خبرگزاری کار ایران

بهترین سایت های فریلنسری در ایران و جهان کدامند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۵۵۶

امروز می خواهیم بهترین سایت های فریلنسری در ایران را باهم بررسی کنیم و به مزایا و معایب، هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم. اگر شما یک فریلنسر هستید ، باید از فرصت های جدید بهره مند شوید تا بتوانید در کار خود پیشرفت کنید و به درامد برسید، وب سایت های فریلنسری به شما برای یافتن مشتریان و مشاغل جدید در تمامی مهارت ها و تخصص های که دارید برای رسیدن به یک درآمد خوب به شما کمک می کنند .

توجه:  برای اینکه بتوانید در این حوزه به درامد خوبی برسید باید خود را نسبت به دیگر فریلنسر ها متمایز کنید این تمایز با ایجاد یک رزومه خوب حاصل می شود.

وقتی می خواهید یک وب سایت فریلنسری پیدا کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما پس از پایان این مقاله برای انتخاب پلتفرم جهت فعالیت یا برونسپاری پروژهایتان می توانید تصمیم بهتری را اتخاذ کنید.

به چه کسانی فریلنسر گفته می شود ؟

فریلنسر فردی است که به صورت مستقل بر اساس هر شغل یا هر وظیفه، معمولاً برای کار کوتاه مدت و یا بلند مدت ، درآمد کسب می کند. یک فریلنسر وابسته به یک شرکت یا سازمان نیست بنابراین چندین پروژه را با توجه به مهارت هایش بطور همزمان می تواند دریافت کند.

نحوه دریافت پروژه برای فریلنسر ها نسبت به یکدیگر متفاوت است به طور مثال برخی توسط شرکت‌ها و موسسات به یکدیگر معرفی می‌شوند و بعضی دیگر به‌صورت کاملاً مستقل، از طریق فروم ها ، وب‌سایت‌های معتبر به فعالیت مشغول هستند. نحوه‌ی همکاری فریلنسرها بسته به شرایط بسیار متفاوت است؛ مثلاً برخی خواهان عقد قرارداد کاری و رسمی هستند؛ در حالی که عده‌ی دیگر به صورت رایگان و به امید کسب شهرت کار می‌کنند.

مزایای فریلنسر شدن چیست ؟

  1. رئیس بودن: بزرگترین مزیت یک فریلنسر این است که شما مدیر عامل شرکت خود هستید، که در انتخاب نوع مشتریان و افرادی که می خواهید با آنها کار کنید آزادی عمل دارید.
  2. افزایش مهارت ها: بهترین نکته در مورد کار بر روی پروژه های متنوع در فریلنسری این است که با هر پروژه جدید فرصتی برای یادگیری مطالب جدید به دست می آورید. شما می توانید پروژه هایی را انجام دهید که خیلی خسته کننده نیستند .
  3. منابع متعدد درآمد: مزیت اصلی کار به عنوان فریلنسر این است که هیچ محدودیتی برای درآمد شما وجود ندارد. هیچ قانونی وجود ندارد که شما پروژه های محدودی داشته باشید  ، شما می توانید براساس توانایی های خود هر تعداد پروژه را دریافت کنید .
  4. مستقل از مکان: فریلنسر ها می تواند از هر جایی بدون محدودیت های جغرافیایی پروژه های خود را پیش ببرند.

وقتی می خواهید یک وب سایت فریلنسری پیدا کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا بهترین سایت های داخلی و خارجی برای فعالیت یک فریلنسر را شرح داده ایم : 

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

امروزه با توجه به کم ارزش شدن ریال بسیاری از افراد به دنبال درآمد های دلاری یا یورویی هستند که فریلنسر ها هم از این قاعده مستثنی نیستند . فریلنسر ها می توانند درامد دلاری نیز داشته باشند یکی از راه هایی که می توان به درآمدهای دلاری رسید دریافت پروژه از سایت های خارجی می باشد اگر شما به زبان انگلیسی تسلط دارید و یک روزمه قوی هم برای خود ساخته اید قطعا این راه شما را به درآمد بالایی در حوزه تخصصیتان می رساند .

آپ ورک Upwork

Upwork یک وب سایت فریلنسری است که مشتریان و فریلنسرها را از سراسر جهان به هم متصل می کند. این پلتفرم طیف گسترده ای از دسته بندی ها، از طراحی وب و توسعه نرم افزار تا خدمات مشتری و حسابداری را ارائه می دهد. در  upwork هر چه بیشتر کار کنید، پول کمتری پرداخت می کنید. به عنوان مثال، کارمزد کمیسیون از 20٪ برای اولین صورت حساب 500 دلاری شروع می شود و با دریافت پول بیشتر به تدریج کاهش می یابد.

  • مهارت های پرطرفدار: بازاریابی برند، برنامه نویسی، طراحی سایت
  • مزایا: حفاظت از پرداخت، مشتریان معتبر، هزینه خدمات بالا

فلکس جاب FlexJobs

Flexjobs وب سایتی است که در زمینه فرصت های شغلی منعطف است. دسته بندی های گسترده ای وجود دارد، از تحصیل و آموزش گرفته تا شغل روزنامه نگاری و نویسندگی. وب‌سایت فلکس جاب زمانی که کارفرما شغل جدیدی را پست می‌کند، به ایمیل شما پیام می دهد.

  • مهارت های پرطرفدار: نویسنده، بازاریابی محتوا، بازنویسی و تبدیل صدا به متن
  • مزایا: 30 روز ضمانت بازگشت پول، پشتیبانی قابل اعتماد

سایت فایور Fiverr

یکی از قدیمی ترین سایت های فریلنسری در جهان سایت فایور می باشد . Fiverr پلتفرمی است که فریلنسرها را با صاحبان مشاغلی که به دنبال خدمات در پروژه‌های دیجیتالی مختلف از جمله طراحی وب‌سایت، نوشتن محتوا و صداگذاری هستند، متصل می‌کند. و به ازای هر پروژه که فریلنسر ها در این سایت انجام می دهند حق کمیسیون 80 درصدی از قیمت پیشنهادی  برای فریلنسرها ارسال می شود.

  • نوع فریلنسر: دیجیتال مارکتینگ، توسعه وب، رسانه های اجتماعی
  • مزایا: دسته بندی متنوع، ثبت نام رایگان، دوره های آنلاین
  • معایب: کارمزد بالا، فرآیند پرداخت طولانی

سایت Toptal

ویژگی های کلیدی Toptal فرآیند غربالگری دقیق و جامعه بزرگی از استعدادهای با کیفیت است. فرآیند بررسی چند مرحله‌ای آن شامل بررسی کد، بررسی نمونه کارها و آزمون مهارت زبان انگلیسی است. فاین انحصار آنها را از بسیاری از وب سایت های فریلنسری دیگر متمایز می کند. ممکن است پذیرفته شدن کمی ترسناک به نظر برسد، اما اگر پذیرفته شوید، این فرصت را خواهید داشت که در شرکت های صاحب نام مشغول شوید - Airbnb، Zendesk و Thumbtack شرکت‌هایی هستند که از Toptal برای یافتن طراح استفاده کرده‌اند.

Guru

Guru یکی از بزرگترین بازارهای فریلنسری در وب است که بیش از دو میلیون فریلنسر و 800000 کارفرما را در فهرست خود دارد و این بدان معناست که شما می توانید متخصصان را در زمینه های مختلف بیابید. 

سایت Aquent

بسیاری از بازارهای فریلنسری بر داشتن پایگاه داده عظیمی از فریلنسرها و مشاغل در هر صنعتی تمرکز می کنند، اما در مورد Aquent اینطور نیست. در عوض، این سایت خلاقیت و تنوع را در اولویت قرار می‌دهد و از یادگیری ماشینی برای تطبیق پروژه‌ها با استخدام‌کنندگان خبره استفاده می‌کند.

این سایت فقط یک بازار آزاد نیست. این شرکت دوره‌ها و ماژول‌های آنلاین زیادی را برای کمک به کارکنان ارائه می‌دهد تا توانایی‌های خود را بهبود بخشند، این سایت بر خلاقیت، تنوع و برابری تمرکز دارد.

شرایط فریلنسری در سایت های خارجی

برای فعالیت در سایت های فریلنسری خارجی باید به دو نکته توجه داشته باشید یکی داشتن یک روزمه کامل و قوی و دومی اپدیت نگهداشتن دانش، یک نکته مهم برای کار با این سایت  تسویه حساب می باشد زیرا بانک های ایرانی چون تحریم هستند شما باید از ویزا کارت یا مستر کارت و ... استفاده کنید و ترجیحا سعی کنید آی پی خود را دراین سایت ها عوض کنید زیرا اکثرا آی پی ایران قبول ندارند .

بهترین سایت های فریلنسری در ایران

با توجه به پیشرفت فریلسنر ها در چند سال اخیر سایتهای زیادی در ایران برای ایجاد یک بستر مناسب جهت همکاری و پذیرش پروژه هایی که کارفرما ها تعریف می کنند توسط فریلسنر ها روی کار آمده اند که ما در اینجا بهترین ها را به شما معرفی می کنیم :

1. پونیشا

یکی از محبوب‌ترین سایتها  در زمینه فریلنسینگ که حدود 270 هزار نفر در آن فعالیت می کنند. این سایت در حوزه های مختلف مانند برنامه نویسی و تولید محتوا و طراحی سایت فریلنسر فعال دارد.

2. پارسکدرز

اولین پلتفرم فریلنسینگ ایرانی و یک بستر برای برونسپاری پروژه‌ها سایت پارسکدرز است که دارای 12 سال سابقه در این حوزه می باشد و تاکنون زمینه‌ساز اشتغال هزاران فریلَنسر بوده که به واسطه آن ده ها هزار پروژه سفارش داده شده است. در این سایت فریلنسر ها با هر تخصصی از برنامه نویسی گرفته تا دیجیتال مارکتینگ می توانند برای خود پروژه های مختلفی را دریافت کنند

3. کارلنسر

از دیگر سایت های فریلنسری که شاید قدمت زیادی نداشته باشد ولی یک از بهترین سایت های فریلسنری در ایران می باشد. علت محبوبیت این سایت مزایای آن برای فریلنسر ها و کارفرما ها می باشد. سایت کارلنسر با امتیازدهی که برای فریلنسر ها در نظر گرفته است یک فضای رقباتی بین آن ها ایجاد کرده که کارفرما می تواند با دیدن امتیاز هر فریلنسر بهترین انتخاب را برای پروژه های خود داشته باشد. در آخر هر پروژه در سایت کارلنسر به عنوان امتیاز آن پروژه 2 درصد از مبلغ کل به حساب کارفرما بازگردانده می شود .

4. ژاکت سرویس

یکی از جدیدترین سایت های فریلنسری در ایران که تا الان توانسته در بین فریلنسر های ایرانی طرفداران زیادی را به خود جلب کند سایت فریلنسری ژاکت سرویس می باشد ژاکت سرویس نمونه ایرانی سایت Fiverr است. این سایت یک بستری از بهترین متخصصان را فراهم آورده، که شما می توانید در ژاکت سرویس مانند دیگر سایتهای فریلنسری به عنوان کارفرما پروژه های خود را تعیین کرده و حرفه ای ترین فرد را برای پروژه خود انتخاب کنید.

انجام میدم

این سایت مانند یک ویترین است که به شما این امکان را می دهد هر استعداد و یا تخصصی را دارید به صورت خدمات در این سایت عرضه کنید تا الان 144 هزار پروژه در این سایت استارتاپی به ثبت رسیده و مورد استقبال فریلنسر های زیادی قرار گرفته است .

شرایط فریلنسری در سایت های ایرانی

کار کردن به صورت فریلنسر خب قطعا دردسرهای سایت های خارجی را ندارد اما باز هم باید به یکسری موارد مانند داشتن یک رزومه قوی و کامل توجه داشت زیرا برای دریافت یک پروژه خوب داشتن رزومه قوی قطعا تاثیز به سزایی دارد، از لحاظ تسویه حساب هم نگران نباشید زیرا خیلی راحت این کار انجام می شود و مبلغ مد نظر مستقیم به حساب شما واریز می شود .

جمع بندی

در آخر می توان گفت اگر به فکر یک کار اداری که از صبح تا شب وقت شما را بگیرد نیستید و یا دوست دارید در کنار کار اصلی خودتان یک درآمد دیگری هم داشته باشید قطعا فریلنسر شدن و استفاده از سایتهای فریلنسری برای شما که در حرفه خاصی تخصصی دارید بهترین گزینه می باشد . برای فعالیت به عنوان یک فریلنسر باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه هر پروژه را منطقی در نظر گرفته باشید تا بتوانید نظر کارفرما های زیادی را به خود جلب کنید .از طرفی کارفرمایانی که بدنبال استخدام فریلنسر هستند به سایت های معتبری مانند ژاکت سرویس ، پونیشا و ... چهت برون سپاری پروژه می توانند مراجعه کنند. اگر شما تجربه کار فریلنسری را دارید خوشحال می شویم با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز