خبرگزاری کار ایران

کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۹۷۸

تجهیزات آزمایشگاهی برای تکمیل عملیات اجرایی مختلف در محیط آزمایشگاه به کار گرفته می‌شوند. آزمایشگاه‌های پیشرفته با تکیه بر ابزارهای مدرن و کارآمد، دقت در تجزیه و تحلیل، آزمایش نمونه‌ها و ارائه نتایج کار را افزایش می‌دهند. هر کاربر آزمایشگاه برای انجام فرآیندهای مختلف همچون اندازه گیری، بررسی نمونه، ارزیابی کیفیت، شناسایی فرمولاسیون مواد، شناخت مجهولات و ... نیاز به ابزارهای دقیق آزمایشگاهی دارد. هر کدام از این ابزارها برای اجرای بخشی از کاربری‌های فضای آزمایشگاه مفید خواهد بود که در این راستا شرکت آرکا راد تجارت ARTECO آمادگی خود را برای واردات ، تولید و خدمات انواع تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی تحقیقاتی و کنترل کیفی اعلام می دارد .

شایان ذکر است کلیه دستگاه های این شرکت دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

ضرورت تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی یکی از ابزارهای ضروری و کارآمد هستند که برای بهبود کیفیت زندگی، بررسی کیفیت محصول، ساخت دارو، انجام آزمایش‌های پزشکی، تولید محلول‌های شیمیایی مفید، تامین سلامتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کمک ابزار آزمایشگاهی پیشرفته، می‌توان میزان دقت کار را در انجام فرآیندهای آزمایشگاهی افزایش داد و نتایج قابل اعتمادتر به‌دست آورد. ضمن اینکه بسیاری از فرآیندهای آزمایشگاهی بدون استفاده از این تجهیزات غیر ممکن است.

کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های مختلف

انواع ابزار آزمایشگاهی

به طور کلی ابزارهای آزمایشگاهی در سه دسته کلی شامل ابزارهای اندازه‌گیری، تجهیزات تجزیه و تحلیل و لوازم کنترل، تنطیم و ایمنی تقسیم‌بندی می‌شوند.  

دستگاه‌های خلأ یا ابزارهای اندازه‌گیری الکترونیکی جزو مهمترین ابزارهای آزمایشگاهی به حساب می‌آیند. عدم وجود این دستگاه‌ها در فضای آزمایشگاه، زمینه علمی فرآیندهای آزمایشگاهی را محقق نخواهد کرد. در نتیجه نمی‌توان به نتایج و یافته‌های به‌دست آمده استناد کرد.  

 برخی از تجهیزات به کار رفته در فضای آزمایشگاه با عنوان دستگاه‌های تجزیه تحلیل معرفی می‌شوند. این ابزارهای آزمایشگاهی برای کاربری‌های حرفه‌ای به کار می‌روند و در نوع با کیفیت انتخاب می‌شوند.

 ایمنی و اطمینان در هنگام کار با ابزارهای آزمایشگاهی اهمیت قابل توجهی دارد. بنابراین بخشی از دستگاه‌ها و لوازم آزمایشگاهی برای تامین ایمنی و امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال برای اینکه سیستم‌های تحت فشار در فضای آزمایشگاه تحت نظارت و کنترل قرار بگیرند، نیاز به شیرها یا کلیدهای اطمینان دارند.

کلیه لوازم آزمایشگاهی بر مبنای استاندارد iso مهندسی و طراحی شده‌اند و به همین خاطر این ابزارها می‌توانند اندازه‌گیری و نتایج قانع کننده و دقیقی را به کاربر آزمایشگاه ارائه نمایند.

ظروف شیشه‌ای آزمایشگاه

ظروف شیشه‌ای برای اندازه‌گیری، نمونه‌گیری، ذخیره مواد و... در فضاهای آزمایشگاهی مختلف پزشکی، داروسازی، شیمی، بیوشیمی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رایانه‌

رایانه‌ها امروزه لوازم و تجهیزات ارزشمندی در فضای آزمایشگاه‌های مختلف هستند. برای نمایش اطلاعات به دست آمده در فضای آزمایشگاه نیاز به رایانه‌ها وجود دارد. برای استفاده از رایانه، ابتدا نرم‌افزار ویندوزی مرتبط با داده‌های آزمایشگاهی بر روی رایانه نصب شده و آن‌گاه اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل مواد آزمایشگاهی به رایانه ارسال می‌گردد.  چنین ابزاری در آزمایشگاه‌های بیمارستان برای نمایش نتایج تست بیماری و آزمایش و در آزمایشگاه‌های صنعتی برای تحلیل نتایج، اندازه گیری‌ها و آزمایشات انجام شده   به کار می‌رود.

ظروف آزمایشگاهی

ظروف آزمایشگاهی در اشکال مختلف برای اندازه ‌گیری مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اِرلن یکی از اصلی‌ترین ظروف آزمایشگاهی است که برای اندازه‌گیری دقیق مایعات به کار می‌رود. این ظرف دارای دهانه استوانه‌ای و مدرج بوده و شکل مخصوصی دارد. اِرلن از پیرکس یا شیشه‌های بوروسیلیکاتی تهیه شده و برای جوشاندن مایعات در فضای آزمایشگاه‌های مختلف به‌ویژه صنعتی به کار گرفته می‌شود.

مزور

 مزور یکی دیگر از ظروف آزمایشگاهی است که با استوانه‌ی مدرج طراحی شده و برای اندازه‌گیری مایعات به کار می‌رود.  این ابزارها نسبت به دیگر ظروف آزمایشگاهی از دقت قابل توجهی در اندازه‌گیری برخوردار هستند.

ظرف شیشه‌ای فلورانس

ظرف شیشه‌ای فلورانس می‌تواند تغییرات دما را به خوبی تحمل نماید. بنابراین گزینه مناسبی برای جوشاندن مایعات بوده و  اندازه بزرگتری نسبت به دیگر ظروف آزمایشگاهی دارد.

پیپت

 گاهی در فضای آزمایشگاه برای انجام آزمایش یا تجزیه و تحلیل به حجم مشخص و بسیار کمی از مایعات نیاز داریم. در چنین حالتی از پیپت کمک گرفته می‌شود. زمانی که از پیپت برای برداشتن مایعات استفاده می‌شود، اندازه‌گیری نمونه برداشتی کاملاً دقیق و مشخص است. حجم مشخص و دقیق از مایعات در آزمایشگاه‌های پزشکی، بیوشیمی، شیمی و ... اهمیت بسیاری دارد. چون نتایج پژوهش و بررسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیپت‌ها بر حسب نوع کاربری به انواع مختلف حبابدار یا مدرج تقسیم‌بندی می‌شوند.  

ویال‌های شیشه‌ای

ویال‌های شیشه‌ای را می‌توان در فضای آزمایشگاه‌های شیمی یا داروسازی مشاهده کرد. این محفظه‌های شیشه‌ای برای نگهداری و ذخیره سازی داروهای مایع، کپسولی و ... در قفسه‌های آزمایشگاه قرار می‌گیرند.

فلاسک‌های حجمی

برای تهیه و تولید محلول‌های شیمیایی در آزمایشگاه‌های شیمی نیاز به فلاسک‌های حجمی داریم. این فلاسک‌ها دقت تولید محلول‌های شیمیایی را افزایش می‌دهد.  

کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های مختلف

پتری دیش

یک ظرف آزمایشگاهی مدرج در قالب استوانه‌ای است  که با درب محفظه‌ای تولید می شود.  مخترع این دستگاه باکتری شناس آلمانی ژولیوس پتری بوده و نام ظرف تداعی کننده اسم مخترع است. این ظرف‌ها از جن پلاستیک یا شیشه بوده و برای کشت میکروب، باکتری و سایر میکروارگانیسم‌ها در آزمایشگاه‌های بیمارستانی و پزشکی، بیوشیمی و زیستی به کار می‌رود.

بیوراکتور

بیوراکتور معمولاً برای تولید محصولات جدید، کشت سلول و... غیره به کار گرفته می‌شود. این دستگاه می‌تواند در صنایع مواد غذایی، داروسازی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی و بیوشیمیایی کاربرد داشته باشد. به کمک این دستگاه، محیط زیستی فعال در آزمایشگاه به شکل شبیه سازی شده آماده می‌شود. این محیط برای بررسی نتایج آزمایش طراحی می‌گردد.

بونزن

 چراغ آزمایشگاهی بونزن برای استرلیزه کردن، حرارت‌دهی و تولید گرما در فضای آزمایشگاه‌های مختلف به ویژه آزمایشگاه شیمی به کار می‌رود.

جمع‌بندی

تجهیزات آزمایشگاهی از عناصر مهم و ضروری برای راه‌اندازی هر نوع آزمایشگاه زیستی، بیوشمی، شیمی، داروسازی، پزشکی و ... هستند. تجهیزات پیشرفته می‌توانند میزان خطاهای به وجود آمده در حین آزمایش را کاهش دهند و سرعت انجام آزمایش را نیز بالا ببرند. آون آزمایشگاهی ، بنماری یا حمام آب ، انکوباتور ، سمپلر، سانتریفیوژ،اتاقک تست پایداری ، شیکر ، یخچال و فریزر آزمایشگاهی ،میکروسکوپ ، کوره آزمایشگاهی ، اتوکلاو، شیشه آلات و ظروف آزمایشگاهی ، ترازوی آزمایشگاهی، پی اچ متر  و... از تجهیزات مشترک بین آزمایشگاه‌های مختلف هستند که شرکت آرکا راد تجارت مفتخر است با سابقه بیش از دوازده سال در مشاوره و تامین اقلام فوق فعال می باشد بنابراین توصیه میشود جهت برخورداری از مشاوره های رایگان و خرید تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی خود با این شرکت به شماره 02144032040 تماس حاصل فرمایید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز