ‌ها آبی و بنفش بود یعنی تناژ پوست شما گرم است؛ اگر رنگ رگ‌ها سبز بود یعنی تناژ پوست گرم دارید. در صورتی که رگ‌ها هر دو رنگ آبی و سبز را از خود نشان می‌دادند یعنی دارای تن پوست خنثی هستید.

با توجه به این اطلاعات، بهتر است گردنبند طلا را بر اساس تن پوست خود انتخاب کنید. اگر تناژ پوست گرم دارید، طلاهای زرد و رزگلد برای شما مناسب‌تر خواهند بود. اگر تناژ پوست سرد دارید بهتر است سراغ خرید گردنبند طلای سفید بروید. برای پوست‌های خنثی هم هیچ فرقی نمی‌کند چه رنگ طلایی را انتخاب کنند چون هر زیورآلاتی با پوست آن‌ها سازگاری کامل دارد.

در زمان خرید گردنبند طلا باید به چه مواردی دقت کنیم؟

انتخاب گردنبند طلا بر اساس فرم گردن

انتخاب گردنبند طلا بر اساس فرم گردن شاید به نظرتان کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که بلند یا کوتاهی گردن در جلوه‌ی گردنبندی که استفاده می‌کنید بسیار موثر است. به زبان ساده‌تر باید بگوییم که تناسب سایز گردنبند با طول و پهنای گردن افراد باعث می‌شود تا گردنبند طلا زیباتر دیده شود.

برای درک بهتر این موضوع اندازه‌های مختلف گردنبند را برایتان نوشته‌ایم و توصیح داده‌ایم که برای کدام فرم گردن مناسب‌تر هستند.

گردنبند سایز یقه‌‌ای (Collar) کاملاً به گردن می‌چسبد و بالای استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. از این رو، برای افرادی مناسب است که گردن باریک و کشیده دارند. گردنبند یقه‌ای باعث می‌شود‌ گردن کوتاه‌تر از اندازه واقعی به نظر بیاید. به همین دلیل زنانی که گردن کوتاهی دارند بهتر است از این مدل گردنبند استفاده نکنند.

گردنبند سایز چوکر (Chocker) روی گردن یا روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و سایز آن بین 35 تا 40 سانتی‌متر است. این مدل برای افرادی که گردن کوتاه و پهن دارند به هیچ عنوان مناسب نیست.

گردنبند سایز شاهزاده (Princess) سایزی بین 40 تا 45 سانتی‌متر دارد و معمولاً زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. افرادی که گردن کوتاه یا ضخیم دارند بهتر است از گردنبند پرنسسی همراه با پلاک کشیده و عمودی استفاده کنند تا گردنشان باریک‌تر و بلندتر دیده شود.

گردنبند سایز نمایشی (Matinee) بین 50 تا 55 سانتی‌متر طول دارد و در فضای بین استخوان ترقوه و بالا یا میان سینه‌ها قرار می‌گیرد. این گردنبند طلا برای افرادی که گردن کوتاه‌تری دارند مناسب‌تر است زیرا می‌توانند با استفاده از آن گردنشان را کشیده‌تر و بلندتر نشان دهند.

گردنبند سایز اُپرا (Opera) بلندتر از نمونه‌های قبلی است و اصولاً در نیمه‌ی پایین سینه یا زیر سینه قرار می‌گیرد. این سایز گردنبند به دلیل طول زیاد برای افراد قد بلند انتخاب مناسبی است، اما افرادی که قد کوتاهی دارند بهتر است از گردنبند اپرا استفاده نکنند. چون باعث می‌شود پایین تنه آن‌ها کوتاه‌تر از اندازه‌ی واقعی به نظر برسد.

گردنبند سایز ریسمانی (Rope / Lariat) با طول بیشتر از 90 سانتی‌متری خود، بیشترین طول را در میان انواع مختلف گردنبند دارد. گردنبندهای طنابی/ ریسمانی را عموماً دو بار دور گردن می‌چرخانند و به عنوان گردنبند دوبل کوتاه و بلند استفاده می‌کنند. بنابراین برای هر فرم گردن می‌تواند مناسب باشد.

انتخاب گردنبند بر اساس طرح و شکل طلا

قبل از خرید گردنبند از خود بپرسید که این طلا را برای استفاده روزمره می‌خواهید یا برای مناسبت‌های خاص! اگر قصد خرید گردنبند طلا برای استفاده‌ی روزانه را دارید بهتر است سراغ زنجیرهایی مستحکم بروید که به راحتی در خود گره نمی‌خورد و در هم پیچیده نمی‌شود. به عنوان مثال، زنجیرهای امگا یا تیغ ماهی طوری طراحی شده‌اند که آسان‌تر از بقیه مدل‌ها خمیده می‌شوند و در خود می‌پیچند؛ بنابراین برای استفاده‌ی روزمره گزینه‌ی مناسبی نیستند.

قفل گردنبند طلا نیز معیار مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. بهترین و مرسوم‌ترین قفل برای گردنبند، نوع خرچنگی است که سفت و قابل اعتماد است. استفاده از این قفل هم آسان است. این قفل یک بدنه سفت دارد که آن را در برابر ضربه مقاوم می‌سازد.

ضخامت گردنبند طلا نیز معیار مهم دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً پیش از خرید به آن توجه داشته باشد. چون گردنبندهایی که زنجیرهای بسیار باریک و ظریف دارند، علاوه بر اینکه مستعد پاره شدن هستند، خیلی راحت هم پیچ و گره می‌خورند و ممکن است لای موهای فرد گیر کنند. پس تا حد امکان از خرید زنجیرهای بسیار باریک برای استفاده‌ی روزانه پرهیز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به parasteh.com سر بزنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز