خبرگزاری کار ایران

تکنیک های سئو و انالیز رقبا با استفاده از ابزار های سئو

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۱۸

تکنیک های سئو و انالیز رقبا شامل مشاهده کارهایی که رقبای شما انجام می دهند، درک استراتژی آنها و سپس استفاده از همان روش برای به دست آوردن لینک هایی است که آنها دارند.

هیجان انگیز به نظر می رسد، اینطور نیست؟

فرض کنید شما به تازگی یک پروژه سئو را شروع کرده اید. و می خواهید رتبه بهتری کسب کنید. چگونه شروع می کنید؟

شما می توانید به طور تصادفی فرصت های لینک سازی پیدا کنید، که ایده بدی نیست.

از سوی دیگر، استفاده از تجزیه و تحلیل لینک رقبا نه تنها لینک هایی را که به رقبای شما کمک می کند تا رتبه بالاتری کسب کنند، بلکه استراتژی هایی را که برای به دست آوردن آن لینک های ارزشمند استفاده می کنند را نیز نشان می دهد.

علت آنالیز رقبا در ابزارهای لینک سازی

شما می دانید که رقبای شما چه کسانی هستند. نقاط قوت و ضعف آنها از نظر رتبه بندی. هرچه بیشتر در مورد رقابت خود بدانید، بهتر می توانید خود را برای موفقیت تجهیز کنید

یکی از رمز های موفقیت یک سایت در گوگل لینک سازی قوی برای صفحات یک سایت می باشد در واقع اگر شما به فکر راه اندازی یک سایت بهینه و سئو شده هستید باید بتوانید در این بازار پر رقابت که امروزه ایجاد شده است جایگاه خود را کسب کنید . برای سئو کردن یک سایت بررسی و آنالیز لینک های سایت های رقبا یکی از موارد ضروری است که باعث می شود به شما یک دید خوبی نسبت به کلمات کلیدی و استراتژی لینک های صفحات خود داشته باشید . یکی از مزایا بررسی لینک سازی رقبا عدم نیاز شما به پیدا کردن کلمات کلیدی از پایه می باشد زیرا این کلمات امتحان خود را پس داده اند و شما می توانید براساس اهداف خود از لینک های رقبا برای سایت خودتان استفاده کنید.

اولین قدمی که باید برای شناسایی رقبای خود انجام دهید پیدا کردن رقبا اصلیتان می باشد برای این کار کافی کلمه کلیدی مد نظرتان را در هر مرورگری سرچ کرده و سایت هایی که در صفحات اول هستند را حتی اگر مرتبط با حوزه کاری شما نباشند را دامنه آن ها را یادداشت کرده و بررسی کنید البته می توانید از انواع ابزار های سئو مانند الکسا و ماز هم برای شناسایی رقبای خود استفاده کنید ولی برای استفاده از این ابزار ها باید رتبه خوبی را در گوگل کسب کرده باشید .

مورد بعدی که باید برای بررسی رقبا به آن توجه کنید سختی کلمات کلیدی سایت رقبا می باشد زیرا گاهی ممکن است رسیدن به رتبه یک کلمه کلیدی از رقبا بسیار دشوار باشد و شما فقط زمان و انرژی خود را هدر داده باشید البته بیشتر اوقات شما با بررسی کلمات کلیدی و لینک های رقبا می توانید برای سایت خود یک لیست کامل از استراتژی لینک سازی سایت خود پیدا کنید .

متعاقباً، وقتی پیوندها را تجزیه و تحلیل می‌کنید، تکنیک‌های لینک‌سازی مورد استفاده توسط رقبای خود را نیز درک می‌کنید. شاید آن تکنیک برای بخش تخصصی شما موثرتر باشد. و شاید شما نیاز دارید که بیشتر از دیگران روی آن تمرکز کنید.

به دست آوردن لینک های رقیب شما

نکات مهم برای بررسی سایت رقبا

عنوان سایت : عنوان سایت در برسی سایت های رقبا یکی از موارد ضروری می باشد که به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار کمک می کند

محتوای سایت : در این بخش می توانید سایت خود را با سایت رقبا از نظر محتوایی در بخش های مختلف مانند متن و فیلم و ... مقایسه و بررسی کنید

لینک های سایت : بررسی تمامی لینک های یک سایت مانندلینک های داخلی و خارجی و ...به شما برای طراحی استراتژی محتوای سایتتان کمک میکند . شما برای پیدا کردن انواع لینک های یک سایت می توانید به سراغ ابزار های سئو که رد بالا بهترین آن ها را معرفی کرده ایم رفته و به راحتی لینک های رقبای خود را آنالیز کنید.

کلمات کلیدی سایت : می توانید با انواع ابزار های سئو کیلمات کلیدی رقبای خود را بررسی بو بهترین آن را برای سایت خود جهت افزایش رتیه سایتتان در گوگل استفاده کنید

سرعت سایت: یکی دیگر از مواردی که می توایند برای بهینه کردن سایت های خود از آن استفاده کنید بررسی سرعت سایت رقبا با ابزار ها و سایت های مختلف مانند GTMetrix می باشد که به کمک آن می توانید سرعت بارگزاری هر سایت را بررسی کنید زیرا سرعت سایت در نگه داشتن کاربران شما تاثیر زیادی دارد .

نحوه ی تبلیغات سایت: خیلی از سایت های رقبا برای اینکه نسبت به سایت های دیگر رتبه بالایی را کسب کنند به سراغ بک لینک سازی از طریق سایت های مختلف و یا تبلیغات در سایت های معتبر می روند که شما با بررسی و آنالیز تبلیغات این سایت ها با ابزارهای سئو می توانید برای خودتان برنامه تبلیغاتی داشته باشید .

مزیت آنالیز لینک های سایت رقبا

وقتی شما استراتزی لینک سازی سایت های رقبای خود را در گوگل و انواع ابزرا های سئو بررسی و شناسایی می کنید به راحتی میتوانید انواع لینم های داخلی و خارجی و بک لینک هایی که از سایت های مختلف گرفته اند را بررسی کنید و چون قبلا تمامی این لینک ها و سایت هایی که در آن لینک های خود را قرار داده اند بررسی شده است قطعا استفاده از این سایت های قوی به تقویت استراتژی لینک های شما هم کمک خواهد کرد و حتی می توانید ایده های جدیدی را برای محتوای سایت خود را با بررسی این سایت ها و کلمات کلیدی آن همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم محتوا و لینک های سایت خود را بهینه کنید .

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین ابزار های آنالیز و بررسی بک لینک های سایت و علت آنالیز لینک های رقبا آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید به صورت دائم سایت خود و رقبا را بررسی کرده و با ایجاد یک استراتژی درست و اصولی از طریق آمارها و لیستی که از این ابزار ها دریافت می کنید سایت خودتان را بهینه کرده و در بین رقبای خود از رتبه بالایی در گوگل برخوردار بشوید .

ابزار های انالیز 

یکی از بهترین روش ها برای بهینه کردن و سئو یک سایت بک لینک سازی و ایجاد استراتزی مناسب برای لینک سازی های یک سایت می باشد .  بک لینک به لینک هایی می گویند که از داخل سایت خود به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود و یا از طریق سایت های دیگر با رپورتاژ و ... به صفحات سایت شما لینک سازی انجام می شود . برای ایجاد بک لینک شما می توانید از یکسری از ابزارهای سئو برای افزایش کیفیت بک لینک های خود استفاده کنید . ما در این مقاله بهترین ابزارهای سئو برای ساخت بک لینک معرفی کرده ایم . پس در ادامه با ما همراه باشید . شما می توانید برای خرید ابزار ها سئو به صفحه خرید اکانت اشتراکی سئو مراجعه کنید.

 SEMRush

این ابزار یکی از معروف ترین و محبوبترین ابزار های سئو برای آنالیز لینک های یک سایت می باشد در این ابزار شما به راحتی می توانید بک لینک های موجود در یک سایت را بررسی کرده البته این ابزار کاربردی های زیادی دارد و تقریبا بیشتر سئوکاران از این ابزار  برای تحلیل سایت های خود و رقبا استفاده می کنند . ابزار سمراش رایگان نمی باشد و باید شما برای استفاده از آن اکانت خود را خریداری کنید.

 برای بررسی بک لینک ها ابتدا باید وارد سایت سمراش شده و در قسمت بالا دامنه را تایپ کرده و کلیک کنید در صورت مقایسه چند دامنه با هم بعد از وارد کردن یک دامنه با کلیک بر روی دکمه Compare هر چندتا دامنه را با هم مقایسه کنید . از مزیت های دیگر این ابزار دریافت فایل فشرده به عنوان گزارش کار برای سئوکاران را می توان اشاره کرد .

 Ahrefs

این ابزار  یکی از بهترین ابزارهای سئو در بین سئو کاران بری تحلیل و آنالیز سایت ها می باشد این ابزار هم مانند ابزار  سمراش پولی می باشد و شما با خرید اکانت در این ابزار به راحتی با وارد کردن دامنه خود می توانید انواع لینک های فالو و نوفالو و لینک های متنی و عکس و ... سایت های خود و رقبا را بررسی کرده از مزایای دیگر این ابزار معرفی بک لینک های مخرب سایت شما و در صورتی که رقبای شما برای سایتتان بک لینک های منفی ایجاد کنند این ابزار سریعا به شما اطلاع خواهد داد . شما می توانید برای خرید این ابزار به صفحه  خرید ابزار  ahref  رجوع کنید

 Open Site Explorer

ابزار ماز یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئو در جهان می باشد که  Open Site Explorerیکی از بهترین ابزار های این سایت می باشد که شما می توانید به وسلیه آن سایت خود و رقبا را از نظر قدرت صفحه و قدرت دامنه و لینک و ... بررسی کنید و اطلاعات دقیقی را برای بهینه کردن سایت خود بدست آورید. با این ابزار می توانید اطلاعات ابتدایی را برای سایت خود به صورت رایگان دریافت کنید اما برای یک گزارش حرفه ای سایت خود باید اکانت پولی ن را خریداری کنید .

Majestic SEO

این ابزار یکی از ابزار های جادویی در سئو می باشد این ابزار را می توان رقیب ابزار Ahrefs در نظر گرفت زیرا هر دو ابزار دارای پایگاه داده عظیم از لینک ها می باشند در واقع هر دو ابزار با تحلیل سایت های شما می توانند انواع لینک های موجود در سایت را شناسایی و از نظر کیفیت تحلیل کنند . شما با استفاده از این ابزار می توانید پروفایل لینک رقیب خود را بررسی کنید و با استفاده از بخش backlink تمام لینک های صفحات مدنظر خود را بررسی و سایت خود را نسبت به رقبای خود بهینه کنید

از امکانات این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بررسی تاریخچه بک لینک های یک سایت
  • نشان دادن تمامی بک لینک های سایت
  • نشان دادن تعداد بک لینک های ایجاد شده برای هر دامنه
  • نمایش زیر دامنه ها و URL های موجود رد یک سایت

با این ابزار می توانید تا 5 دامنه را با هم بررسی کنید و از نظر زمانی به صورت نمودار لینک های خارجی و دامنه های که از آن ها به سایت شما لینک داده شده است را هم می توایند به راحتی بررسی کنید .

Google Search Console

یکی از بهترین ابزارها در بین ابزارهای وبمستر سرچ کنسول می باشد که اکثر سئو کاران برای انالیز سایت های خود از این ابزار استفاده های زیادی دارند . ابتدا باید سایت مدنظرتان را در این ابزار ثبت کرده که بعد از آن یکسری اطلاعات جامع در مورد سایت خود دریافت می کنید و علاوه بر اطلاعات و آنالیز هایی که در مورد ترافیک های سایتتان بدست می آورید امکان بررسی تمام لینک ها وخطاها و .... که برای بهینه سازی یک سایت لازم می باشد را در اختیار خواهید داشت .

LinkResearchTools

یکی از ابزار های تخصصی برای بررسی لینک های سایت را در حوزه سئو را می توان این ابزار معرفی کرد این ابزار به شما کمک می کند یک لیست کامل از تمام بک لینک های سایت خود بدست آورید با این ابزار می توانید 97 مورد را برای بک لینک های سایت خود بررسی کنید ابزار LinkResearchTools در بین کاربران و افرادی که کسب و کرا های آملاین دارند به خاطر راحت کار کردن با این ابزار از محبویت خاصی برخوردار می باشد . شما با این ابزار هم می توانید بک لینک های خود را بررسی کنیدو هم بک لینک های جدیدی را برای سایت خود کشف کنید و یا بک لینک های قبلی سایت را بهینه کنید . با این ابزار خیالتان از بابت بررسی تمام بک لینک های سایت راحت خواهد شد .

Kerboo

این ابزار به خاطر استفاده از منابع مختلف برای تهیه یک داده کامل از سایت شما باعث علاقمندی بسیاری از وبمستران به این ابزار شده است در واقع شما با این ابزار دید متفاوتی را نسب به لینک های خود تجربه می کنید . این ابزار به سئو کاران کمک می کند فایل ها disavow ساخته و با شناسایی لینک های مضر در سایت می توانید به گوگل نشان دهید لینک هایی که در این فایل قرار دارند را نادیده بگیرد تا هم این بک لینک ها در رتبه سایت شما تاثیر نگذارد و هم از جریمه شدن سایت خود جلوگیری کنید .

cognitiveSEO

یکی دیگر از ابزار های مفید برای آنالیز بک لینک های یک سایت این ابزار می باشد که در بین بازاریاب های آنلاین طرفداران خود را دارد اما این ابزار به محبوبیت ابزار هایی که تا به الان گفته شده است دارای قدرت زیادی نیست اما اطلاعاتی که از بک لینک ها و تاریخچه آن ها و انواع لینک های فالو و نوفالو و قدرت هر لینک در اختیار شما می گذارد برای افرادی که تمایل ندارند برای بررسی سایت خود هزینه کنند و یا بررسی پیشرفته ای داشته باشند از این ابزار برای بررسی لینک های خود به صورت رایگان می توانند استفاده کنند .

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که همه بک لینک ها فرصت های خوبی نیستند. هر بک لینک را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که سایت های ارجاعی را انتخاب می کنید که با محصول یا خدمات شما مرتبط هستند و در عین حال تخصص و قدرت را به مخاطبان خود نشان دهید. شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف لینک های ضعیف کنید. در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ابزار های انالیز رقبا را مطالعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز